Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Uitlijnrapport

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Uitlijnrapport

Hallo,

Is er hier iemand die heel veel kent ivm uitlijning?
    Heb hier de resultaten, ik begrijp het meeste wel, buiten het kopje "wielvlucht".
    Kan iemand me helpen?

Mvg

Camber met andere woorden:
    Alsjeblief:
    For all those people who find it more convenient to bother you with their question rather than to Google it for themselves.
    KLIK |&| KLAK

Comment

Ik vergis me het gaat ivm het toespoor. De waarden ervan vind ik nogal raar

Comment

post eens het rapport, en wat je raar vindt
        1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

Hieronder het rapport

Specificaties staan erbij, en deze liggen er nogal buiten denk ik...
          Betreft scirocco R met kw Var2

Comment

ik ben geen expert, maar uw toespoor vooraan is helemaal verkeerd afgesteld

Comment

Vond die waarden ook al raar, maar wat wil die waarden zeggen, onder het kopje "eerste"? Zoals de wagen binnen kwam?
              Zijn de andere waarden ok?
              Last edited by ; 04/07/2013, 19:06.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Teus Bekijk Berichten
                ik ben geen expert, maar uw toespoor vooraan is helemaal verkeerd afgesteld
                euh, er staat min 00° en max 20° en 10° is daar pal tussen, dus lijkt mij toch niet zo verkeerd te staan?

Comment

En die afwijkingen voor links en rechts?

Comment

"eerste" zal voor zijn, "laatste" na de uitlijning
                    Oorspronkelijk geplaatst door brechen Bekijk Berichten
                    euh, er staat min 00° en max 20° en 10° is daar pal tussen, dus lijkt mij toch niet zo verkeerd te staan?
                    het ene (links) is positief en het andere (rechts) negatief. klopt niet.

Comment

die zorgen ervoor dat je stuur niet volledig recht zal staan als je auto wel rechtdoor rijd.

maw, als je stuur recht staat, zouden de wielen elk een beetje naar binnen moeten staan. bij u staat er dan ene ver naar binnen (13') en ene naar buiten (-4').
                      als je nu het stuur iets naar rechts zou draaien, dan staat je stuur iets verdraaid, rijd je auto rechtdoor en zouden ze dan op 4' en 5' moeten hebben ongeveer.
                      de -4' ongeveer 8' omhoog en de 13' ongeveer 8' omlaag.
                      t is een afwijking van 2 keer niks hoor. en de wielen hebben samen een toespoer van 10' hetgeen perfect is. ervoor had je -25' en dat was teveel (die auto zou moeten zwalpen op de weg, die had geen toespoor, maar openspoor. trok die niet scheef bij optrekken of remmen?

achteraan staat er wel een wiel iets scheef (of je velg is wat krom en dat geeft een afwijking op die sensor).
                      Last edited by ; 04/07/2013, 19:18.

Comment

Versta het allemaal niet zo goed maar ja, wat moet ik nu doen, en vooral, wat moet ik zeggen als ik terug moet?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                          die zorgen ervoor dat je stuur niet volledig recht zal staan als je auto wel rechtdoor rijd.

maw, als je stuur recht staat, zouden de wielen elk een beetje naar binnen moeten staan. bij u staat er dan ene ver naar binnen (13') en ene naar buiten (-4').
                          als je nu het stuur iets naar rechts zou draaien, dan staat je stuur iets verdraaid, rijd je auto rechtdoor en zouden ze dan op 4' en 5' moeten hebben ongeveer.
                          de -4' ongeveer 8' omhoog en de 13' ongeveer 8' omlaag.
                          t is een afwijking van 2 keer niks hoor. en de wielen hebben samen een toespoer van 10' hetgeen perfect is. ervoor had je -25' en dat was teveel (die auto zou moeten zwalpen op de weg, die had geen toespoor, maar openspoor. trok die niet scheef bij optrekken of remmen?

achteraan staat er wel een wiel iets scheef (of je velg is wat krom en dat geeft een afwijking op die sensor).
                          Sorry had niet alles gelezen, dus volgens u zou ik niet terug moeten?
                          En idd, deze trok wat weg bij optrekken.
                          Vreemde is dat ik dit al ervaarde vanaf ik hem nieuw kocht. Had nochtans die uitlijning laten nakijken in de garage.
                          Velg krom? Zou dit kunnen? Heb wel in het prille begin door een serieuze put geknald door onze fantastische wegen. Ondertussen had ik de wielen van as veranderd, voor naar achter.
                          Was toen met mijn linker voorwiel door die put gegaan, deze ligt dus linksachter, is het dat wiel dat je bedoelt?

Comment

Nog een vraagje, kan ik met deze waarden naar de geometriekeuring?

Comment

toespoor rechts achter is niet volledig recht. dit kan gewoon een velg zijn met een slag in het randje waardoor die sensor niet goed gepositioneerd stond.

de uitlijning staat volgens mij goed, alles binnen specificaties

Comment

Ik heb hier ook zo een uitlijnrapport van na mijn ongeval, en snap er ook geene zak van.
                                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

zo'n uitgebreid/moeilijk rapport!
                                  die van mij zien er zo uit:

Comment

Oké, eerste vraag is altijd : wat kan er geregeld worden aan de wagen?
                                    Het kan zijn dat uw caster niet goed staat maar van de meeste wagens is die niet af te regelen ==> geen fout van de bandencentrale...
                                    Tweede vraag : Wat wil ° en ' zeggen? Wel een graad kent iedereen maar een minuut is er nog eens een 60ste stuk van. Dus met andere woorden als uw spoor 4,5 of 6' buiten tolerantie staat wil dat niet zeggen dat uw spoor totaal verkeerd staat hé. De meeste wagens staan zelfs van de fabriek uit buiten tolerantie + iedere leverancier van uitlijners gebruiken andere waarden. Hunter gaat bijv. andere waarden hebben dan John Beam.

Conclusie, je auto staat goed uitgelijnd. Misschien kon het spoor wat netter afgeregeld worden maarja, zware put passen en uw uitlijning is misschien weer veranderd...

Grtz

Comment

Geen probleem met de afstelling. Als het goed rijdt hoef je je geen zorgen te maken hier.

En "eerste" is inderdaad voor de uitlijning en het andere is na de uitlijning.

Comment

U uitlijning is in orde. Geen zorgen maken.

Comment

Working...
                                        X