Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bumper repareren. Advies nodig.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• hangt af van hoe de verf verdund is, hoe dik ge spuit, hoeveel druk ge neemt. Ik spuit altijd rond de 2 bar druk, met vernis ietske meer (2.5).
    Afstand op zich merkt ge snel genoeg. Begin ver genoeg, maar als het echt lang duurt eer ge resultaat hebt, ga dan wat dichter. Ik zit inderdaad op die handlengte afstand, maar ik weet ook dat ik het pistool in een vrij snelle beweging van links naar rechts moet bewegen. Ook beginnen met spuiten voor de verf het stuk raakt en doorspuiten tot na het stuk. En dat gaat perfect gaan met uw compresseur. De mijne is niet veel groter en dat lukt perfect. Ik ga wel een grotere kopen om meer in één keer te kunnen spuiten, maar kom ik heb nu al heel goed geoefend met de kleine compresseur.
    www.peugeotforum.be

Comment

• Zou ik toch eens willen weten, als ik niet teveel aan 't vragen ben, of de 1.5 niet een te grote opening is? Mijne maat sprak daarstraks van 3 bar met een 1.5 nozzle.

Comment

• ik spuit 1.7 grondlak rond de 2 bar. Dus ge gaat wel iets meer dan 2 bar moeten nemen om de dikke verf door een 1.5 te krijgen. Dat moet ge 'afstellen' door te spuiten op een stuk karton. Hebt ge spetters: te weinig druk, hebt ge direct lopers: teveel druk. Begin met te weinig druk en regel direct bij. Vanaf de moment dat ge een mooi egale nevel hebt is het goed.
        www.peugeotforum.be

Comment

• Net bij Oke auto Geel grondlak gaan halen. Het was minstens 1 liter en dat is teveel voor een bumper. Ik had het pistool meegenomen en hij zei dat dit pistool voor primers en dergelijke is en niet voor lak.
          Plus, hij zei ook dat mijn compressor bijlange aan niet voldoet om fatsoenlijk te spuiten. Ik ga me dus niet wagen aan het spuiten van de lak en vernis. Gaat me teveel kosten als ik een fatsoenlijk, deftig resultaat wil.

Comment

• da's die met zijn snor en die wat raar kijkt die dat gezegd heeft, niet?

hij is hier wel een auto komen afzetten bij de buurman om te spuiten

die gelooft dat van mij ook niet dat ik spuit met een kleine compresseur. Als het lukt voor grondlak ermee te spuiten, dan zeker lak en vernis (omdat dat fijner en lopender is dan grondlak)
            www.peugeotforum.be

Comment

• Yep, het is die met zijn snor, Mario. Wel ne goeie gast om met te babbelen.

Hehe flappy, je doet met weeral twijfelen om toch te proberen te spuiten met wat ik heb. Kijk, het probleem is dat ik totaal geen ervaring en kennis heb. Ik ben iemand die, als ik iets doe, er voor ga. Spuiten met het beperkt materiaal schrikt me af, en niet een beetje, omdat ik de bumper perfect wil krijgen. Ik kan geen beslissing nemen om het zelf te spuiten of niet, gewoonweg omdat ik op dit gebied schrik heb om eraan te beginnen.
              Mijn vader zei gisterenavond van eens te proberen te spuiten met het materiaal dat we hebben. Probleem is, ne pot autolak is bij oke-auto te Geel minstens 1 liter en dat is kostelijk om zo maar eens te proberen. Misschien kan ik bij Profi paint juist genoeg lak krijgen om de bumper te spuiten.

Gisteren nog contact gehad met F-parts (Ford parts). Die hebben nog altijd de tweedehands bumper liggen waar ik enkele weken geleden om gebeld heb. Toen sloegen ze hun prijs van de bumper op twee dagen, €20 exclusief BTW op.
              De bumper bij hun professioneel gespoten zou €425 kosten. €300 voor de bumper en €125 voor het spuitwerk. Eigenaardig toen ze gisteren zeiden dat ze mijn bumper willen spuiten voor €150. Dat is ineens €25 meer tegen enkele weken geleden. De tweedehands bumper moeten ze nog schuren, grondlaag aanbrengen en dan spuiten, wat meer werk en materiaal is dan mijn bumper enkel in de lak te spuiten. Ik zei dat het vorige keer €125 was en daar antwoordde ze natuurlijk niet op.

