Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Start meteen en valt dan stil

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Start meteen en valt dan stil

Hallo iedereen

Het is koud buiten, en iedereen heeft wel is een probleempje bij een te koude motor. (en ruiten die langs binnen aanvriezen etc.)

Nu, mijn probleem:

Mijn auto staat buiten, en dat heeft hij niet graag.
    Als ik hem start als het buiten ijskoud is, start hij meteen. Maar dan ook echt meteen (zoals altijd bij normale temperaturen)
    Daarna kan je eventjes gas geven om hem warm te laten draaien (5-10 seconden) en dan valt hij stil alsof hij geen brandstof meer krijgt.
    Moest hij nu moeilijk starten zou ik het begrijpen omdat het een 'oude' diesel is, maar ik vind het raar dat hij meteen start en dan daarna uitvalt.
    Ook, als je hem start en je geeft daarna geen gas, draait hij 200 tr/min hoger (dus 1000 ipv 800).
    Na een tijd voel je hem schokken en valt hij rustig aan stil.
    Als dit gebeurd is, begint het echte probleem.
    Soms moet ik daarna 10-20 seconden starten en gas geven tot er iets van leven in komt. (Tot er terug iets of wat diesel wordt geïnjecteerd zou ik denken)
    Wanneer ik hem in gang krijg is het probleem voorbij. Dan draait en rijdt hij perfect.
    Ohja, het gaat om een Golf 3 cabrio 1.9 tdi uit 1995 en het fenomeen doet zich enkel voor bij temperaturen onder 0°C.

Ik hoop echt dat jullie mij hiermee kunnen helpen!

Zou het eventueel kunnen dat de brandstoffilter aanvriest? Dat heb ik me laten vertellen door een garagist.
    Hij zei dat hij genoeg diesel na de filter heeft zitten om te injecteren en te starten, en dat daarna de diesel 'op geraakt'.
    Hierna zou je dan weer moeten wachten tot hij weer diesel krijgt en uiteindelijk weer start.
    Of is dit complete bullsh*t? Want diesel bevriest toch helemaal niet in een leiding of een filter?
    Hij zei ook dat ik misschien winterdiesel nodig had?

Op een ander forum kreeg ik 2 antwoorden maar ik zag de link niet met het koude weer:
    -brandstoffilter vervangen
    -bdp sensor vervangen

Met vriendelijke groeten,

Dylan Aerts
    Last edited by ; 30/01/2013, 20:11.

Ooit iets soortgelijk voorgehad met oude passat,bleek uiteindelijk water in diesel te zijn en bij vriesweer werden er ijskristallen gevormd die de filter verstopten
    Zie eens of de tankstop nog degelijk afsluit en tank leegmaken en vullen met verse brandstof

Comment

stilvallen = geen verbranding

bij diesel = geen brandstof
      bij benzine = geen brandstof of geen ontsteking

Comment

Kijk eens onderaan je brandstoffilter. Daar is een aftapkraantje voor het water.
        De ziekte bij deze filters is dat ze daar kunnen beginnen lekken.
        Nieuwe filter erop zetten (eerst goed vullen) en klaar is kees ;-)

Comment

Ik denk aan de pomp. Begin éérst met de brandstof filter te vervangen is de goedkoopste van al.

Comment

In ieder geval al bednkt voor de snelle reacties!

Ik ga de dieselfilter zoiezo vervangen dan.

Nu heb ik een beetje een genant vraagje:

Mijn auto is door de vorige eigenaar verlaagd.
            Ik geraak er dus zoiezo niet gewoon onder.
            Hebben jullie ideeën om één kant van de auto toch genoeg omhoog te krygen zodat ik eronder kan, door middel van hem ergens op te rijden ofzo?

Anders moet ik voor het vervangen van een filter naar een garage gaan om mijn auto op een autobrug te laten zetten...

Comment

Ga gewoon naar een C garage zal u maar 10a15euro kosten.

