De wagen, Renault Modus 1.5 dci, is pas de kaap van 5000 km overschreden. De boordcomputer geeft aan dat hij op onderhoud moet. Is dit normaal? Of is het zo vroeg omdat het de eerste keer is?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Onderhoudsinterval Renault 1.5 dci
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door ModaleTurk Bekijk BerichtenDe wagen, Renault Modus 1.5 dci, is pas de kaap van 5000 km overschreden. De boordcomputer geeft aan dat hij op onderhoud moet. Is dit normaal? Of is het zo vroeg omdat het de eerste keer is?
-
Als ik het boekje zou vinden...
Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichtennadien is het idd zo. Maar de eerste keer moet je eens binnen op 5000km. kijk maar in je boekje.
Comment
-
Met mijn nieuwe Megane 1.9dCi moest ik pas na 30.000km binnenkomen voor het eerste onderhoud, de boordcomputer stond ook zo ingesteld. Ik heb de garage nog eens gebeld om zeker te zijn, maar ze hebben toen gezegd dat een 'rodage onderhoud' niet meer nodig is.
Ik zou gewoon de dealer eens bellen.
Comment
-
Mijn Mégane 1.5 dci is altijd om de 20000 kilometer. Nieuw of nie. Feit is wel dat ik 15.000 kilometer al een waarschuwing kreeg van olie bij te vullen. Ik begrijp het ook nie goe...
Comment
-
De wagen is geen 9 maanden oud, heeft 6600 km achter de rug en we kunnen al eens lekker dokken: 192 EUR voor onderhoud.
En ik maar denken dat onderhoud jaarlijks is.
Volgens de garage drong zich een vervroegd onderhoud op omdat meestal korte afstanden werden gedaan en dat zou niet goed zijn voor de olie?
Comment
-
192€ lijkt mij duur voor een klein onderhoud, ik heb 141€ betaald voor mijn eerste klein onderhoud na 1 jaar bij een kilometerstand van 24000. Dit was trouwens bij een officiele Renault garage, waar ik de auto gekocht heb.
Na 2 jaar en 51000km moest ik 240€ betalen voor een groot onderhoud. Ik doe mijn auto elk jaar binnen voor onderhoud, ook al heb ik minder dan 30000km gereden.
Comment
-
Mijn ma is met haar Modus (1.5dCi 105) ook vervroegd op onderhoud moeten gaan (na ongeveer 7000km). Was wel gratis toen. De jaarlijkse onderhoudsbeurten zijn qua prijs wel niet van de poes bij Paesmans in Hasselt: 250-300 euro voor een gewoon onderhoud (olie, oliefilter, checkup,...).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door F430 Bekijk BerichtenMijn ma is met haar Modus (1.5dCi 105) ook vervroegd op onderhoud moeten gaan (na ongeveer 7000km). Was wel gratis toen. De jaarlijkse onderhoudsbeurten zijn qua prijs wel niet van de poes bij Paesmans in Hasselt: 250-300 euro voor een gewoon onderhoud (olie, oliefilter, checkup,...).
Comment
-
Ja man.
Wij moesten na 2500 of 5000 km (weet nie meer precies) met de Peugeot Partner voor eerste onderhoud, nieuwe olie enz... Was volledig gratis.
Eerste klein onderhoud aan 20.000 koste €62.
192 euro voor een klein onderhoud is schandalig duur...
Onze eerste groot onderhoud komt er nu pas aan aan 35.000 km, dat zal wel duurder zijn natuurlijk.
Comment
-
Heb je voor die 192€ een Lexus-service of nog beter gekregen ?
Bij Lexus zou een onderhoudsbeurt maar 100 a 125€ kosten heb ik onlangs gehoord .
Maar bij een onderhoudsbeurt bij Lexus is steeds het wassen vd wagen + inspectie vh koestwerk op krassen ,deukjes of steenslagschade inbegrepen .
PS : nog al gehoord dat bepaalde Renault-dealers er rare praktijken op na houden : bvb een collega ging op onderhoud en zag dat bedrag hoger was dan normaal ,wat bleek : ze hadden ongevraagd de ruitenwisserbladen zomaar eens vervangen omdat dit om de 15 000 km moest volgens hun .
Hij heeft die ruitenwisserbladen er direct doen afhalen en de oude doen terugplaatsen .
Er was nog geen slijtage aan te merken en ze deden hun werk ook nog perfect en streeploos !
Blijkbaar zien die garages dergelijke praktijken als mogelijkheid om hun inkomsten op te krikken nadat ze eerst sommige klanten teveel korting gaven ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk BerichtenJa man.
Wij moesten na 2500 of 5000 km (weet nie meer precies) met de Peugeot Partner voor eerste onderhoud, nieuwe olie enz... Was volledig gratis.
Eerste klein onderhoud aan 20.000 koste €62.
192 euro voor een klein onderhoud is schandalig duur...
Onze eerste groot onderhoud komt er nu pas aan aan 35.000 km, dat zal wel duurder zijn natuurlijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door F430 Bekijk Berichten192? Mijn ma betaalde rond de 230 voor een klein. Vraag mij af wat dat gaat geven voor een groot onderhoud
Maar anderzijds 1x 225 euro om de 2 jaar valt ook nog mee
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ModaleTurk Bekijk BerichtenDe wagen is geen 9 maanden oud, heeft 6600 km achter de rug en we kunnen al eens lekker dokken: 192 EUR voor onderhoud.
En ik maar denken dat onderhoud jaarlijks is.
Volgens de garage drong zich een vervroegd onderhoud op omdat meestal korte afstanden werden gedaan en dat zou niet goed zijn voor de olie?
Ben je zeker dat er niet gewoon een foutje in de boordcomputer zit want een onderhoud na 6600 km is niet normaal.
Comment
Comment