Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mysterie Vw t3 'koelvloeistof' koppakking, warm lopen..

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

1700 is eigenlijk een 'opgeboorde' 1600 zoals ze zeggen, of die van mij nu daadwerkelijk een 1700 is, weet ik zelf niet, veel verschil met een 1600 zal je volgens mij niet zien. Alle 1600's die ik al heb gehad waren inderdaad niet zo heel sterk, altijd wel hier en daar een lek, vooral aan het kleppendeksel.

Comment

Beste (originele) dieselmotor in een T3 is de 1.6 TD denk ik.

Ook eventjes met een T3 1.7D gebold, echt een trage motor en max. snelheid. 1.7D heeft ook minder PK dan een 1.6D dacht ik?

E30SHOP.be
      - Alles voor uw BMW E30.
      Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
      En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

Ian, heb zelf nog nooit met een td gereden, in topsnelheid zullen deze wel hoger liggen maar het aantal toeren van je motor blijft toch hetzelfde? Ja mijne waar ik nu mee 'rijd'-'reed' kan maximum 105, maar dan zit ie wel op z'n eind.. Ligt het verbruik van een td niet veel hoger? Grts

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Brikoleur Bekijk Berichten
          ...van verschillende mensen hoor ik dat ze denken dat m'n blok is gescheurd, of er toch ergens een scheurtje zit in 1 van de cilinderwanden. Kan ook zijn verkeerde pakking, waardoor dat er misschien een waterkanaal wordt afgesloten en er zich zo druk vormt. Kunnen em wel is opendoen, en zien of de juiste pakking erop ligt. Als dat in orde is, dan zal het hoogstwaarschijnlijk een ander blok worden,
          als je een scheur in het blok hebt, dan had je dezelfde problemen van heet lopen ook ervoor moeten hebben. aangezien je van waterverlies (lek) ge-evolueerd bent naar waterverlies en heetlopen is er tijdens de herstelling iets fout gelopen. defecte waterpomp kan idd zijn, dan loopt het water niet meer rond, begint plaatselijk te koken en gooit alles eruit.
          als de motor draait, wordt de radiator wel goed warm? je kan eventueel een chauffageleiding eens afkoppelen om te zien of die goed water rondpompt. het lek kan evengoed opgelost zijn en heb je nu gewoon een defecte waterpomp (door het droog staan of spoelen tijdens de herstelling kapot gegaan...).

een 1.9motor zijn goeie blokken, als je zo ene erin legt, heb je wel koppel genoeg. toen ik voor een golf 2 diesel zocht, kon ik tussen de 150 en 250€ verschillende golf 3 autos kopen met dieselmotor erin. een oudere auto is zowieso nietveel meer waard. je bent beter met een rijdende motor te kopen die je eventueel nog kan testrijden, dan ergens een los blok te kopen.

Comment

Hey Fcapri, merci voor de reactie, voor de nieuwe koppakking erop lag, liep hij niet warm, maar was er dus wel een groot waterverlies, wat met het blote oog nergens te vinden was. (is?) M'n waterpomp is volgens mij nog in orde, wat ik merk door de 'verplaatsing' van het water in m'n expansievatje, als je aan de gas komt; zie je het water ook wel circuleren. Waterpomp naar mijn mening dus in orde. Vandaag m'n thermocontact eens nagekeken en getest, maar doet dus niks, volgens mij deze kapot, omdat ik dus ook nog nooit m'n schroef heb horen aanslaan, als de temperatuur boven de bedrijfstemperatuur komt van het water. Vandaag het contact van m'n schroef overbrugt, schroef slaagt aan, dus thermocontact kapot volgens mij, morgen heb ik er een nieuw van de winkel, vandaag besteld. Blijkbaar eentje die vrij snel aanslaat, op hoeveel °C weet ik niet. Radiator wordt wel goed warm, dus telkens als ik nu een ritje ga doen met m'n busje, leg ik snel een brugje over contact van m'n schroef, zodat ik koeling heb en krijg, temperatuur geraakt zelfs niet meer tot de helft door constante koeling dus. Ik hoop dat het enkel dat is wat dus kapot zou zijn, morgen weet ik meer als dat nieuw thermocontact erin steekt, momenteel rijd ik dus zonder onderste grill. Een 1900 wil ik er misschien wel in laten leggen, maar dan weet ik niet of m'n bak overeen komt met dat blok, kan uit een passat, golf 2 komen, golf 1 denk ik ook? En beste inderdaad een 'draaiend' blok, zodat ik weet wat ik koop. Weet niet of een blok van een golf 3 erin past? Maar als ik het goed voorheb, een 1900 heeft wel meer koppel, maar gaat wel lager in toeren? Wat dus wil zeggen, lagere snelheid?

Comment

hangt ervan af wat nu de 'blokkage' is van de topsnelheid.

zit je motor aan 4500rpm (veel gebrul) dan is je versnellingsbak/einddiff/bandenmaat te klein waardoor je niet sneller kunt. ook niet met een 1.9 dan met je huidige bak.
              als de motor de kracht ontbreek om in 4de of 5de harder te gaan dan 105, dan kan een 1.9 wel je snelheid verhogen.
              meer koppel onderin wil zeggen dat je in hogere versnelling kan blijven.

stel je rijd 50 in 4de. je wil ineens een auto inhalen. heb je weinig koppel, dan zal je naar 3de terugschakelen om die over te geraken. heb je nu een 1.9 die veel koppel onderin heeft, dan duw je gewoon volgas en die 1.9 trekt in 4de schoon door om te dubbelen. dit is laagtoerig koppel. veel minder schakelen, relaxer rijden en zuiniger.
              heb je een hoogtoerig pk beest (bv een 1.1-1.3 met kleine verhoudingen). dan heb je op lage toeren NIKS en moet je continue schakelen om ergens over te geraken. met als gevolg wel hoge snelheden maar trekt voor geen meter op. en hoog verbruik.

een 1.9 zal daardoor ook een versnellingsbak krijgen met grotere versnellingen. zal veelal op lage toeren rijden, en kan dan gemakkelijk tot 180 doortrekken.
              een 1.6 ontbreekt de kracht, die geven ze kleinere versnellingen (zodat die vlot meekan met verkeer), ga je ineens maar 140 met het ding en rijd je vaak in hogere toeren. het lijkt alsof die auto even vlot is in het verkeer

Comment

probeer eens met ontluchten kan zijn dat je nog ergens lucht hebt in een lijding ontluchten doe je op de radiator dit warm lopen lijkt mij of een verstopping of een niet goed onluchte koelsysteem

Comment

Working...
                X