Comment

Dieselfilter bij een golf 3 kan je gewoon zonder brug vervangen.
                Als ik het me goed herinner zat deze tussen de luchtfilterbak en de rechter (schokdemper) koker.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DylanAerts Bekijk Berichten
                  Mijn auto is door de vorige eigenaar verlaagd.
                  Ik geraak er dus zoiezo niet gewoon onder.
                  opkrikken?
                  niet vergeten om dan een bak bier of stevig blok hout onder de auto te plaatsen. een krik kan het altijd begeven of omver vallen.
                  1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stoffn Bekijk Berichten
                    Dieselfilter bij een golf 3 kan je gewoon zonder brug vervangen.
                    Als ik het me goed herinner zat deze tussen de luchtfilterbak en de rechter (schokdemper) koker.
                    idd zit in de motorruimte aan passagierskant.

Comment

Ja jullie hadden gelijk, had het daarstraks ook opgemerkt!

Hij is dus vervangen. De auto startte meteen en viel niet meer stil.

Nu moet ik alleen nog wachten op koud weer!

Er is alleen iets heel raar gebeurd.
                      Ik vond een plastic kapje dat op mijn motorblok lag.
                      Ik heb geen idee hoe het daar is gekomen en ik weet ook niet waar het hoort te zitten.

Er staat op:

'>pc<
                      139 179-00 2L
                      Hella'

Kunnen jullie zeggen waar het kapje moet?
                      Ik vind het echt heel erg raar dat ik het niet zie, heb overal al gekeken met een zaklamp...

Foto's:

Comment

Hella is een fabrikant van lichtblokken, verstralers enzo. Is het niet van uw koplampen of zo?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door iTsMeNi Bekijk Berichten
                          Hella is een fabrikant van lichtblokken, verstralers enzo. Is het niet van uw koplampen of zo?
                          Held!

Het was de achterkap van m'n koplamp.
                          Last edited by ; 29/01/2013, 21:39.

Comment

Comment

Ik heb nog een vraag maar wou hiervoor geen nieuw topic openen.

Hoe vervang je het plastic deel aan de voorste bumper aan de onderkant?
                              Dat deel wat het allerlaagst hangt en vasthangt met al die haakjes.
                              Voor diegenen die de eerste post niet hebben gelezen, het gaat om een golf 3 cabrio.

Foto:

Ik krijg het er echt niet af!

Comment

als je zelf aan je auto wilt sleutelen kun je best een Haynes manual of dergelijke kopen. daar staat alles stap voor stap in uitgelegd. kost je 30-40 euro, ik doe er àl het onderhoud aan mijn moto en auto mee
                                1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

Ik heb nog een vraag maar wou hiervoor geen nieuw topic openen.

Hoe vervang je het plastic deel aan de voorste bumper aan de onderkant?
                                  Dat deel wat het allerlaagst hangt en vasthangt met al die haakjes.
                                  Voor diegenen die de eerste post niet hebben gelezen, het gaat om een golf 3 cabrio.

Foto:

Ik krijg het er echt niet af!
                                  gewoon goed trekken. Zit erin "geklikt". Probeer in het midden van de bumper eerst.

Om te plaatsen eerst de zijkanten en dan zo naar het midden toe werken...

Comment

Ja jullie hadden gelijk, had het daarstraks ook opgemerkt!

Hij is dus vervangen. De auto startte meteen en viel niet meer stil.
                                    je ziet waar een forum goed voor is he.
                                    Heb ook zo nog een verbrede versie staan van in mijn zotte jaren...
                                    Maar krijg je aan de straatstenen niet meer kwijt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk Berichten
                                      gewoon goed trekken. Zit erin "geklikt". Probeer in het midden van de bumper eerst.

Om te plaatsen eerst de zijkanten en dan zo naar het midden toe werken...
                                      Moet ik naar onder trekken?

Ik heb al langs alle kanten geduwd en getrokken totdat ik het bijna kapot trok.
                                      Het lijkt misschien dat ik onhandig ben nu maar ik heb er echt al aan liggen sleuren!

Comment

horizontaal trekken.
                                        Maar kijk eens aan de onderkant/binnenkant of er geen vijsjes zitten aan het kliksysteem?
                                        Kan zijn dat de vorige eigenaar dit heeft gedaan om diefstal tegen te gaan.

Comment

Working...
                                        X