Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bumper repareren. Advies nodig.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Knap!

Maat geeft dagles, geen avondschool.

Deze voormiddag naar Oke auto in Geel geweest. Nieuw materiaal meegebracht en veel uitleg gekregen. Geen spuitpistool gekocht en ik zal er ook geen kopen. Blijkt dat mijn compressorke bijlange aan niet voldoet om te spuiten. Een nieuwe compressor kopen + al het materiaal om maar eens om het jaar te gebruiken, doe ik niet. Ik zal de bumper dus moeten laten spuiten.

Comment

waarom voldoet uw compresseur niet? Ik heb ook nog een kleintje en daar heb ik zelfs al een paar keer een volledige auto mee gespoten. Ge spuit ook niet de hele tijd door hé. Die heeft dan tijd genoeg om voldoende op druk te blijven. Ideaal is het niet omdat uw compresseur de hele tijd door werkt. Maar ge doet dat ook niet de hele dag door. Goed dat ze de uitleg hebben willen geven, maar ze moeten ook verkopen natuurlijk.
      www.peugeotforum.be

Comment

Ze zeiden dat mijne compressor (hebben ze niet gezien) zou stil vallen (te weinig debiet) en dan begint het pistool te sputteren en krijg je druppels. Letterlijk wat ze gezegd hebben.

Comment

de mijne springt terug in gang als die aan 3 bar zit. Pistooldruk moet rond de 2 bar zijn. Als die dus volledig is bijgeladen (8 bar, drukvat van ne liter of 20), kan ik toch al een heel stuk spuiten.
          Dat die bij te weinig druk spettert is juist, maar ge moet dat een beetje in het oog houden natuurlijk. Als de druk in de buurt van de 2 bar komt, effe wachten tot ge terug wat hoger zit en dan gewoon door doen.
          En uw bumper spuit ik zonder dat mijn compresseur aanslaagt.
          www.peugeotforum.be

Comment

Compressor is een Welco Professional 25/210 van 1,5pk. Wat dat betekent, ik heb er geen idee van.
            Op de grote meter gaat het vanaf 8 bar in 't rood. Klein meterke is waarschijnlijk om de maximale druk door te laten als ik me nog goed herinner.
            De constante drukregelaar is waarschijnlijk toch ook iets van betekenis.

De scheuren zijn gedicht met het nieuwe materiaal dat ik bij Oke auto geel heb meegebracht. Fotoke volgt.

Comment

kikie: in het reglement staat nog steeds max. 3 foto's per bericht. Graag je hieraan te houden, zoniet zullen de foto's tot max. 3 per bericht vanaf nu gereduceerd worden. Bedankt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk Berichten
                kikie: in het reglement staat nog steeds max. 3 foto's per bericht. Graag je hieraan te houden, zoniet zullen de foto's tot max. 3 per bericht vanaf nu gereduceerd worden. Bedankt.
                Ok, geen probleem maar dan is het niet juist dat ik alleen deze opmerking krijg.

Ga maar eens een pagina terug en telt de foto's maar eens.

Comment

mijn compresseur zal even 'goed' zijn als die van u. Da's een kleine van kryko. Amateurgereedschap dus, maar daar lukt het evengoed mee.
                  www.peugeotforum.be

Comment

Comment

als't houd is't goed
                      www.peugeotforum.be

Comment

Specifieke kunststof voor verschillende soorten plastiek. Eerst de plastiek van de bumper goed heet maken, beetje laten smelten en dan de kunststof er laten insmelten. Wel de bumper goed grof maken.
                        Tot nu toe houdt het zoals het hoort. Daar nog een laag kunststof plamuur over zetten.

Comment

Plamuur staat erop, nu nog weten hoe ik dat moet bijwerken. Ik bedoel met welke korrel.

Comment

met schuurblok en p80. Ontvet voordat ge geplamuurd hebt? Waarschijnlijk niet...

als het glad staat, naschuren tot P240 in stappen van max 100 korrel per keer. Dus naschuren met P150, dan P240.

Reken er maar op dat ge ne keer of 3 gaat moeten plamuren, waarschijnlijk zelfs meer, omdat het uw eerste keer is dat ge dat opschuurt. Altijd voelen met uw vingertoppen, vooral als die goed vol met stof hangen. Kunt ge zonder haperen over uw stuk glijden en zo de oneffenheden voelen (of putten). Zeer kritisch zijn: niet goed dan ziet ge na het leggen van de vernis welke plamuurfouten ge hebt gemaakt (en dan is het te laat).
                            www.peugeotforum.be

Comment

Interresant om te volgen hier. Ik ben benieuw hoe de "doe het zelver" het zal doen.
                              benieuwd naar de afloop hiervan!Succes!

Uw compressor heeft volgens dat type een vat van 25 liter en zuigt 210liter per minuut aan met een 1,5pk motortje

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                met schuurblok en p80. Ontvet voordat ge geplamuurd hebt? Waarschijnlijk niet...

als het glad staat, naschuren tot P240 in stappen van max 100 korrel per keer. Dus naschuren met P150, dan P240.

Reken er maar op dat ge ne keer of 3 gaat moeten plamuren, waarschijnlijk zelfs meer, omdat het uw eerste keer is dat ge dat opschuurt. Altijd voelen met uw vingertoppen, vooral als die goed vol met stof hangen. Kunt ge zonder haperen over uw stuk glijden en zo de oneffenheden voelen (of putten). Zeer kritisch zijn: niet goed dan ziet ge na het leggen van de vernis welke plamuurfouten ge hebt gemaakt (en dan is het te laat).
                                Hehe, jawel, toch wel. Ik heb deze keer deftig ontvet (in één richting gewreven om de ontvette plaats niet terug vuil te maken). Ik was het niet vergeten.

