Mededeling

Collapse
No announcement yet.

normaal olieverbruik

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
    de mensen hier met een oude benz moeten eens in hun boekje kijken. volgens mercedes is een verbruik van 1L-1000km binnen de tolerantie ( en nee dat is geen typfout )
    Mijn vader heeft ooit een Opel Vectra gehad. Die verbruikte vanaf dat die nieuw was een dikke liter per duizend km.
    Bij elke tankbeurt moest er olie bij, en dat is nooit verminderd.

In het boekje stond zelfs dat 1,5 l acceptabel was. En om die reden wouden ze ook niks doen. Gelukikig was het een firmawagen, anders was die direct terug weggevlogen. Is trouwens altijd een miseriebak geweest op alle gebied. Koppeling was ineens verbrand op 25.000, en uitlad doorgeroest op 2 jaar... We waren ineens ook genezen van Opel.

Comment

opel is een schraal kutmerk
      60 000km op anderhalf jaar tijd in 3 verschillende nieuwe opels heeft me dat geleerd

de koning van het olieslurpen blijft waarschijnlijk de wankelmotor. eender welk model moet je elke tankbeurt controleren. die wankelmotoren worden frequent vervangen, ik hoor dat het vooral komt door het gebrekkig controleren van het oliepeil
      1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

Die moeten olie verbruiken of ze vliegen stuk, sommige rijden zelfs met 2T olie in hun rx8 rond (kan beter tegen extreme T°)
        Geluid is wel
        Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
        Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
        Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Teus Bekijk Berichten
          opel is een schraal kutmerk
          60 000km op anderhalf jaar tijd in 3 verschillende nieuwe opels heeft me dat geleerd

²²²²²²²

On topic: ik sta idd veronderstelt dat construceurs dergelijke normen accepteren wbt olieverbruik. Uiteindelijk is dit ook erg schadelijk voor het milieu.
          BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

destijds bij mijn brommer (honda camino) mengde ik zelf de 2takt olie met benzine. 2% 2T olie erbij.

als je een diesel auto hebt die 1liter per 1000km olie verbruikt. een huidige diesel verbruikt ongeveer 4-5L diesel per 100km, komt dus op een 40-50liter per 1000km.
            als je op die 50liter diesel al 1liter olie bijdoet, draait die ook op 2% dus. die verbruikt dus evenveel olie dan, als een 2takt brommer.
            slecht voor het milieu, zal het zeker zijn, maar wat ben je dan met longlife olie die 50 000km meegaat als die na 4000km al volledig opgebrand is.

ook nog niet te vergeten hoe je kleppen, uitlaat, katalysator, roetfilter... eruit zien met zoveel olie te verbranden. mijn astra was destijds ook een leasebak, dus ff naar de garage en kreeg zo gratis olie mee (wordt vereffend met de lease maatschappij).
            als persoonlijk voertuig zou ik dat dus niet aanvaarden. zo een hoog verbruik voor een 'nieuwe' wagen...
            en een litertje olie tegenwoordig kost een pak meer geld dan 20jaar terug.

dan ben ik beter van de longlife olie in men ouwe golf 2 diesel te gieten, en de goedkoopste aldi olie in de nieuwe auto te gooien. man man man, vooruitgang noemen ze dat.

mijn golf met mechanische bosh dieselinjectie kan perfect op 100% biodiesel of plantaardige olie rijden. er zijn nieuwe generaties diesels waar de 10% biodiesel gemengt met 90% gewone diesel al niet meer in mag

ik blijf erbij, mijn golfke vervang ik niet voor die 40jaar oud is, of 1 000 000km heeft. afhankelijk wat het eerste komt. en daarna restaureer ik hem gewoon weer

de kans is dan nog groter dat deze golf nog 15jaar rondrijd, dan een nieuwe auto die het zolang uithoud
            Last edited by ; 29/06/2013, 13:05.

Comment

Merci voor de reacties.
              Er is nix van blauwe rook (ook geen zwarte of witte) dus denk ik niet dat de koppakking er iets mee te maken heeft.
              Er lagen gewoon wat zwarte klontertjes op de grond als ie gas gaf met koude motor.
              Hij zal best gewoon olie bijdoen indien nodig zoals jullie voorstellen of dikkere olie gebruiken.
              Wel spijtig want de auto heeft maar 160K Km's.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                destijds bij mijn brommer (honda camino) mengde ik zelf de 2takt olie met benzine. 2% 2T olie erbij.

als je een diesel auto hebt die 1liter per 1000km olie verbruikt. een huidige diesel verbruikt ongeveer 4-5L diesel per 100km, komt dus op een 40-50liter per 1000km.
                als je op die 50liter diesel al 1liter olie bijdoet, draait die ook op 2% dus. die verbruikt dus evenveel olie dan, als een 2takt brommer.
                slecht voor het milieu, zal het zeker zijn, maar wat ben je dan met longlife olie die 50 000km meegaat als die na 4000km al volledig opgebrand is.

ook nog niet te vergeten hoe je kleppen, uitlaat, katalysator, roetfilter... eruit zien met zoveel olie te verbranden. mijn astra was destijds ook een leasebak, dus ff naar de garage en kreeg zo gratis olie mee (wordt vereffend met de lease maatschappij).
                als persoonlijk voertuig zou ik dat dus niet aanvaarden. zo een hoog verbruik voor een 'nieuwe' wagen...
                en een litertje olie tegenwoordig kost een pak meer geld dan 20jaar terug.

dan ben ik beter van de longlife olie in men ouwe golf 2 diesel te gieten, en de goedkoopste aldi olie in de nieuwe auto te gooien. man man man, vooruitgang noemen ze dat.

