Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Start meteen en valt dan stil

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door DylanAerts Bekijk Berichten
    Moet ik naar onder trekken?

    Ik heb al langs alle kanten geduwd en getrokken totdat ik het bijna kapot trok.
    Het lijkt misschien dat ik onhandig ben nu maar ik heb er echt al aan liggen sleuren!
    Die lippen krijg je echt niet zomaar los. Soms heb je geluk en kan je hem er gewoon van trekken maar dit lukt meestal gewoon niet.
    Gemakkelijkst is dat je hiervoor een brug ter beschikking hebt (of de wagen opkrikken) en met een platte schroevendraaier de lipjes (met weerhaken) induwen en dan vervolgens de onderlip naar buiten duwen.

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk Berichten
      horizontaal trekken.
      Maar kijk eens aan de onderkant/binnenkant of er geen vijsjes zitten aan het kliksysteem?
      Kan zijn dat de vorige eigenaar dit heeft gedaan om diefstal tegen te gaan.
      Als die lip nog nooit gedemonteerd geweest is, dan kunnen die echt behoorlijk vast zitten
      Spreek uit ervaring ^^

      Zo'n "VR6" lip trek je er dan wel weer in no-time van (helaas).

      Comment


      • #23
        Oké, het is gelukt! De lip is nu vervangen door een sportiever modelletje.
        Je moest inderdaad de lipjes indrukken en dan het geheel naar buiten trekken.

        Volgens mij was het er nog nooit afgeweest: al die troep ertussen en alles zat echt muurvast!

        Ik heb ook ineens alle plastic rond de auto weer zwart gemaakt met schoensmeer.

        Bedankt voor de ongelofelijk snelle en goede reacties! M'n golfje begint er steeds gezonder en beter uit te zien, en hopelijk komt deze week nog m'n einddemper binnen!

        Met vriendelijke groeten!

        Dylan Aerts

        Comment


        • #24
          Hup, het volgende probleem!

          Vandaag de einddemper aangekregen. Het is er 1 met zo'n 2x76mm eindstuk.

          Het paste allemaal perfect.

          Spijtig dat er totaal geen verandering in geluid is. Gaat dit nog beteren door de nieuwe demperwol?
          Ik wist dat ik er niet veel van moest verwachten bij een turbodiesel maar dit is toch echt wel teleurstellend.

          Nu het probleem:

          Als de motor qua toerental rond stationair draait (dus ook bij rustig optrekken) dan trilt de uitlaat heel erg.
          Vanachter zit hij nergens tegen.
          Het is echt de uitlaat zelf, want als je hem vastpakt zegt maar is het getril 'gedempt' door je hand.
          Als je dan een beetje gas geeft stopt het trillen.

          Heeft iemand hier een oplossing voor? Ik vind ook dat hij er echt heel stevig inhangt en dat hij weinig of niks speling heeft.

          Mvg, Dylan
          Last edited by ; 30/01/2013, 20:14.

          Comment


          • #25
            (grotendeels) opgelost.
            Hij zat dus wel degelijk tegen het hitteschild aan.
            Zou de uitlaat nog luider worde als je een paar keer lang over de snelweg rijdt?

            Mvg

            Comment


            • #26
              Geluid veranderd wel iets na x aantal km's. Ik zou daar niet bij stilstaan.

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door Teus Bekijk Berichten
                opkrikken?
                niet vergeten om dan een bak bier of stevig blok hout onder de auto te plaatsen. een krik kan het altijd begeven of omver vallen.

                Dergelijke raad kan je ook enkel en alleen maar op een Belgisch autoforum krijgen !


                Oorspronkelijk geplaatst door Teus Bekijk Berichten
                als je zelf aan je auto wilt sleutelen kun je best een Haynes manual of dergelijke kopen. daar staat alles stap voor stap in uitgelegd. kost je 30-40 euro, ik doe er àl het onderhoud aan mijn moto en auto mee
                Haynes? Niks voor nodig. Beetje improviseren
                Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                  Dergelijke raad kan je ook enkel en alleen maar op een Belgisch autoforum krijgen !
                  Haha ja daar heb je gelijk in!

                  Comment


                  • #29
                    @ Blackhorse

                    Hoe bedoel je, er niet bij stilstaan?

                    Dat ik er niks van moet verwachten?

                    Misschien toch die middendemper ertussenuit dan...

                    Katalysator laat ik zoiezo zitten.

                    Comment


                    • #30
                      Het is een golf 3 TDi en die geven zeer moeilijk een zwaarder en mooi geluid.
                      Ik heb destijdes een volledige inoxe lijn gestoken met twister en klein potje van skytune. Viel redelijk mee.
                      Optimaal was het niet, maar toen ging alles om de show and shine ;-)

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door DylanAerts Bekijk Berichten
                        @ Blackhorse

                        Hoe bedoel je, er niet bij stilstaan?

                        Dat ik er niks van moet verwachten?

                        Misschien toch die middendemper ertussenuit dan...

                        Katalysator laat ik zoiezo zitten.

                        Je moet er zeker niets van verwachten . Ik zou niets veranderen aan de uitlaat van een diesel want je maakt het geluid alleen belachelijker. Als je sound wil moet je benzine nemen.

                        Comment


                        • #32
                          uit een diesel komt er quasi nooit een deftig geluid. zeker niet uit een golf viercilinderke.
                          ik hoorde een mechanieker wel eens vrij lovend over een recente Audi, dat was een zescilinder die op zoveel verschillende plaatsen klankkasten op de uitlaat had. enkel met zo'n truken klinkt het een beetje deftig.
                          1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

                          Comment

                          Working...
                          X