Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Probleem met remschijf achteraan , schurend geluid :

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Probleem met remschijf achteraan , schurend geluid :

FF EEN BOOST OMDAT IK HEDEN 29 JULI 2012 TERUG HETZELFDE PROBLEEM ERVAAR IVM HET WARMLOPEN VAN 1 REMSCHIJF .

Dit is de 1e tekst , maar ondertussen was er dus al een remschijf + klauw + blokjes vervangen en begin ik ff opnieuw in een verdere post.

07 05 2012 :
    Heb zonet gemerkt dat er tijdens het remmen rechtsachter een "schurend" geluid te horen was . Heb ff een lamp erbij gehaald en er is op de remschijf een "kras" te zien (beetje braam oid ) in het middenste deel dat afslijt (+- 4 cm blinkend gedeelte en in het midden hiervan )

Morgen zeker al eens naar de garage bellen om langs te komen , ziet er niet echt goed uit ( slijtage ) .

Wat zou dit kunnen zijn ? (ik ken niks van auto's )

Steentje , vuil , braam , remschoen op ? ( de auto is 1 jaar oud en volgens mij heb ik al eens ergens gelezen dat de handrem(remschoen) nogal snel slijt doordat ie automatisch lost bij vertrekken en sleept ...)

Betreft mijn auto GSIII 1.5 dci van net 1 jaar oud.....
    Last edited by ; 29/07/2012, 21:50.

rem ééns een paar keer goed door. Dan zal hij waarschijnlijk geen schurend geluid meer maken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
      rem ééns een paar keer goed door. Dan zal hij waarschijnlijk geen schurend geluid meer maken.
      Ik wil je best geloven , maar kan je dat ook hard maken met een "voorbeeld" of wat meer uitleg ivm wat er tussen zit ?

Comment

Remblokken verglazen wel ééns als er altijd rustig word geremd. Vooral de achterste remmen hebben hier last van . Rembalans voor en achter is niet 50/50 .

Comment

Remblokken verglazen wel ééns als er altijd rustig word geremd. Vooral de achterste remmen hebben hier last van . Rembalans voor en achter is niet 50/50 .
          Ik wil je best geloven en zal morgen eerst naar de garage bellen om er zeker van te zijn dat dit de juiste "techniek" is . Het betreft namelijk geen firmawagen en ik wil nu ook geen extra "braam" trekken .

Bedankt alvast voor je advies , ik laat nog weten wat de garage me gaat vertellen...

Ik hoop je zo niet te beledigen hoor , een forum dient vooral om mekaar te helpen , en ik zit nu toch achter de pc en de auto staat voor de deur ....

Comment

Bij veel dealers worden bij het vervangen van de remblokken ook de remschijven vernieuwd. Zitten ze er al lang op, de remblokken? Zoja, gewoon ineens laten vervangen.

2015 Volvo V60 D2 aut.
            2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
              .... Zitten ze er al lang op, de remblokken? Zoja, gewoon ineens laten vervangen.
              Waarschijnlijk net iets langer dan 1 jaar zie:

Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
              ...Betreft mijn auto GSIII 1.5 dci van net 1 jaar oud.....
              Maar de techniek die BlackHorse aanhaalt is toch wel de meest gebruikte techniek hoor, vooral voor zij die nooit eens hard doorremmen (dus veelal remmen op motor, enz...) kan het echt wel eens handig zijn om een paar keer een noodstop te maken (ook zonder schurend lawaai dus, om oppervlakte schijven en oppervlakte blokken in ideale conditie te houden tov elkaar, en opletten waar je dit doet hé anders zou je wel eens voor verrassingen kunnen komen te staan.... achterliggers ).
              Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
                Bij veel dealers worden bij het vervangen van de remblokken ook de remschijven vernieuwd. Zitten ze er al lang op, de remblokken? Zoja, gewoon ineens laten vervangen.
                Auto is idd net 1 jaar oud : heb deze daarom netjes gepoetst (maar dat doe ik elke week )

Zolang de schijven niet "op" zijn , zie ik het nut niet in van beide te vervangen. Natuurlijk , de economie moet ook draaien , maar niet op mijn kosten hé

Heb net gebeld , de garagist raad aan om toch ff langs te komen (morgenvroeg) .

