Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Onderhoudsinterval Renault 1.5 dci

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Tja, ik heb geen apparatuur om de boordcomputer uit te lezen...

Ik vind het ook vreemd. Maar 1 x jaar kunnen we er mee leven als het de gezondheid van de wagen ten goede komt. Het volgend onderhoud zal sowieso een jaar moeten wachten al roept de boordcomputer moord en brand. Desnoods geef ik die een flinke mep.

Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten
    Pure afzetterij.
    Ben je zeker dat er niet gewoon een foutje in de boordcomputer zit want een onderhoud na 6600 km is niet normaal.
    Last edited by ; 02/02/2007, 15:10.

Comment

normaal gezien is er ook een manier om het service-interval te resetten zonder diagnose apparatuur hoor (op m'n octavia is dat toch mogelijk)... moest het je echt zo dwars liggen

Comment

kameraad rijd met een megane en krijgt bij zijn eerste onderhoud de werkuren gratis.
        K'geloof dat ie nog niet aan 80€ kwam.

Hij moet trouwens tussen de 15 of 20000km gaan

Comment

Wat was ik gisterenavond blij dat ik dit topic las...
          Wist niet meer wanneer ik laatst op onderhoud was geweest. Eens nagekeken moest al 6000km geleden op klein onderhoud gaan... Rap naar de garage gebeld voor een afspraak, maandag mag ie binnen. Ze hadden me aangeraden om oliepeil eens na te kijken want dit weekend staat er nog een ritje richting duitsland gepland, maar oliepeil staat netjes onder het maximum dus niet echt nodig om bij te vullen.

Tzal me allesinds geen 192 euro kosten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ModaleTurk Bekijk Berichten
            Tja, ik heb geen apparatuur om de boordcomputer uit te lezen...

Ik vind het ook vreemd. Maar 1 x jaar kunnen we er mee leven als het de gezondheid van de wazgen ten goede komt. Het volgend onderhoud zal sowieso een jaar moeten wachten al roept de boordcomputer moord en brand. Desnoods geef ik die een flinke mep.
            Via de boordcomputer toets de onderhoudsindicatie tevoorschijn toveren, en dan het dagteller knopje op het instrumentenpaneel ingedrukt houden tot hij reset.

Comment

Voor mijn Mégane om de 30000km of om de 2 jaar. Voor mijn eerste onderhoud iets van een €150 betaald. Nu vorige week kreeg ik ook de melding voor onderhoud reeds 9000km op voorhand. Blijkbaar houd het systeem ook rekening met de maximumtermijn van 2 jaar. Je kan die boodschap verwijderen door een 10-tal seconden het knopje van je dagteller in te drukken.

Comment

Working...
              X