Hallo iedereen
Het is koud buiten, en iedereen heeft wel is een probleempje bij een te koude motor. (en ruiten die langs binnen aanvriezen etc.)
Nu, mijn probleem:
Mijn auto staat buiten, en dat heeft hij niet graag.
Als ik hem start als het buiten ijskoud is, start hij meteen. Maar dan ook echt meteen (zoals altijd bij normale temperaturen)
Daarna kan je eventjes gas geven om hem warm te laten draaien (5-10 seconden) en dan valt hij stil alsof hij geen brandstof meer krijgt.
Moest hij nu moeilijk starten zou ik het begrijpen omdat het een 'oude' diesel is, maar ik vind het raar dat hij meteen start en dan daarna uitvalt.
Ook, als je hem start en je geeft daarna geen gas, draait hij 200 tr/min hoger (dus 1000 ipv 800).
Na een tijd voel je hem schokken en valt hij rustig aan stil.
Als dit gebeurd is, begint het echte probleem.
Soms moet ik daarna 10-20 seconden starten en gas geven tot er iets van leven in komt. (Tot er terug iets of wat diesel wordt geïnjecteerd zou ik denken)
Wanneer ik hem in gang krijg is het probleem voorbij. Dan draait en rijdt hij perfect.
Ohja, het gaat om een Golf 3 cabrio 1.9 tdi uit 1995 en het fenomeen doet zich enkel voor bij temperaturen onder 0°C.
Ik hoop echt dat jullie mij hiermee kunnen helpen!
Zou het eventueel kunnen dat de brandstoffilter aanvriest? Dat heb ik me laten vertellen door een garagist.
Hij zei dat hij genoeg diesel na de filter heeft zitten om te injecteren en te starten, en dat daarna de diesel 'op geraakt'.
Hierna zou je dan weer moeten wachten tot hij weer diesel krijgt en uiteindelijk weer start.
Of is dit complete bullsh*t? Want diesel bevriest toch helemaal niet in een leiding of een filter?
Hij zei ook dat ik misschien winterdiesel nodig had?
Op een ander forum kreeg ik 2 antwoorden maar ik zag de link niet met het koude weer:
-brandstoffilter vervangen
-bdp sensor vervangen
Met vriendelijke groeten,
Dylan Aerts
Het is koud buiten, en iedereen heeft wel is een probleempje bij een te koude motor. (en ruiten die langs binnen aanvriezen etc.)
Nu, mijn probleem:
Mijn auto staat buiten, en dat heeft hij niet graag.
Als ik hem start als het buiten ijskoud is, start hij meteen. Maar dan ook echt meteen (zoals altijd bij normale temperaturen)
Daarna kan je eventjes gas geven om hem warm te laten draaien (5-10 seconden) en dan valt hij stil alsof hij geen brandstof meer krijgt.
Moest hij nu moeilijk starten zou ik het begrijpen omdat het een 'oude' diesel is, maar ik vind het raar dat hij meteen start en dan daarna uitvalt.
Ook, als je hem start en je geeft daarna geen gas, draait hij 200 tr/min hoger (dus 1000 ipv 800).
Na een tijd voel je hem schokken en valt hij rustig aan stil.
Als dit gebeurd is, begint het echte probleem.
Soms moet ik daarna 10-20 seconden starten en gas geven tot er iets van leven in komt. (Tot er terug iets of wat diesel wordt geïnjecteerd zou ik denken)
Wanneer ik hem in gang krijg is het probleem voorbij. Dan draait en rijdt hij perfect.
Ohja, het gaat om een Golf 3 cabrio 1.9 tdi uit 1995 en het fenomeen doet zich enkel voor bij temperaturen onder 0°C.
Ik hoop echt dat jullie mij hiermee kunnen helpen!
Zou het eventueel kunnen dat de brandstoffilter aanvriest? Dat heb ik me laten vertellen door een garagist.
Hij zei dat hij genoeg diesel na de filter heeft zitten om te injecteren en te starten, en dat daarna de diesel 'op geraakt'.
Hierna zou je dan weer moeten wachten tot hij weer diesel krijgt en uiteindelijk weer start.
Of is dit complete bullsh*t? Want diesel bevriest toch helemaal niet in een leiding of een filter?
Hij zei ook dat ik misschien winterdiesel nodig had?
Op een ander forum kreeg ik 2 antwoorden maar ik zag de link niet met het koude weer:
-brandstoffilter vervangen
-bdp sensor vervangen
Met vriendelijke groeten,
Dylan Aerts
Comment