Bij Profi Paint zeiden ze me dat ik best met een contrasterende verf op de plamuur spuit terwijl ik aan het afwerken ben. Dit om duidelijk te kunnen zien waar er puttekes zijn en nog niet voldoende opgeschuurd heb.

De compressor is niet goed genoeg om deftig te kunnen werken en zodoende koop ik voorlopig, en waarschijnlijk helemaal niet, geen spuitpistool. Als beginner en leek zal het al moeilijk genoeg zijn om deftig resultaat te bekomen met een degelijke en goede compressor.
                                Moet er ook met nat opgeschuurd worden?

Oorspronkelijk geplaatst door Kim314 Bekijk Berichten
                                Interresant om te volgen hier. Ik ben benieuw hoe de "doe het zelver" het zal doen.
                                benieuwd naar de afloop hiervan!Succes!

Uw compressor heeft volgens dat type een vat van 25 liter en zuigt 210liter per minuut aan met een 1,5pk motortje
                                Yep, klopt. Deze namiddag te weten gekomen dat het 210 liter per minuut is met een vat van 25 liter.

Comment

nat en plamuur zijn twee dingen die niet samen gaan. Plamuur zuigt water op. Dus ook nooit met een enkel geplamuurde bumper gaan rondrijden want dan hebt ge binnen de kortste keren vodden. Bij auto oke in geel verkopen ze ook spuitbussen grondlak die mag gebruikt worden met de echte carrosierlak. Gaat niet opfreten of zo. Als het goed geplamuurd is dan zet ge er maar direct (na te ontvetten natuurlijk en de ontvetter een half uurke de tijd te hebben gegeven om te vervliegen) grondlak op. Ziet ge puttekes verschijnen bij het spuiten van de grondlak dan zit ge met een porie in de plamuur (luchtbelletje dat ge hebt opengeschuurd). Niet panikeren: gewoon met een propere vinger effe uitwrijven en terug grondlak erover. Omdat ge toch nog moet schuren naderhand met een P800 nat, gaat die niet meer opvallen. Een carrossier gaat dit niet hebben want die gaat normaal gezien nog spuitplamuur zetten welke die kleine poriën afdekt.

Plamuur maken is ook nog zoiets: neem een grote spatel (waar ze beton mee gladstrijken) en maak daar uw plamuur op klaar. Klod plamuur wat ge nodig denkt te hebben en 2% verharder toevoegen. Dat is dus echt quasi niets en is daarom altijd rood omdat ge het tijdens het mengen tenminste goed kunt zien. Hoe mengen? Veel doen het fout: ze kloppen de plamuur zoals ze eierkluts maken. Maar op die manier klopt ge lucht in de plamuur (de belletjes van hierboven). De juiste manier is de verharder door de plamuur pletten en dat blijven doen tot je geen verharder meer ziet en de plamuur een egale kleur heeft.
                                  Wat als plamuurmes gebruiken: niet het afsteekmes dat ge thuis gebruikt om behang mee af te steken wel een 'japans' mes: komen meestal per 5 voor een paar euro in verschillende breedtes. Proper maken doe je na het plamuren onmiddellijk met thinner. Ofwel laat je het opdrogen en schuur je de messen daarna gewoon terug proper ('t is wat uw goesting is natuurlijk).

how to die ik gemaakt heb op ons peugeot forum:

www.peugeotforum.be

Comment

1)

2)

3)

Ja lap. Plamuur is nog niet opgeschuurd. Ik heb de bumper er deze avond terug opgezet want ik moet morgen om 8u de auto binnen doen voor onderhoud. Ik zal zo wel moet rondrijden, niks aan te doen. Misschien morgenvroeg met de rapte wat plastiek (van een plastiek zakje) over de plamuur plakken zodat deze beschermd is tegen contaminatie van buiten af.

De bus die ik gisteren ook nog gekocht heb bij Oke is een licht grijze Primer Filler van Finixa. Aan spuitplamuur heb ik ook al gedacht. Zou niet slecht zijn gezien ik een leek ben.

Mengen heb ik, denk ik, goed gedaan. Ik heb zelfs de plamuur en de verharder met een digitale keukenweegschaal afgewogen. 100gr plamuur met 2gr verharder.

Comment

lees het nu pas: schilderstape had ook gewerkt. Maar ge hebt chance dat het vandaag een warme dag wordt. De plamuur zal dus direct uitdrogen met dit weer. Zeker de zwarte.

Voor uw karakter lijn: goed oppassen met daar te schuren. Wat ge kunt doen als schuurhulp om die niet weg te schuren is met schilderstape langs de lijn te plakken. De moment dat ge iets te ver gaat ziet ge dat onmiddellijk aan uw papier. Schuurt ge de andere kant, doet ge hetzelfde.
                                      www.peugeotforum.be

Comment

dit is een ongelooflijk prettig topic om te volgen, en dit keer gaat het om het informatieve gedeelte, niet om het spektakel !

Keep on going,guys !
                                        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Ik zal sebiet eens naar een schilderswinkel rijden en schilderstape gaan halen. Merci voor dieje tip flappy. Ik vroeg me al af hoe ik dat moest oplossen.

Comment

Working...
                                          X