Ik ga alvast straks eens een paar keer wat harder remmen als ik ga werken , baadt het niet dan schaadt het niet zeker ? (oei , veel dt's , ik hoop dat het juist geschreven is )

Comment

foto :

.

.

Comment

Die zijn niet verglaasd. Waarschijnlijk een oneffenheid in de remvoering (steen, vuil, metaaldeeltje). Hoe meer je gaat remmen, hoe dieper de kras.

Comment

+ aan de kleur van de remschijf te zien heeft hij ook eens warmgelopen. Niet veel maar toch lichte verkleuring van de warmte.. Remblok die vermoedelijk blijven plakken heeft.. (of geleiding van de klauw)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Bekijk Berichten
                        + aan de kleur van de remschijf te zien heeft hij ook eens warmgelopen. Niet veel maar toch lichte verkleuring van de warmte.. Remblok die vermoedelijk blijven plakken heeft.. (of geleiding van de klauw)
                        Zou het kunnen dat ik hiervoor nieuwe remschijven "krijg" , omdat ze idd warm is gelopen en misschien wel vervormd is ?

De 2 schijven zullen dan iig toch even dik moeten worden terug ? (als er 1 wordt afgedraaid , de ander ook ? )

Ik neem aan dat ze het wiel eraf halen en alles grondig nakijken , desnoods herstellen/proper maken (in garantie ? ) .

Zoiets kan je natuurlijk ook voorhebben buiten de garantie , maar toch ...

Of ik loop gewoon te hard van stapel...

Comment

remschoen volledig afgesleten tot op metaal :

Ben naar de garage geweest deze morgend en daar hebben ze gelijk gezien dat de rechter-achterremblok volledig "op" is .

Aan de andere kant is ie nog zo'n 7 à 8 mm dik .

Ziet ernaar uit dat ik een schrijven aan Renault moet richten omdat mijn garagist niet met zekerheid kon zeggen of dat dit een garantiegeval zou zijn .

Hij heeft meteen een nieuwe schijf besteld (en blokjes ook zeker) en morgen wordt alles gemonteerd.

Heb gelijk maar gezegd dat ie ook nieuwe olie mocht steken en dat dit voor mij elk jaar mag , ongeacht het aantal kilometers.

foto 1 dag later en een aantal keer meer remmen natuurlijk :

Een collega van mij had al een vermoeden van een andere schijf te steken , maar die zei me dat ze dat altijd per 2 doen .

Wat is daar van waar ??

Comment

In dit geval zeker niet hard remmen dan.
                            Heb jij geen signaal op uwe dashboard gehad van u remmen

Comment

In dit geval zeker niet hard remmen dan.
                              Heb jij geen signaal op uwe dashboard gehad van u remmen
                              Voor zover ik weet krijg ik geen signaal , of ik zie er "over" .

Het is aan de buitenzijde dat de schoen "op" is , de andere kant heeft de gebruikelijke slijtage denk ik zo te zien.

Er is net een mail verstuurd naar Renault-België met de uitdrukkelijke "vraag" dat dit een garantiegeval zou zijn omdat het aan 1 zijde is .

Afwachten dus.....ik laat jullie het verdere verloop wel weten .

Comment

Elektrische handrem die niet goed werkt,loslaat mss?Ik heb al zo iemand zien rijden in de file met een schurende schijf.Zijn die mensen dan doof of is het geluid niet bekend.'t Zal weer een bedrijfsauto geweest zijn.
                                Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wielscheel Bekijk Berichten
                                  Elektrische handrem die niet goed werkt,loslaat mss?Ik heb al zo iemand zien rijden in de file met een schurende schijf.Zijn die mensen dan doof of is het geluid niet bekend.'t Zal weer een bedrijfsauto geweest zijn.
                                  Ik heb al ergens gelezen dat er idd iets meer slijtage voorkomt door die handrem (omdat ie zelf lost , je moet dit niet zelf doen) ...maar zo snel

Voor mij staat het vast dat er iets mis is met een onderdeel(tje) omdat de andere remblokken gewone slijtage vertonen.

