Hallo,
ik ben sinds een dikke 2 maand in het bezit van een vw t3 1700 diesel.
Nu is het zo dat ik de laatste maand enorm veel koelvloeistof verloor, ZONDER ergens een lek te zien na het rijden, voor het rijden, noch bij starten, noch bij gas geven als hij stil staat, alsook niet bij stationair draaien. Laatste 2 weken was het echt wel enorm veel, om de 50 km was er 1,5l water door, die ik telkens bijvulde bij het expansievat, wat op zich niet zoveel kwaad kan omdat het toch niet vriest.
Volgens iemand die ik ken was dit duidelijk de koppakking die kapot was, en deze heb ik dus laten maken door hem;
heeft deze dus binnengedaan bij een erkend bedrijf die hier in gespecialiseerd zijn, opnieuw gevlakt, opnieuw afgeperst. bla bla bla, alles wat er dus moet gedaan worden, zoals het hoort.
Terug monteren heeft hij dan gedaan, dus een nieuwe pakking gaan halen, nieuwe trekbouten, noem maar op, juist aangedraaid op de juiste waardes.
Deze man is er al 15j mee bezig en heeft dit al zeker 20 x gedaan.
Nu is het zo: Hij belde me onlangs om te zeggen dat hij slecht nieuws had omdat het water-koelvloeistof in het expansievatje nog steeds borrelde, wat dus wil zeggen dat er ergens een druk-scheur is. Aan de nieuwe koppakking kan het niet liggen, want die ligt er net op, alsook een nieuwe distributieriem. Hij denkt dus dat er intern in de blok ergens een scheur zit, zonder dat je dit kan zien. Einde verhaal volgens hem; maar ik ging er dus vanuit dat er nog altijd mee te rijden viel, ondanks dat er koelvloeistof bleef verdwijnen. Ga ik m'n busje halen bij hem, rijd ik er ongeveer 10km mee, en loopt m'n busje plots WARM, maar daarmee bedoel ik dan extreem warm, omdat ik de temperatuur zag oplopen, direct aan de kant gaan staan en door overdruk alle koelvloeistof eruit gelopen. Voor ik m'n busje had binnen gedaan bij hem liep deze NIET warm, verloor dus enkel koelvloeistof. Die mens opnieuw laten komen, want was niet zo ver van hem af, komt die eraan: 'tja heel straf zegt die, wat ik voor u kan doen is het binnenwerk van je thermostaat eruit halen, en dan krijgt je blok dus een constante koeling, waardoor je normaal kan rijden. Doet hij dat dus, en met m'n chauffage helemaal open en m'n ramen open rijd ik zo naar huis: Resultaat, weer het zelfde, liep weer warm, terwijl deze constante koeling zou krijgen. Ik bel naar die mens, pakt uiteraard niet meer op. Ik ben dus 800 euro armer, en krijg m'n busje terug waar nog meer aan kapot is.. Iemand enig idee wat dit kan zijn? Momenteel staat hij in panne ergens goed ver van mij, ga hem waarschijnlijk halen met een deppanagewagen en het thuis eens bezien, er mee rijden lijkt me voorlopig geen goed idee meer.
ik ben sinds een dikke 2 maand in het bezit van een vw t3 1700 diesel.
Nu is het zo dat ik de laatste maand enorm veel koelvloeistof verloor, ZONDER ergens een lek te zien na het rijden, voor het rijden, noch bij starten, noch bij gas geven als hij stil staat, alsook niet bij stationair draaien. Laatste 2 weken was het echt wel enorm veel, om de 50 km was er 1,5l water door, die ik telkens bijvulde bij het expansievat, wat op zich niet zoveel kwaad kan omdat het toch niet vriest.
Volgens iemand die ik ken was dit duidelijk de koppakking die kapot was, en deze heb ik dus laten maken door hem;
heeft deze dus binnengedaan bij een erkend bedrijf die hier in gespecialiseerd zijn, opnieuw gevlakt, opnieuw afgeperst. bla bla bla, alles wat er dus moet gedaan worden, zoals het hoort.
Terug monteren heeft hij dan gedaan, dus een nieuwe pakking gaan halen, nieuwe trekbouten, noem maar op, juist aangedraaid op de juiste waardes.
Deze man is er al 15j mee bezig en heeft dit al zeker 20 x gedaan.
Nu is het zo: Hij belde me onlangs om te zeggen dat hij slecht nieuws had omdat het water-koelvloeistof in het expansievatje nog steeds borrelde, wat dus wil zeggen dat er ergens een druk-scheur is. Aan de nieuwe koppakking kan het niet liggen, want die ligt er net op, alsook een nieuwe distributieriem. Hij denkt dus dat er intern in de blok ergens een scheur zit, zonder dat je dit kan zien. Einde verhaal volgens hem; maar ik ging er dus vanuit dat er nog altijd mee te rijden viel, ondanks dat er koelvloeistof bleef verdwijnen. Ga ik m'n busje halen bij hem, rijd ik er ongeveer 10km mee, en loopt m'n busje plots WARM, maar daarmee bedoel ik dan extreem warm, omdat ik de temperatuur zag oplopen, direct aan de kant gaan staan en door overdruk alle koelvloeistof eruit gelopen. Voor ik m'n busje had binnen gedaan bij hem liep deze NIET warm, verloor dus enkel koelvloeistof. Die mens opnieuw laten komen, want was niet zo ver van hem af, komt die eraan: 'tja heel straf zegt die, wat ik voor u kan doen is het binnenwerk van je thermostaat eruit halen, en dan krijgt je blok dus een constante koeling, waardoor je normaal kan rijden. Doet hij dat dus, en met m'n chauffage helemaal open en m'n ramen open rijd ik zo naar huis: Resultaat, weer het zelfde, liep weer warm, terwijl deze constante koeling zou krijgen. Ik bel naar die mens, pakt uiteraard niet meer op. Ik ben dus 800 euro armer, en krijg m'n busje terug waar nog meer aan kapot is.. Iemand enig idee wat dit kan zijn? Momenteel staat hij in panne ergens goed ver van mij, ga hem waarschijnlijk halen met een deppanagewagen en het thuis eens bezien, er mee rijden lijkt me voorlopig geen goed idee meer.
Comment