Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bumper repareren. Advies nodig.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Vervolg van de werkzaamheden.

Twee en een 1/2 jaar geleden had ik per ongeluk bij het achteruit rijden (moest snel weg zijn) tegen een betonnen paaltje, van max. nog gene meter hoog, gereden dat verborgen in een haag stond. Gevolg bumper gescheurd. Dit liet ik maken bij een carrosseriebedrijf in Lommel. Kwaliteit van de werken waren ongelooflijk slecht. Ik geef de naam van het bedrijf hier niet door. Wil je het weten, krijg je het enkel via PM.

Scheur is altijd zichtbaar geweest door de lak. De bumper was gespoten op de lak en vernis, waardoor de lak er was afgesprongen (zie één van de vorige foto's) en ze hadden de verkeerde plamuur gebruikt (is mij verteld).
    Foto's zijn van deze werken.

Comment

Comment

wat ze wel goed gedaan hebben is op het einde van de barst een gaatje geboord. Daar zet de scheur zich in principe niet verder.
        Ik zie wel dat er in de scheur lak zit.

Hoe hebben ze de scheur gemaakt?
        www.peugeotforum.be

Comment

Zo ver ben ik al. Afwerking komt nog.

Scheur in de lak? Ik zie geen scheur in de lak. De scheur in de bumper met op het einde een rond bolleke, wat waarschijnlijk dat gaatje is wat jij beschrijft, is wat zij slecht gemaakt hadden.
          De scheur is aan de achterkant met een zwarte massa die steenhard is geworden, gedicht. In den tijd zeiden ze tegen mij dat de bumper gelijmd was.

Comment

foutje van mij dus, scheur in de bumper

misschien eens kijken hoe ze het hier oplossen

Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

doorspoelen tot ze bij de bumper komen
            www.peugeotforum.be

Comment

Met primer en filler gespoten (doe ik niet meer tot het goed is) en foto 1 was niet goed afgewerkt. Foto 2, beide plekken, zijn tot mijn eigen verbazing, heel zuiver en fijn afgewerkt. Morgen spuitplamuur halen om de slechte afwerking van foto 1 af te werken.
              Na gespoten te hebben met primer en filler, ben ik terug beginnen te schuren met hele fijne korrel. Door de contrasterende kleur van de primer zag ik direct waar de plamuur slecht was opgeschuurd. Zou nu beter moeten zijn.

Als alles gedaan is ga ik de volledige bumper met p500 of was 't p800 nat volledig slissen en glad maken. Daarna de primer erop waar het nodig is en dan een oplossing zoeken om de bumper te laten spuiten, want zelf begin ik er niet aan gezien ik een heel pover compressorke heb.

Die aflevering van Wheeler Dealers had ik gezien op tv. Deze methode is ook als kit te koop bij Profi Paint maar kostte te veel. Voor dat geld heb ik een tweedehands bumper.

Comment

Er is mij voorgesteld om spuitbussen te gebruiken i.p.v. een spuitpistool. Dit omdat ik niet de juiste compressor heb om met een spuitpistool te spuiten.

Profi Paint mengt en gebruikt exact dezelfde verf, volgens de kleurcode van de wagen en vult deze spuitbussen zelf. Het is dus dezelfde verf die gebruikt wordt met een spuitpistool. Vraag me af of dit ook een goed resultaat kan geven, gezien het dezelfde verf is als met een spuitpistool?

Comment

Het moet zeker een spuitbus zijn die je moet "activeren" maw : 2-componenten.....anders springt de lak ook terug los. ( ik ken er de ballen van maar heb dit al meermaals gelezen )

Comment

grondlak 2K, kleur 1K, vernis 2K

spuitbussen hebben paar mogelijke problemen: meer kans op spetters als uw spuitkop niet 100% goed is. En als de bus bijna leeg is hebt ge net hetzelfde probleem. Ge gaat er dus een paar nodig hebben en ze zijn niet goedkoop.
                    www.peugeotforum.be

Comment

Die spetters kan ik ook krijgen als ik met mijn "te zwak" compressorke zou spuiten.
                      De grondlaag met spuitbussen zie ik nog zitten. De lak eventueel ook nog (toch al iets minder) maar de vernis met een spuitbus, neen, niet echt iets waar ik vertrouwen in heb.
                      Plus, wat je zegt ivm de kosten, daar ben ik het volledig met eens. Voor dat geld kan ik misschien de bumper professioneel laten spuiten. Maar dan kan ik niet zeggen dat ik het volledig zelf heb afgewerkt.

Comment

lak en vernis moet ge direct na elkaar spuiten omdat uw lak eigenlijk de hechtlaag van uw vernis is
                        www.peugeotforum.be

Comment

Ik zal blijkbaar toch zelf kunnen spuiten. Ik vind zonet in de garage een nieuw spuitpistool dat mijn vader vorig jaar gekocht heeft. Het gaat om dit pistool.
                          Ik wist dat we dit hadden maar ik dacht dat het een pistool was met een verfbeker onderaan.

Er zit een nozzle van 1,5 in maar die kan vervangen worden. Ik vraag me af waarvoor het hendeltje (met zwart bolletje op) achteraan dient. En het wieltje onder de verfbeker, voor de hendel om het pistool te bedienen (= spuiten).

Als het lukt ga ik vandaag nog zien of ik de nozzles apart kan krijgen.

* Welke nozzle voor grondverf?

* Welke nozzle voor de lak zelf?

* Welke nozzle voor de vernis?

Comment

grondlak 1.7, lak en vernis 1.2 tot 1.4

waar de hendeltjes voor dienen: geen flauw idee. Doe er wat thinner in en spuit een paar keer door wat te prutsen aan de hendeltjes. Druk moet ge kunnen regelen op uw pistool want het is niet bedoeling dat ge met 8 bar gaat spuiten. Pistool zo instellen dat ge een mooie verneveling krijgt met zo weinig mogelijk druk. Hebt ge spetters: druk iets hoger zetten op het pistool.
                            www.peugeotforum.be

Comment

Merci!

Ik zal de handleiding eens lezen en zien waar die hendeltjes voor dienen. Nu zit er een 1.5 in.

Comment

Hendeltjes zijn voor:

* stroom verf & lucht af te stellen.

* druk van de lucht verhogen of verlagen (hendeltje met zwart bolletje)

* om meer of minder verf door te laten

Tweede poging.

Foto 1, rode pijl is het stuk dat er uit was. Dubbele blauwe pijl is de scheur die erin zat. Een deel van het stuk dat eruit was, is nog niet naar mijn goesting. Zie je niet op de foto maar het is nog niet 100%.

Foto 2, blauwe pijl is de scheur, waarvan jij dacht dat het een scheur in de lak was, die door die slechte carrossier slecht was bijgewerkt.

Comment

goed bezig!!
                                  www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                    goed bezig!!
                                    En al lang bezig...... Bumper is wel gespoten met primer filler van finixa op de plaatsen waar de plamuur er op staat.

Ne carrossier of gij had in die tijd al 10 bumpers gerepareerd.

Merci voor 't compliment.

Comment

bij het spuiten over uw schraag ook iets leggen: voorkomt dat er lak opkomt, maar voorkomt (en da's belangrijker) dat ge stof van uw schraag laat opwaaien.
                                      www.peugeotforum.be

Comment

Zal er plastiek op leggen.

Comment

• Eerste foto van #95; dubbele blauwe pijl leek achteraf niet zo goed. De haarfijne scheuren kwamen er toch nog door. Ik heb besloten om wat risico te nemen (vergeet niet dat ik een leek ben op gebied van carrosserie) en heb dit gedaan:

Comment

Working...
                                          X