Bij 1 van mijn vorige auto's heeft de dealer indertijd nog gevraagd aan mij of dat er ooit wel wordt geremd met de wagen.....na 4 jaar en +- 100 000 km stonden daar nog altijd de 1e remblokjes op

@doof : misschien staat de radio/muziek wat hard en dan hoor je dit niet...

@firmawagen : als ik dat zo hoor van anderen : soms wordt er flink doorgereden hoewel de auto al enkele maanden binnen moest voor onderhoud/controle . Dit is mijn eigen wagen , ik probeer er zuinig mee om te springen.

@electrische handrem die niet goed werkt : meer dan waarschijnlijk is dit de oorzaak .

Wordt vervolgd...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
                                    Ik heb al ergens gelezen dat er idd iets meer slijtage voorkomt door die handrem
                                    gevonden :

Elektrische handrem zorgt voor (te) snelle slijtage van de achterste remblokken... Het nadeel van een handig snufje... Normaal doe je toch wel zeker 60-70 000km met een set remblokken bij normaal rijgedrag.

Ik ben zeker tevreden als het zoals nu nog 7 à 8 mm was en dan was er geen vuiltje aan de lucht geweest . Zal het nu maar ff in het oog houden , die mannen in de garage zullen wel weten wat ze moeten nakijken om dit te voorkomen zeker ?

Comment

Wat is een normaal aantal km met een onderdeel op uw wagen? Hangt natuurlijk ook af van waar en hoe die km gereden worden, remmen zijn daar een typisch voorbeeld van: neem iemand die wekelijks Oostende - Arlon op en af doet (buiten de spits en de files hé ) legt jaarlijks dan ongeveer zo'n 30k km af, anderzijds iemand die dagelijks 80 km doet in Antwerpen bijvoorbeeld die legt ook jaarlijks zo'n 30 k km af, de remmen van de eerste wagen zullen een stuk beter af dan de remmen van de tweede bij een gelijke km stand. Dus zeggen dat remmen bijvoorbeeld gemiddeld 60-70 000km meegaan zal wel kloppen ook bij mijn voorbeeld 1ste voorbeeld 4 of 5 jaar 2de voorbeeld 1 jaar, gemiddelde wordt dan omhoog getrokken door 1ste voorbeeld (of naar beneden door tweede voorbeeld). Zelfde kan geschreven worden over een sportieve (agressieve) rijstijl (veel gebruik van remmen en gaspedaal) en een eerder voorzichtige (defensieve rijstijl). En hoewel de drie andere remmen in uw wagen laten vermoeden dat je eerder zuinig met je wagen omspringt zegt een gemiddeld aantal km's niets over hoe lang een onderdeel in uw wagen zou moeten kunnen (moeten) meegaan zonder alle factoren die een invloed hebben op onderdeel mee in de vergelijking te betrekken.
                                      Ik hoop alleen dat in uw geval Renault inderdaad zal aanvaarden (gezien de veel mindere slijtage aan de andere zijde van de wagen) dat het een slecht werkend onderdeel van de remmen moet geweest zijn dat tot deze voortijdige (in uw geval) slijtage geleid heeft.
                                      Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Ik hoop natuurlijk dat dit een garantie-geval is , ze zijn er reeds mee bezig in Brussel (heb telefoon gekregen toen ik nog in de garage aan het wachten was op de "herstelling" ) .

De remblokken zijn aan de linkerkant van de auto ook vervangen.

De stukken zijn in de garage opzij gelegd in geval van een controle om dit te bepalen.

Mijn rijstijl is idd eerder defensief . Ik weet ook wel dat iemand die constant rond de kerktoren rijd , meer remt dan iemand die lange ritten doet en minder remt .

Heb zonet nog gelezen (een renaultforum) dat het toch beter zou zijn dat de 2 schijven worden vervangen, omdat ik anders binnen de kortste keren terug dit probleem kan hebben.....
                                        Iemand die daarop een antwoord/uitsluitsel kan geven ??

Comment

Working...
                                        X