Mededeling

Collapse
No announcement yet.

K&N inlegfilter

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

die V8 hoor je niet. daar zit een hele kleine enkele carbu op die bijna niks doorlaat. daarbij moet die ook nog eens ademen door die gasmixer waardoor je die motor ook niet meer hoort.
    het ding geraakt ook maar tot 4000rpm MAX (is een pickup motor, dus maximaal koppel op lage toeren, niks op hoge). men capri is een 2.04cyl hoogtoerig blok die vooral tussen de 3000 en 7500rpm draait en daar dus ook kabaal maakt. men 3.0V6 gaat ook vlot naar 7000rpm en die brult toch ook

Comment

Ok ik dacht dat je sowieso een V8 wel ging horen Heb de filter juist gestoken, oude filter was toch al vrij vuil (nog maar vervangen in April 2012). Toerke gedaan met die nieuwe filter, het kan misschien tussen m'n oren zitten maar ik heb toch het gevoel dat hij meer "ademt", precies of hij meer lucht binnenkrijgt. Geluid is sowieso een verschil, klinkt mooier nu, zoals hierjuist aangehaald, precies meer lucht. Prestaties heb ik proberen testen, maar op het eerste zicht merk ik daar nog niet echt een verschil tussen, maar had ik ook niet zo erg verwacht van zo'n inlegfilter En zuiniger, dat zullen de komende dagen uitwijzen, ben juist gaan tanken dus kunnen het testen nu.

Comment

zit hier met een green op mijn dieselstoof: 0.5 liter minder per 100 km, betere gasrespons. Dat laatste is het zijn geld al waard...
        www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
          zit hier met een green op mijn dieselstoof: 0.5 liter minder per 100 km, betere gasrespons. Dat laatste is het zijn geld al waard...
          Wel ik ga morgen eens testen hoe hij reageert als ik naar het werk rijd, moet op die route toch altijd veel remmen en terug gas geven, dus kan ik de gasrespons ook eens testen Zou wel mooi zijn moest ik al een halve liter kunnen besparen.

Comment

ik heb wel een kelk steken en geen vervang inlegfilter. Ik heb eigenlijk nooit anders gereden...
            www.peugeotforum.be

Comment

Open luchtfilter mag wel degelijk op de keuring. Zowel de bmw als de megane hebben daar nooit opmerkingen over gehad.

Comment

Wat ik mij eigelijk afvraag is of zo'n kn filter wel beschermt is tegen vocht. Want als die zonder afdekking onder motorkap zit, kan er dan geen water/vocht aan? Ik denk zoal aan water dat onder de motorkap sijpelt bij felle regen ofzo. Want zo'n stofke laat denk ik vocht door. Nu ja papier wordt dan nat & laat dan ook vocht door, maar ik denk zo'n kn meer. Sommige zullen dit een stomme vraag zitten, maar het zou mss nuttig kunnen zijn voor anderen.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Comment

nog nooit geen problemen mee gehad, maar die van mij hangen dan ook nooit rechtstreeks in de waterspray
                  www.peugeotforum.be

Comment

Op mijn inlegfilter zit ook een laagje olie, dat dus waterafstotend werkt. Denk dat dit bij een openluchtfilter ook wel zo zal zijn?

Comment

dat beetje water dat binnensuipelt is al redelijk goed verneveld eens het u cilinder ingaat....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten
                        Op mijn inlegfilter zit ook een laagje olie, dat dus waterafstotend werkt. Denk dat dit bij een openluchtfilter ook wel zo zal zijn?
                        K&N heeft zelfs teveel olie erop zitten,waardoor de LMM's naar de haaien gaan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten
                          K&N heeft zelfs teveel olie erop zitten,waardoor de LMM's naar de haaien gaan
                          Hé zeg geef me maar wat hoop ja

Comment

Hé zeg geef me maar wat hoop ja

Jah,het is gewoon zo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten
                              Jah,het is gewoon zo
                              +1
                              na het kuisen gewoon zo min mogelijk inolien krijg je geen problemen met je lmm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door drejek Bekijk Berichten
                                +1
                                na het kuisen gewoon zo min mogelijk inolien krijg je geen problemen met je lmm
                                Ok bedankt voor het advies, had inderdaad op internet al gelezen dat het LMM's naar de zak kon helpen, maar ik wist niet dat het "out of the box" ook al kon. Maar ja, tis niet dat we die zo veel moeten kuisen, op de doos staat om de 50.000 mijl

Comment

mijn green moet om de 7500 km's...

ik raad u toch aan om het proper maken iets sneller te doen
                                  www.peugeotforum.be

Comment

Ik heb zelf veel opzoeking gedaan voor mijn wagen en kwam uiteindelijk tot de conclusie dat het in feite niks bij brengt (buiten de looks en sound dan).

