Mededeling

Collapse
No announcement yet.

volvo c30 d3 r design

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• volvo c30 d3 r design

Ik ben sedert half januari in het bezit van een nieuwe volvo c30 d3 r design.
    Bij 2000rpm gaat er een trilling door de auto,dit is in alle versnellingen en zowel optrekken als vertragen.
    Auto is al 2 maal (1 keer zelfs 12 dagen) hiervoor binnen geweest in garage,nog steeds geen oplossing hiervoor.
    Nu bij kouder weer wordt het nog slechter.
    Herkent iemand dit probleem of zijn er nog c30 bezitters die dit probleem hebben?

Mvg
    Ronny

Is het een manuele of een geartronic ?

Comment

Het is een manueel geschakelde

Comment

Heeft de dealer 't al gehad over mogelijks een trillend vliegwiel ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk Berichten
          Heeft de dealer 't al gehad over mogelijks een trillend vliegwiel ?
          Neen,dit is nog niet vernoemd,ik ga een van de volgende dagen wel eens terug naar "van kasteren" voor verdere tekst en uitleg.
          Enkele dagen geleden ben ik om 22.30 uur naar huis gekomen in de gietende regen en bij een buitentemp van 9 graden en toen dacht ik dat er iets zou afbreken,zo erg was het trillen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ronny62 Bekijk Berichten
            Neen,dit is nog niet vernoemd,ik ga een van de volgende dagen wel eens terug naar "van kasteren" voor verdere tekst en uitleg.
            Enkele dagen geleden ben ik om 22.30 uur naar huis gekomen in de gietende regen en bij een buitentemp van 9 graden en toen dacht ik dat er iets zou afbreken,zo erg was het trillen.
            Bij constant rijden, of onder belasting? Ik heb iets soort gelijk gehad op onze Pajero DID en daar was het een injector die niet zijn volledig debiet gaf vanaf 120 kmh ook +/- 2000 rpm.
            2012 Mazda MX-5 NC 2.0 Sport

2016 VW TIGUAN 150 TDI R-LINE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Niko80 Bekijk Berichten
              Bij constant rijden, of onder belasting? Ik heb iets soort gelijk gehad op onze Pajero DID en daar was het een injector die niet zijn volledig debiet gaf vanaf 120 kmh ook +/- 2000 rpm.
              Maakt niet uit of het constant rijden is,optrekken(langzaam of snel),vertragen,dit is er elke keer als men de 2000rpm passeert.

Comment

Als het niet gebeurt wanneer je zeer kalm optrekt en de 2000 tpm passeert, dan mag je het vliegwiel waarschijnlijk ook uitsluiten.

Comment

Maakt niet uit of het constant rijden is,optrekken(langzaam of snel),vertragen,dit is er elke keer als men de 2000rpm passeert.
                  Laat daar nieuw injectoren insteken, en test dat is ze kunnen dat wel claimen in garantie.

Comment

Het eigenaardige is dat dit niet is als er gas geven wordt in neutraal(bij stilstand dus)en afhankelijk is van de buitentemperatuur,hoe kouder,hoe slechter.
                    Ik heb een bericht gestuurd naar andere c30 d3 eigenaars of dit een bekend fenomeen is,volgens volvo zou dit produkteigen zijn.
                    Ik hoop nog altijd dat dit opgelost wordt,maar ik begin er aan te twijfelen.

Comment

Ik denk dan toch dat het iets aandrijvingsgerelateerd is, gezien het euvel enkel voorkomt tijdens belasting.

Comment

Het eigenaardige is dat dit niet is als er gas geven wordt in neutraal(bij stilstand dus)en afhankelijk is van de buitentemperatuur,hoe kouder,hoe slechter.
                        Ik heb een bericht gestuurd naar andere c30 d3 eigenaars of dit een bekend fenomeen is,volgens volvo zou dit produkteigen zijn.
                        Ik hoop nog altijd dat dit opgelost wordt,maar ik begin er aan te twijfelen.
                        Das normaal he ge vraagt dan geen moeite van uw motor, zoals uw turbo die draait wel mee maar levert ook geen boost he. Tis dus echt als hij onder belasting staat of komt, dus vanaf 2000rpm hebt ge uw volle vermogen en koppel of zie ik dat mis?

Comment

al eens info/raad gevraagd bij een andere volvo-garage?

greets

Comment

Ik denk dan toch dat het iets aandrijvingsgerelateerd is, gezien het euvel enkel voorkomt tijdens belasting.
                            Het is in alle versnellingen,hoe hoger,hoe erger,dat klopt wel.

Comment

Dan keer ik terug naar m'n eerste gedacht, het vliegwiel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Niko80 Bekijk Berichten
                                Das normaal he ge vraagt dan geen moeite van uw motor, zoals uw turbo die draait wel mee maar levert ook geen boost he. Tis dus echt als hij onder belasting staat of komt, dus vanaf 2000rpm hebt ge uw volle vermogen en koppel of zie ik dat mis?
                                Max koppel bevind zich tussen 1500 en 3000 rpm,probleem is echter enkel op 2000rpm,zowel opgaand als afgaaand

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                                  al eens info/raad gevraagd bij een andere volvo-garage?

greets
                                  Ik ging er vanuit dat "van kasteren" wel een fatsoenlijke garage was,dit is in extremis nog een opie

Comment

Dan keer ik terug naar m'n eerste gedacht, het vliegwiel
                                    Denk ik ook, schoonbroer zijne v50 heeft t ook al gehad, redelijk kostelijk
                                    Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                                    Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                                    Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

Max koppel bevind zich tussen 1500 en 3000 rpm,probleem is echter enkel op 2000rpm,zowel opgaand als afgaaand
                                      Rond de 2000 toeren krijgt een 2 liter turbodiesel in de meeste gevallen idd zijn maximum turbodruk (een piekmoment), dus dat is normaal

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk Berichten
                                        Denk ik ook, schoonbroer zijne v50 heeft t ook al gehad, redelijk kostelijk
                                        In de garage heeft men mij belooft dat dit geregistreerd is en dat mogelijke gevolgen gedekt zijn,hoop ik toch

Comment

Working...
                                        X