Mededeling

Collapse
No announcement yet.

K&N inlegfilter

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten
    @ flappy:
    Om de hoeveel km raad je dan aan?
    schoonmaken doe je in functie van de vuiligheid. Zeg nu eerlijk een filter die 80.000 km zou meegaan? Stel nog dat je het doet om de 10.000km's, dan is dat nog altijd beter voor je auto en de filter. Want als die filter er effectief 80.000km's inzit dan kan je die quasi niet meer proper krijgen.
    www.peugeotforum.be

Comment

@ krikke:
      Probleem is wat zoals bij die onderste foto van die Corsa B (denk ik toch dat het is), dat die luchtfilter dan juist naast het blok zit, en dus warme lucht trekt veronderstel ik? En dan vraag ik me af of je wel winst gaat hebben?

@ flappy:
      'K ga je advies volgen om het dan om de +- 10.000 km dan schoon te maken

Comment

Zoals reeds aangeven moet je zulke dingen niet steken voor winst... (tenzij je een zwaar gewijzigd blok hebt).
        Het is eerder voor de sound en looks...

Maar desalnittemin is het inderdaad beter om zo koud mogelijke lucht aan te brengen dus kun jij bv een hitteschild plaatsen of een systeem nemen zoals dat van Maxflow waar je de darm eventueel kunt verlengen en laten uitkomen op een plaats die verder van het blok verwijderd is.

Comment

En wat versta jij onder een zwaar gewijzigd blok?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door -krikke- Bekijk Berichten
            Zoals reeds aangeven moet je zulke dingen niet steken voor winst... (tenzij je een zwaar gewijzigd blok hebt).
            Het is eerder voor de sound en looks...

Maar desalnittemin is het inderdaad beter om zo koud mogelijke lucht aan te brengen dus kun jij bv een hitteschild plaatsen of een systeem nemen zoals dat van Maxflow waar je de darm eventueel kunt verlengen en laten uitkomen op een plaats die verder van het blok verwijderd is.
            dampkapbuis van je filter naar de voorkant van de auto leggen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten
              En wat versta jij onder een zwaar gewijzigd blok?
              Blokken die verschillende modificaties hebben ondergaan? En nee dan denk ik niet aan een andere kleur van Samco silicone darmpjes...

Wat is a) tunen en b) tunen? Tunen a) is de limieten opzoeken van de standaard onderdelen om meer vermogen te halen uit dezelfde setup. Je verkleint dus (of verwijderd) de veiligheidsmarge van de standaard componenten omdat deze zwaarder gaan belast worden. In ruil heb je meer power...

Bij tunen b) ga je niet gewoon de grens opzoeken, maar ga je er ook effectief over. Hiervoor vervang je dus best de standaard onderdelen door aftermarket onderdelen van een hogere kwaliteit (lees: kunnen zwaardere belastingen aan) of door aftermarket onderdelen die speciaal voor bepaalde toepassingen ontwikkeld zijn.

Bij een Evo x kun je bijvoorbeeld zonder problemen van 295pk naar bv 360/380pk gaan op basis van de standaard onderdelen (op de uitlaat na) die aanwezig zijn. Zelfs met het meervermogen is er nog een zekere veiligheidsmarge (want een FQ360 wordt in de UK gewoon met de standaard garantie verkocht).

Wil je meer (+400pk) dan worden er bepaalde onderdelen vervangen die gemakkelijker dergelijke vermogens toelaten en er ook effectief beter tegen bestand zijn. Het heeft immers geen nut om een +400pk wagen te bouwen waarbij je het vermogen niet constant mag aanspreken wegens teveel mogelijke problemen met de standaard onderdelen. Denk hierbij aan een grotere turbo, grotere injectoren, grotere intercooler, open uitlaat, Cold Air Intake, bougies en natuurlijk een ECU remap.

Wil je nog verder? Dat kan door het blok zelf uit te boren (grotere cc inhoud), intern te versterken en nog betere stukken te monteren... Deze stages zijn wel ontzettend duur en worden bijna alleen voor competitiedoeleinden gebruikt. Je praat makkelijk over budgetten van +- 12k... En dan heb je wel een wagen met veel vermogen, maar om effectief ook het vermogen te benutten moet je dan nog eens het onderstel en de remmen onder handen nemen... Oh ja, en dan vergeten we nog de versterkte versnellingsbak en koppeling...

Even een voorbeeld: je geeft je standaard motor ter beschikking (donor) en de upgrade alleen al kost 8.250 pond (9.570 euro) om er een uitgeboord en versterkt blok van te maken...

Voor elk budget is er dus wel wat beschikbaar
              Last edited by ; 18/02/2013, 20:28.

Comment

Kortom, aan m'n Corsa ga ik dus alles nu zo laten hoe het is
                Zal misschien iets voor m'n volgende wagen zijn als ik het budget heb én uit de keuze geraak om het hart te volgen ipv het verstand Ofwel beide, maar vind je moeilijk.

Comment

Working...
                X