Mededeling

Collapse
No announcement yet.

volvo c30 d3 r design

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door ronny62 Bekijk Berichten
    In de garage heeft men mij belooft dat dit geregistreerd is en dat mogelijke gevolgen gedekt zijn,hoop ik toch
    Een koppeling kunnen ze eventueel nog moeilijk over doen omdat dit technisch gezien een slijtage-onderdeel is, maar als 't enkel 't vliegwiel is daar kunnen ze toch echt niet van onderuit. Vliegwiel incl montage zal toch al snel oplopen om en rond de € 1000 bij een Volvo garage

    Comment


    • #22
      Vliegwiel, gekend probleem op bvb c30world.com
      Van toen tot nu:

      MY2018 Renault Megane 1.5 TDCi
      #6 MY2014 Volkswagen Golf 7 Variant 1.6TDi
      #5 MY2018 Mercedes C180 W205: http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...benz-w205-c180
      #4 MY2014 Peugeot 508sw 1.6HDI
      #3 MY2007 BMW E92 325i: http://www.autoforum.be/showthread.p...69#post4994369
      #2 MY2012 Volvo C30 R-design 1.6HDI: http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...drive-r-design
      #1 MY1997 Golf 3 variant 1.9TDI

      Comment


      • #23
        C30world.com is dood, de nieuwe site is C30ballers.org even ter info :p

        Comment


        • #24
          na vele ergernissen en trillingen antwoord gekregen van volvo belgium
          Hetgeen men heeft vastgesteld is niet echt een trilling maar een soort van resonantie dat men in sommige gevallen kan doen ontstaan door een rijstijl in een bepaalde versnelling en bepaald toerental met deze C30 met de D3 motor.
          Dit is echter geen defect maar een producteigenschap van de C30 met de D3 motor. Dit is dus typisch aan deze wagen en kan niet worden aangepast.

          het spijtige is dat dit in alle versnellingen,onder gelijk welke rijstijl altijd hetzelfde is,maar daar volgt geen antwoord op.
          Dus hetgene ik van volvo denk kan ik beter niet schrijven

          Comment


          • #25
            Dat is vrij triest inderdaad.. Een andere manier om te zeggen van "wij gaan geen moeite noch kosten voor u doen".

            Comment


            • #26
              Dat is inderdaad triest,het komt er op neer:wij hebben ons geld en voor de rest kunt ge de pot op.

              Comment


              • #27
                Ik zou hem verkopen, maar dan zit iemand anders ermee :s
                Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door Glitchdj Bekijk Berichten
                  Vliegwiel, gekend probleem op bvb c30world.com
                  Niet bij de D3's D5204T hoor. Vooral de oude 2.0D D4204T
                  BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door ronny62 Bekijk Berichten
                    na vele ergernissen en trillingen antwoord gekregen van volvo belgium
                    Hetgeen men heeft vastgesteld is niet echt een trilling maar een soort van resonantie dat men in sommige gevallen kan doen ontstaan door een rijstijl in een bepaalde versnelling en bepaald toerental met deze C30 met de D3 motor.
                    Dit is echter geen defect maar een producteigenschap van de C30 met de D3 motor. Dit is dus typisch aan deze wagen en kan niet worden aangepast.

                    het spijtige is dat dit in alle versnellingen,onder gelijk welke rijstijl altijd hetzelfde is,maar daar volgt geen antwoord op.
                    Dus hetgene ik van volvo denk kan ik beter niet schrijven
                    Ik heb al met verschillende P1's (C30,S40,V40,V50,C70) met D3 gereden en nog niet waargenomen. De bus van de rechtse motorsteun in toch niet verschoven? Ook evt eens laten zien of de wagen niet onder de terugroepactie valt van scheurtjes in voorste bevestigingsbalk motorsteun...
                    BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                      De bus van de rechtse motorsteun in toch niet verschoven?
                      Welke motorsteun bedoeld u hier juist mee?

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door ronny62 Bekijk Berichten
                        Welke motorsteun bedoeld u hier juist mee?
                        als je voor de wagen staat met motorkap open heb je aan de rechterzijde je expansietankje. Daarnaast is de rechtse motorophanging (wel afdekplaat wegnemen). Je ziet daar een bus met in het midden rubber en een cetrale bout. Deze is geprest in de motorsteun. Check even dat deze niet naar één zijde uit de steun is gekomen. Dit heb ik al enkele keren geweten wanneer een D5204T of D5244T motor wordt toegepast op een P1 platform
                        BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                          als je voor de wagen staat met motorkap open heb je aan de rechterzijde je expansietankje. Daarnaast is de rechtse motorophanging (wel afdekplaat wegnemen). Je ziet daar een bus met in het midden rubber en een cetrale bout. Deze is geprest in de motorsteun. Check even dat deze niet naar één zijde uit de steun is gekomen. Dit heb ik al enkele keren geweten wanneer een D5204T of D5244T motor wordt toegepast op een P1 platform
                          Zojuist naar motorsteun gezien,visueel niets verkeerd mee,ik ga morgen eens proberen met draaiende motor of daar iets mis met is.

                          Comment


                          • #33
                            Heeft zijn Ford broertje Fiesta hier ook last van ?

                            Comment


                            • #34
                              Focus is z'n Ford broertje hé,maar die kan je niet hebben met vijfcilinderdiesels
                              BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                              Comment


                              • #35
                                Al enkele malen geprobeerd om trilling juist te plaatsen,maar deze komt ergens onderuit
                                Zou volgens volvo combinatie zijn van turbo en egr klep
                                Ik denk dat ik eens een deftige tuner ga raadplegen of die dit kan verhelpen(zou bij lager motorvermogen op ong 2700 rpm zijn,volgens garage)

                                Comment


                                • #36
                                  er is een interne nota dat EGR op dergelijke motoren een hol geluid kan geven maar dat is eigenlijk geen trilling
                                  BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                                    er is een interne nota dat EGR op dergelijke motoren een hol geluid kan geven maar dat is eigenlijk geen trilling
                                    Men voelt het in pedaal en stuur,dus het is niet alleen geluid,en buitentemp afhankelijk,het is nu iets warmer,dus ook iets beter

                                    Comment

                                    Working...
                                    X