Mededeling

Collapse
No announcement yet.

normaal olieverbruik

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• normaal olieverbruik

Ik stel mij de vraag wat een normaal olieverbuik zoal is op een jaar tijd .

Men zegt altijd dat ook al is een wagen niet zo oud of heeft hij niet zoveel km de wagen op een jaar toch een beetje olieverbruikt.

Maar hoeveel zou dit max kunnen of mogen zijn ?

Ik heb zelf een golf VI TDI 56000 km.

bij mijn opel astra destijds (nieuwe leasebak) ging op 7000km het olielampje branden. eerste onderhoud was pas voorzien op 15 000km. ben naar garage gereden en daar zeiden die dat dit volledig normaal is. een motor mag tot 1L/1000km verbruiken (dat vond ik er dus al serieus over).

mijn dodge uit 1977 met 320 000km (en 2 keer zonder olie al gereden) verbruikt ongeveer 1liter per 300km. daar is WEL een serieus probleem aan doordat die 2x zonder olie al heeft gereden.
    men golf heb ik een keer of 3 wat olie bijgevuld nu op 60 000km. ding is 25jaar en heeft 425 000km. k vermoed dat die een literke drinkt elke 10-15 000km (beter dan die nieuwe astra dus )

Comment

Hoe dun is de olie tegenwoordig,sae 0 W 30 .Het olielampje flikkert zelfs bij oudere wagens op nullast.
      Maar een diesel moet olie verbruiken anders gaat hij stuk.Hydraudynamische smering noemt zoiets dacht ik.Tussen piston en cilinder bevindt zich dan een oliefilm.
      Daarom laten die zware voertuigen hun motor draaien voor minder slijtage.
      Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Veel zal ook van u rechtervoet afhangen.

Comment

Mijn auto's verbruiken allemaal zo goed als geen olie....mocht je geen oliewisselen zou ik zeggen dat 1 liter op 10000km de grens is. In andere gevallen is je motor een slechte ontwikkeling of te wel versleten/onvakkundig geproduceerd
          BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Bij mijn Mini r53 die bekend zijn voor hun olieverbruik.
            0W30 = 1L per 6000km
            Nu 5W40 = t bijna nihil
            Km stand 80.000km , de olie is gewoon te dun, vooral als de olie echt warm wordt verbruikte hij olie met 0W30 (125°)
            Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
            Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
            Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

mijn alfa Gt jtd 16v met 280000km op de teller verbruikt geen druppel olie.(5w40) om maar te zeggen dat olie verbruiken niet perse hoeft.

tot 1l op 1000km vinden constructeurs nog toelaatbaar.

Comment

zoek eens op hoeveel olieverbruik courant is voor je auto
                sommige Duitsers staan gekend om wat olie te drinken, ook wanneer ze nieuw zijn
                je moet tijdig olie bijvullen, best voordat het lampje gaat branden
                fabrikanten laten tot 1 liter per 1000km toe, maar dat is eigenlijk ontzettend veel
                1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

Als mijn auto 1/1000 zou verruiken zou ik hem onmiddellijk weg doen
                  BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Een M5 verbruikt ook een liter per 1000km. Eerlijk gezegd zou ik dat niet willen.
                    Om de 5000km een liter zou ik nog mee kunnen leven.

Comment

Ne kammeraad zijne golf 4 1.6 (atmo) verbuikt iets van 1 à 1.5l per 1000 Km. (10W40)
                      Ik veronderstel dat dit niet goed is.

Comment

die is rijp voor de export

Comment

Dat zal ie graag horen hij heeft hem maar 2 maand.
                          Als de auto koud staat en hij geeft gas (stationair tot 2000-3000 RPM ongv.) komen er zwarte klontertjes uit de uitlaat.
                          Ligt dit aan het buitensporig olieverbruik?

Comment

zwarte rook is roet
                            blauwe rook is olie

dat hij eens overlegt met zijn garagist. je kunt wat dikkere olie in de motor steken.

Comment

Zwart= ook te rijk mengsel
                              Compressietest?
                              Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                              Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                              Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

Ik doe met de C4 15000 km voordat ik de olie laat verversen (volgens het boekje mag het zelfs om de 20000 km).
                                Op die 15000 km heb ik zo goed als geen olieverbruik, ik moet dus nooit bijvullen.
                                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SK_0909 Bekijk Berichten
                                  Als de auto koud staat en hij geeft gas (stationair tot 2000-3000 RPM ongv.) komen er zwarte klontertjes uit de uitlaat.
                                  Best olie blijven bijkappen . De motor is rijp voor de schroot en de wagen is geen zak waard dus het is ook niet de moeite om er een ander blok in te steken.
                                  Goedkope olie blijven inkappen .

Comment

hangt er vanaf waar de olie heen gaat.
                                    -als die motor nat staat van de olie, dan lekt die (bv krukaskeering, cilinderkopdeksel....).
                                    -als die daadwerkelijk verbrand, kan de koppakking erdoor zijn, kan een klephoedje zijn doe kapot is waardoor de olie langs de klepsteel de motor in loopt (mijn probleem bij de dodge ook). dit vertaald meestal in een blauwe rookwolk als je warm start (15min later starten wanneer je net goed gereden hebt).
                                    -kan ook de zuigerveren zijn die versleten is (blok met veel km's of als een gek ermee gereden

t heeft ook een voordeel: je moet nooit nog je olie verversen, ze is allang op voor je moet aflaten.

mijn opel ascona destijds zijn koppaking was kapot. elke tankbeurt deed ik er 0,5liter olie bij en 1liter water. heeft zo 4jaar rondgereden en nooit verergerd

Comment

Motorolie, additieven en autoverzorging: Met meer dan 4000 artikelen hebben we de juiste producten voor elk voertuig ter wereld.

Comment

de mensen hier met een oude benz moeten eens in hun boekje kijken. volgens mercedes is een verbruik van 1L-1000km binnen de tolerantie ( en nee dat is geen typfout )

Comment

Working...
                                        X