Mededeling

Collapse
No announcement yet.

defecte turbo renault trafic (3maand oud)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• defecte turbo renault trafic (3maand oud)

Beste,

Onze nieuwe bestelwagen Renault Traffic werd drie maanden geleden vanuit de fabriek afgeleverd met boutjes die niet vast zaten aan de zuigkant van de turbo. Gedurende de eerste maanden zijn de boutjes gelost (zonder dat wij dit dus wisten) waardoor de turbo valse ongefilterde lucht heeft aangezogen. De zuigleiding was dus volledig los. Vorige maand, toen de bestelwagen 2 maand oud was zijn we in panne gevallen. Stop! problemen met de turbo!
    Deze wordt morgen vervangen...
    De turbo zit onderaan de motor waardoor het zeker mogelijk is dat deze stof, steentjes en modder heeft aangezogen wat verklaart waardoor deze defect is. Er is volgens de garage een schoep van de turbo gebogen wat dus wijst op steenslag. De motor heeft dus inderdaad (en misschien al sinds zijn eerste gebruik) vuile lucht(met zand, stof, steentjes erin) gekregen om te verbranden wat misschien op langere termijn andere schade kan veroorzaken (kleppen, cilinders...).
    Mijn voorstel was om de motor te spoelen, of op zijn minst de olie te verversen als de turbo wordt vervangen. Volgens de garagehouder blijft eventueel vuil niet achter in de olie maar gaat die direct via de kleppen naar buiten en is het dus niet nodig om de olie te verversen. Wat denken jullie? Kunnen de gevolgen van dit euvel in de toekomst nog ernstige problemen veroorzaken? Wat kan gedaan worden omdat de verdere schade zou beperkt worden? Dank voor uw deskundige en eenvoudige reactie, ik ben immers niet zo sterk in autotechniek.

vraag eens aan uw garagist wat het nut van een luchtfilter dan is, want jij hebt net 3 maanden zonder luchtfilter rondgereden.
    www.peugeotforum.be

Comment

beste flappy,
      mijn garagist betwist niet dat er een probleem was, alleen is alles verholpen volgens hem met het vernieuwen van de turbo. Het is idd zo dat ik zonder luchtfilter heb gereden... en nu?

Comment

Volledig mee eens, verbruikt hij al olie?
        Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
        Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
        Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

hopelijk niet, de auto is pas 3 maand oud en heeft nog maar 3000 kms. De turbo wordt pas morgen gestoken

Comment

De intercooler is een vuilnisbelt geworden denk ik.Als je dan nog extra lucht binnenblaast (ongemeten) dan wordt het warm in de motor(arm mengsel).
            Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Mag toch niet met een nieuwe wagen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geert007 Bekijk Berichten
                beste flappy,
                mijn garagist betwist niet dat er een probleem was, alleen is alles verholpen volgens hem met het vernieuwen van de turbo. Het is idd zo dat ik zonder luchtfilter heb gereden... en nu?
                als uw turbo dan zand mee opzuigt, waar gaat dat naartoe? Een groot deel zal inderdaad gewoon terug mee verdwijnen via de uitlaatkleppen, maar een ander deel zal zich vastzetten tussen de cilinderwand en de zuigers. Leuk als je motor een paar duizend toeren per minuut doet.
                Bel eens (of beter ga eens langs) naar een andere Renault garage en vraag die eens wat de gevolgen zijn.

vraag dan tenminste een deftige inspectie van de cilinderwand en dat hij met 100% zekerheid op papier verklaard dat er aan de motor geen schade is. Doet hij dat niet dan weet ge hoe laat het is.
                www.peugeotforum.be

Comment

kloteboel. het is koffiedikkijken om in te schatten hoeveel schade er nu eigenlijk gedaan kan zijn.
                  je kunt hier en daar gaan reinigen, maar ik denk niet dat een garage in zo'n geval bereid is om even de motor open te gooien en de cilinderwand te inspecteren zoals flappy zegt
                  1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

je moet daarvoor niet per sé de motor opengooien. Er bestaan systemen genoeg dat je via de opening van de gloeibougie toch in de motor kan kijken.
                    Of ge dan een eerlijk antwoord gaat krijgen is nog iets anders natuurlijk.
                    Laat vlak voor het einde van de garantie eens een compressietest doen in een onafhankelijke garage. Zijn die waardes afwijkend dan is het aan de garage om daar iets aan te doen... in garantie natuurlijk.
                    www.peugeotforum.be

Comment

In zo'n geval raad ik aan om ook de intercooler te vervangen. Anders gegarandeerd achtergebleven deeltjes die de nieuwe turbo ook stuk krijgen. En de olie + filter wordt toch altijd ververst bij het vervangen van een turbo ??????? Alez, zo doen wij het toch. En ik denk 99% van de garagisten.

Comment

Working...
                      X