mijn golf met mechanische bosh dieselinjectie kan perfect op 100% biodiesel of plantaardige olie rijden. er zijn nieuwe generaties diesels waar de 10% biodiesel gemengt met 90% gewone diesel al niet meer in mag

ik blijf erbij, mijn golfke vervang ik niet voor die 40jaar oud is, of 1 000 000km heeft. afhankelijk wat het eerste komt. en daarna restaureer ik hem gewoon weer

de kans is dan nog groter dat deze golf nog 15jaar rondrijd, dan een nieuwe auto die het zolang uithoud

mooi gezegd...vooruitgang? now way. Mijn Rover 827 uit 1988 verbruikt geen druppel olie en draait na 25jaar en nooit motorische herstelling nog altijd als een zonnetje
                BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Ik lees hier van Opels die veel olie verbruiken, en ik heb dat ook al heel vaak gehoord.

In de familie thans NOOIT problemen mee gehad en we hebben in de familie verschillende Opels gehad (Corsa A, Kadett C en E, Astra F en G)
                  Zelf een Vectra A gehad en ook daarbij zo goed als geen olieverbruik.
                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Ik denk dat het een leaseauto,een taxi van Duitsland is.Op die autobahn hoor je die motors fluiten ipv rijden.Je ziet er rijden met een blauw wolkje achter.
                    Hws stukgereden.Of je hebt van die boerenwijsheid;hij stompt,hij pruttelt,knalpot vuil.Ik zal eens hoog in toeren rijden of volgas.Hij zal wel genezen dan.Eum
                    Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                      mooi gezegd...vooruitgang? now way. Mijn Rover 827 uit 1988 verbruikt geen druppel olie en draait na 25jaar en nooit motorische herstelling nog altijd als een zonnetje
                      Van wa merk zat daar een motor in?

Comment

Mijne(S62 motor) verbruikte tot 0,75L/1000km olie castrol 10w60,woon-werk verkeer,motor haalt nooit z'n bedrijfstemp.,nu vermindert tot 0,4L met een ander volgens sommige "goedkoop" merk,juist terug van een trip naar Italie,olieverbruik quasi nihil 2 mm gezakt onder max.,eat that mr ..
                        De S62 is gekend als een oliezuiper en ik kan er mee leven,sommige die met hetzelfde type rondrijden verbruiken tot 1L/400km,maw,elke tankbeurt een liter olie bijkappen,is een 2takt V8 zeg ik dan al lachend..

Ook heeft het veelal te maken hoe diep je het rechterpedaal indrukt...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                          Ik lees hier van Opels die veel olie verbruiken, en ik heb dat ook al heel vaak gehoord.

In de familie thans NOOIT problemen mee gehad en we hebben in de familie verschillende Opels gehad (Corsa A, Kadett C en E, Astra F en G)
                          Zelf een Vectra A gehad en ook daarbij zo goed als geen olieverbruik.
                          ik heb al zeker 15 opels gehad en nooit olie verbruikt. Dus flauwekul.
                          Wat betreft de wagens binnen de firma
                          audi V8 TDI enkel 1 liter eerste 25000 KMS. Nadien niks meer en heeft er nu 115000.
                          Mercedes GL 350 CDA 1 liter per 10000 kms
                          audi A6 3.0 TDI niks
                          mercedes CL 500 1 liter per 4000 kms
                          bmw gran coupe 550i 1 liter per 5000 kms
                          range rover V8 diesel niks. Zelf niet tijdens inrijperiode
                          skoda octavia combi 2.0 TDI een halve liter tot hier toe. Maar die heeft nog maar 5000 KMS.

Om maar aan te tonen dat je niet op een bepaald merk moet toespitsen voor olieverbuik.

Comment

D'r zullen wel mensen zijn die uit ervaring spreken.
                            Maar ik denk dat het ook wel veel te maken heeft met hoe de auto's ingereden zijn geweest.
                            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

mijn astra leasewagen had ik ongeveer in 2005. die zijn olielampje ging aan op 7000km aan. bij garage langsgeweest en die zeiden dat het tot 1L/1000km mocht gaan en dat dit normaal was. kreeg een busje olie mee voor in de auto, en kreeg nog een reserve fleske mee indien ik weer zou zonder vallen. (die fles heb ik nog altijd staan thuis).
                              mijn opel combo had hiervan geen last.
                              ik heb ongeveer 11firmawagens gehad op 7jaar tijd, geenenkele kapot gereden. deed op het laatste ongeveer 3000-3500km/week. bijna altijd cruise control. gemiddeld verbruik altijd tussen de 4 en 4.5L. ik reed dus zeker niet als een gek

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                                Van wa merk zat daar een motor in?
                                Honda C27A 2,7-V6-SOHC-24v ongelooflijk bangelijke motor zowel van betrouwbaarheid,als loopcultuur als prestaties. Telkens als ik met die auto rijdt,enkel als het goed weer is,een grotere glimlach dan met veel duurdere en modernere wagens.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                                  Honda C27A 2,7-V6-SOHC-24v ongelooflijk bangelijke motor zowel van betrouwbaarheid,als loopcultuur als prestaties. Telkens als ik met die auto rijdt,enkel als het goed weer is,een grotere glimlach dan met veel duurdere en modernere wagens.
                                  Als dat een Vtec motor was , was het wel anders geweest.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                                    Als dat een Vtec motor was , was het wel anders geweest.
                                    Nee,is de SOHC met tuimelaarsbediende klepjes

Comment

Working...
                                    X