Voor extra power heb je 1) meer en 2) koudere lucht nodig. Ik kan niet voor jouw wagen spreken maar voor Evo's die 'normaal' getuned zijn (<400pk) maakt het geen noemenswaardig verschil. Enige systemen die een 'meetbaar' effect hebben zijn de zogeheten CAI's... (cold air intake systemen)

In de categorie CAI's heb je diegene die een gesloten behuizing of tussenschot gebruiken en lucht via een luchthapper vangen. Deze luchthapper kan bv onder de motorkap zitten (als je inlets op je motorkap hebt) of een kanaal hebben die naar de voorste grill leidt. Er zijn enkele varianten die wat verder gaan om zo koude mogelijke lucht binnen te happen... deze hebben bv een siliconen pijp die uitkomt waar één van de mistlampen zitten. Op die manier vang je de koudst mogelijk lucht op die via de tube naar het CAI element wordt aangevoerd. Een mogelijk nadeel van zulke lage plaatsing van de luchthapper zou bv opspattend water kunnen zijn van voorliggers bij nat weer. Dit heeft echter op zich weinig impact want eer de lucht aan de CAI komt, is deze toch reeds droog door toedoen van de bochten en de afgelegde afstand in de siliconen tube...

Enkele voorbeelden van systemen voor een Evo: http://www.evoxparts.com/evoxparts/E...p-1-c-147.html

Nogmaals, dit is van toepassing op Evo's maar ik denk wel dat de kern van het verhaal wel voor elke wagen van toepassing is.

De vermogenwinsten die deze merken voor de Evo opgeven zijn idd correct als het systeem op een standaard Evo wordt gemonteerd. Dit heeft te maken met de gewijzigde MAF waardoor de standaard (véél te rijke) Evo nu plots wel meer rendement haalt. (ook de turbo). In principe worden de sensors door de CAI om de tuin geleid...

Laat je op een geremapte Evo met een standaard intake plots een aftermarket CAI zetten, dan valt de vermogenswinst totaal weg omdat de wagen vanuit de ECU correct afgesteld staat. Daarmee dat bij normaal getunede wagens er geen voordeel via dergelijke systemen te halen valt. Enkel wanneer je naar tuning stages 3, 4 en hoger gaat kan er rendement gehaald worden van zulke CAI's.

Toegegeven de sound is wel supervet via zo'n CAI met open behuizing!

Last edited by ; 13/02/2013, 21:31.

Comment

@ flappy:
                                      Om de hoeveel km raad je dan aan?

@ krikke:
                                      Ja zo'n CAI zal inderdaad meer effect hebben dan een inlegfilter. 'K weet enkel niet waar ik het best zou plaatsen onder de motorkap van m'n Corsa, als er al een goei plaatske is
                                      Btw, mooie Evo!

Comment

@ krikke:
                                        Ja zo'n CAI zal inderdaad meer effect hebben dan een inlegfilter. 'K weet enkel niet waar ik het best zou plaatsen onder de motorkap van m'n Corsa, als er al een goei plaatske is
                                        Btw, mooie Evo!
                                        Thanks!

Alles is mogelijk

Dino Kraftpaket bietet dem Markt hochwertige und zuverlässige Starthilfegeräte, Batterieladegeräte, Batterietrainer, Poliermaschinen, Power Banks, uvm.

Last edited by ; 14/02/2013, 14:06.

Comment

Koop een universele filter en grote darm, koppelstuken etc. Dan leg je de filter waar je hem wilt.

Ik heb een pipercross kit op mijn Megane. De filter zit letterlijk naast het blok Ik heb wel een luchtdarm getrokken tot bij de filter om wat te compenseren. Qua sound is de pipercross een stuk discreter als K&N.

Comment

Working...
                                          X