Beste members,
Volgend probleem doet zich voor bij mijn wagen (2003 Volvo V40 2.0t, manueel):
Bij gas lossen hoor ik een ritmisch getik, dat op een week tijd sterk luider geworden is. Bij het scherp afdraaien komt er nog een luider geklop bij. Wagen rijdt verder perfect.
Ik dacht zelf aan een cardan, maar wou uitsluitsel dus: de wagen binnengestoken bij de Volvo dealer.
Toen de wagen op de brug stond, bleek dat het linkervoorwiel wat weerstand vertoonde. Toen iemand in de wagen zat en in eerste versnelling de motor liet lopen, draaide enkel het rechtervoorwiel.
Na anderhalf uur diagnose stellen, kreeg ik het verdict dat er 3 mechaniekers elk een andere mening hadden, en ze waren dus nog niet zeker wat het was... ok dan.
1 dacht de cardan, 2 dachten de versnellingsbak. Ze maken dus prijs voor een nieuwe versnellingsbak + koppeling + drukgroep. Dit kost om en bij de 3000 euro.
Wat is het probleem: ik zie het nut niet van een nieuwe versnellingsbak te steken. Mijn versnellingsbak is perfect, dat kunnen ook enkele members beamen (de wagen heeft 96 000km).
Blijkbaar willen ze uit gemak het hele ding vervangen, terwijl ik zelfs niet zeker ben of dit het probleem zal oplossen.
Mijn vraag aan de kenners dus:
1) wat zou het kunnen zijn?
Ik denk nog steeds cardan of differentieel ofzo.
2) weet iemand waarom ze een volledig nieuwe bak willen steken, zit het differentieel er in verwerkt ofzo, en kunnen ze dat niet/moeilijk afzonderlijk vervangen?
3) weet iemand een goede Volvo garage of beter nog: een onafhankelijke specialist, die een second opinion zou kunnen geven en eventueel het probleem oplossen?
Dank bij voorbaat.
Mvg,
Jonas.
Volgend probleem doet zich voor bij mijn wagen (2003 Volvo V40 2.0t, manueel):
Bij gas lossen hoor ik een ritmisch getik, dat op een week tijd sterk luider geworden is. Bij het scherp afdraaien komt er nog een luider geklop bij. Wagen rijdt verder perfect.
Ik dacht zelf aan een cardan, maar wou uitsluitsel dus: de wagen binnengestoken bij de Volvo dealer.
Toen de wagen op de brug stond, bleek dat het linkervoorwiel wat weerstand vertoonde. Toen iemand in de wagen zat en in eerste versnelling de motor liet lopen, draaide enkel het rechtervoorwiel.
Na anderhalf uur diagnose stellen, kreeg ik het verdict dat er 3 mechaniekers elk een andere mening hadden, en ze waren dus nog niet zeker wat het was... ok dan.
1 dacht de cardan, 2 dachten de versnellingsbak. Ze maken dus prijs voor een nieuwe versnellingsbak + koppeling + drukgroep. Dit kost om en bij de 3000 euro.
Wat is het probleem: ik zie het nut niet van een nieuwe versnellingsbak te steken. Mijn versnellingsbak is perfect, dat kunnen ook enkele members beamen (de wagen heeft 96 000km).
Blijkbaar willen ze uit gemak het hele ding vervangen, terwijl ik zelfs niet zeker ben of dit het probleem zal oplossen.
Mijn vraag aan de kenners dus:
1) wat zou het kunnen zijn?
Ik denk nog steeds cardan of differentieel ofzo.
2) weet iemand waarom ze een volledig nieuwe bak willen steken, zit het differentieel er in verwerkt ofzo, en kunnen ze dat niet/moeilijk afzonderlijk vervangen?
3) weet iemand een goede Volvo garage of beter nog: een onafhankelijke specialist, die een second opinion zou kunnen geven en eventueel het probleem oplossen?
Dank bij voorbaat.
Mvg,
Jonas.
Comment