Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Uitlijnrapport

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door gregory.declercq Bekijk Berichten
    Dus met andere woorden als uw spoor 4,5 of 6' buiten tolerantie staat wil dat niet zeggen dat uw spoor totaal verkeerd staat hé. De meeste wagens staan zelfs van de fabriek uit buiten tolerantie + iedere leverancier van uitlijners gebruiken andere waarden.

maar u voorwielen moeten wel toespoor hebben of je auto wordt onbestuurbaar. ik heb ook al veerpoten vervangen, proefrit gedaan en piepende banden in de bochten.
    ff onder de auto en het toespoor (stuurstang regelen) ff paar toeren verder gezet. auto reed ineens strak op de baan. naar de auto5 voor uitlijnen en daar stond mijn auto nog heel verkeerd. vermoedelijk had ik eerst negatief toespoor (denk hierbij voor hte skien. u latten beetje naar binnen = controlleerbaar, uw laten naar buiten gericht... kan pijnlijk worden).

om te kijken of de uitlijning goed is, moeten alle getallen NA de uitlijning gewoon binnen specs zijn. bij ralphke stonden de 'VOOR' slechte waarden zelf in het rood, erna was groen dus ok

Comment

Maar die getallen voor toespoor voor links en rechts, die staan dan wel buiten specs, maar het totaal is binnen specs...
      En dit zou goed zijn?
      In iedergeval, merci voor de antwoorden
      Last edited by ; 05/07/2013, 10:25.

Comment

stel dat u voorwielen zo staan:
        | \ dan is 1 wiel op (-4) en de andere staat teveel naar binnen (13)
        draait ge nu iets aan u stuur, dan komen ze / \ te staan en staan ze allebij rond de 5 (totaal op 10). u uitlijnen is goed, toespoor totaal is ok. alleen stond u stuur paar mm scheef toen de test de getallen wegschreef

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
          maar u voorwielen moeten wel toespoor hebben of je auto wordt onbestuurbaar. ik heb ook al veerpoten vervangen, proefrit gedaan en piepende banden in de bochten.
          ff onder de auto en het toespoor (stuurstang regelen) ff paar toeren verder gezet. auto reed ineens strak op de baan. naar de auto5 voor uitlijnen en daar stond mijn auto nog heel verkeerd. vermoedelijk had ik eerst negatief toespoor (denk hierbij voor hte skien. u latten beetje naar binnen = controlleerbaar, uw laten naar buiten gericht... kan pijnlijk worden).

om te kijken of de uitlijning goed is, moeten alle getallen NA de uitlijning gewoon binnen specs zijn. bij ralphke stonden de 'VOOR' slechte waarden zelf in het rood, erna was groen dus ok

Voor of achtertrekker is dan ook nog een verschil bij toe of uitspoor.
          Specs kunnen van een Mercedes Sprinter camionette zelfs 3° (!!!) toe staan... Dus alles hangt af van de wagen zelf

Grtz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk Berichten
            Sorry had niet alles gelezen, dus volgens u zou ik niet terug moeten?
            En idd, deze trok wat weg bij optrekken.
            Vreemde is dat ik dit al ervaarde vanaf ik hem nieuw kocht. Had nochtans die uitlijning laten nakijken in de garage.
            Velg krom? Zou dit kunnen? Heb wel in het prille begin door een serieuze put geknald door onze fantastische wegen. Ondertussen had ik de wielen van as veranderd, voor naar achter.
            Was toen met mijn linker voorwiel door die put gegaan, deze ligt dus linksachter, is het dat wiel dat je bedoelt?
            Ja gaat zowieso last hebben van torquesteer, dat scheeftrekken bij gas geven. Dat laatste is wel belangrijk. Als uw auto zonder veel gas te geven ook scheeftrekt dan ligt het waarschijnlijk wel aan uw sporing.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gregory.declercq Bekijk Berichten
              Voor of achtertrekker is dan ook nog een verschil bij toe of uitspoor.
              Specs kunnen van een Mercedes Sprinter camionette zelfs 3° (!!!) toe staan... Dus alles hangt af van de wagen zelf

Grtz
              Dat lijkt me echt onmogelijk. Ten eerste stuurt uw auto dan voor geen kloten meer en ten tweede uw banden slijten heel hard af. Als ge daar 100 km snelweg mee doet zijn die op. Het is alsof ge constant aan 120 km/u een flauwe bocht neemt. Bij elke omwenteling van uw wiel wekt uw band onnodige dwarskrachten op, bij een drifthoek van 3° zijn dat al behoorlijk wat vermits het maximum op 6-7° ligt.

Comment

Men heeft ook de ontzetting.Dwz door het gewicht van de wagen verstellen de hoeken zich;rubber bussen,veerpootlagers,ball joints,rotules.
                Ik heb bij mij Monroe camberbolts geplaatst om de camber te kunnen regelen.
                Vergeet dan ook niet dat de stuurarmen even lang moeten zijn (Ackermann principe) en bij een voorwielaandrijver je caster iets negatief is of 0.De aangedreven wielen gaan door de krachten iets positief staan.
                Bij achterwielaandrijving staan de voorwielen meestal + toespoor.
                Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                  Dat lijkt me echt onmogelijk. Ten eerste stuurt uw auto dan voor geen kloten meer en ten tweede uw banden slijten heel hard af. Als ge daar 100 km snelweg mee doet zijn die op. Het is alsof ge constant aan 120 km/u een flauwe bocht neemt. Bij elke omwenteling van uw wiel wekt uw band onnodige dwarskrachten op, bij een drifthoek van 3° zijn dat al behoorlijk wat vermits het maximum op 6-7° ligt.
                  Merc Sprinters zijn gemaakt om veel te dragen vanachter, dus tilt de voorkant op, dus gaan de wielen meer uitspoor krijgen...

Comment

Ik doe weekelijks uitlijningen enkel vw group, mijn mening over uw uitlijnrapport. Dit kan beter, moet op zen minst links en rechts gelijk zetten, camber op de achteras kan perfect bijgeregeld worden alsook de sporing.
                    Vooraan is enkel spoor regelbaar wat toch stuk beter kan.
                    slag in velg mag je uitsluiten, toestel neemt dit weg door de wielslagcompentatie.

Comment

Juist iets laten verhogen, en laten uitlijnen.
                      Dit is het nieuw uitlijnrapport:

Comment

Da ziet er al een pak beter uit moet ik zeggen

Comment

Heb je ook dubbel betaald?

Comment

Working...
                          X