Beste,
Onze nieuwe bestelwagen Renault Traffic werd drie maanden geleden vanuit de fabriek afgeleverd met boutjes die niet vast zaten aan de zuigkant van de turbo. Gedurende de eerste maanden zijn de boutjes gelost (zonder dat wij dit dus wisten) waardoor de turbo valse ongefilterde lucht heeft aangezogen. De zuigleiding was dus volledig los. Vorige maand, toen de bestelwagen 2 maand oud was zijn we in panne gevallen. Stop! problemen met de turbo!
Deze wordt morgen vervangen...
De turbo zit onderaan de motor waardoor het zeker mogelijk is dat deze stof, steentjes en modder heeft aangezogen wat verklaart waardoor deze defect is. Er is volgens de garage een schoep van de turbo gebogen wat dus wijst op steenslag. De motor heeft dus inderdaad (en misschien al sinds zijn eerste gebruik) vuile lucht(met zand, stof, steentjes erin) gekregen om te verbranden wat misschien op langere termijn andere schade kan veroorzaken (kleppen, cilinders...).
Mijn voorstel was om de motor te spoelen, of op zijn minst de olie te verversen als de turbo wordt vervangen. Volgens de garagehouder blijft eventueel vuil niet achter in de olie maar gaat die direct via de kleppen naar buiten en is het dus niet nodig om de olie te verversen. Wat denken jullie? Kunnen de gevolgen van dit euvel in de toekomst nog ernstige problemen veroorzaken? Wat kan gedaan worden omdat de verdere schade zou beperkt worden? Dank voor uw deskundige en eenvoudige reactie, ik ben immers niet zo sterk in autotechniek.
Onze nieuwe bestelwagen Renault Traffic werd drie maanden geleden vanuit de fabriek afgeleverd met boutjes die niet vast zaten aan de zuigkant van de turbo. Gedurende de eerste maanden zijn de boutjes gelost (zonder dat wij dit dus wisten) waardoor de turbo valse ongefilterde lucht heeft aangezogen. De zuigleiding was dus volledig los. Vorige maand, toen de bestelwagen 2 maand oud was zijn we in panne gevallen. Stop! problemen met de turbo!
Deze wordt morgen vervangen...
De turbo zit onderaan de motor waardoor het zeker mogelijk is dat deze stof, steentjes en modder heeft aangezogen wat verklaart waardoor deze defect is. Er is volgens de garage een schoep van de turbo gebogen wat dus wijst op steenslag. De motor heeft dus inderdaad (en misschien al sinds zijn eerste gebruik) vuile lucht(met zand, stof, steentjes erin) gekregen om te verbranden wat misschien op langere termijn andere schade kan veroorzaken (kleppen, cilinders...).
Mijn voorstel was om de motor te spoelen, of op zijn minst de olie te verversen als de turbo wordt vervangen. Volgens de garagehouder blijft eventueel vuil niet achter in de olie maar gaat die direct via de kleppen naar buiten en is het dus niet nodig om de olie te verversen. Wat denken jullie? Kunnen de gevolgen van dit euvel in de toekomst nog ernstige problemen veroorzaken? Wat kan gedaan worden omdat de verdere schade zou beperkt worden? Dank voor uw deskundige en eenvoudige reactie, ik ben immers niet zo sterk in autotechniek.
Comment