Au contraire wat ik eerder zei, ik denk dat ik me toch wel eens wil wagen aan het spuiten en vernissen.

Maaaar, ik heb er schrik van en durf er eigenlijk niet aan te beginnen.

flappy, als gij niet te diep in het Bimlurgse woont, zou ik zeggen dat ik eens zou kunnen komen babbelen, raad krijgen enz... .

Ik dacht van een half volle spuitbus van Motip, die ik nog staan heb, open te snijden (als dat gaat met de druk die erin zit ) en die verf in het spuitpistool te kappen en eens te proberen.

Comment

• ik woon dicht tegen de kempen, eigenlijk op het 3 provinciepunt limburg, vlaams-brabant, antwerpen dicht tegen diest

lak kunt ge toch kopen per halve liter (doe ik daar toch), vernis ook

hebt ge niets meer liggen waar ge wat op kunt oefenen, desnoods een oud spatbord van een fiets

spuitbussen zou ik niet gaan opendoen want daar staat inderdaad druk op en als ge een gat maakt dan gaat het drukgas en inhoud langs dat gat naar buiten spuiten. En motip is nu ook niet de beste verf die er is.
                www.peugeotforum.be

Comment

• Iets om op te oefenen is geen probleem. Mijn vader zijn oude Vespa Piaggio voor onderdelen, kan ik gebruiken om op te oefenen. Mario van oke Geel zei dat het minstens 1 liter was. Of sprak hij toen over de grondlaag, da weet ik nie meer?

Misschien kunt gij mijn pistool eens testen? Dan ben ik 100% zeker dat ik eraan kan (en durf) beginnen.

Comment

• Volgend werkske.

Last edited by ; 15/09/2013, 11:22.

Comment

• grondlak is 1 liter, maar de lak en vernis kunt ge in halve liters bestellen

ik kan wel alleen maar in de week langskomen, weekends lukt zowieso niet
                      www.peugeotforum.be

Comment

• Ik kan natuurlijk ook de moeite doen om langs te komen. Mij eender. Ik ben werkloos, dus heb altijd tijd. Of kan tijd maken want ik sport nogal veel en ga heel waarschijnlijk terug met Tai chi beginnen.

Comment

• Sebiet de grondlaag erop. Ik heb gekozen voor spuitbussen. Grondlaag in spuitbussen is niet zo erg en voor mij goedkoper anders moest ik 1 liter grondverf kopen. Ik heb zonet nog één klein plaatske wat beter bijgewerkt met plamuur.

Comment

• Staat in de grondlaag. Ik denk dat ik de bumper laat spuiten in 't school bij mijne maat of een ander oplossing. Zelf spuiten ga ik waarschijnlijk toch niet doen.

Comment

• foto's van de grondlaag?
                              www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                foto's van de grondlaag?
                                Morgen.

Nu is het bijna dodokes tijd (23u).

Wat is nu eigenlijk het verschil in resultaat tussen spuitbussen en spuitpistool? Rekening houden dat iemand met beide technieken even goed kan spuiten en zowel met spuitbussen als met spuitpistool de juiste en professionele lak en 2k vernis gebruikt.

Comment

• op zich niets als dezelfde lak gebruikt wordt. Maar uw spuitbus kunt ge niet eeuwig houden. Die moet ge na het vermengen van de 2 componenten opgebruiken en de overschot kunt ge daarna weggooien. Plus dat het ook meer kost dan met een spuitpistool (voor eenmalig gebruik misschien niet) en de spuitkwaliteit niet hetzelfde is (verschil in druk, druk die afneemt bij een spuitbus hoe leger ze wordt).
                                  www.peugeotforum.be

Comment

• Comment

• Comment

• proficiat!! goed gedaan
                                        www.peugeotforum.be

Comment

• Merci!

Juist nog wat foto's buiten getrokken. Ziet ge beter hoe het eruit ziet. Bumper is nat want ik heb 'em afgespoten. Ik kwam net thuis van het joggen (Belse bossen).

Comment

Working...
                                          X