Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Probleem met remschijf achteraan , schurend geluid :

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Nog een reacte van een ander forum :

    Oorspronkelijk geplaatst door Jo
    schijven worden altijd per 2 vervangen, tenzij je Ali noemt ofzo. Die klauw is gewoon blijven plakken, als ze enkel de schijf en blok vervangen heb je binnen de kortste keren hetzelfde probleem. ps; kan een handremprobleem zijn ook, dat hevelsysteem wil ook wel eens vast komen te zitten
    Euh , ik noem niet Ali (Baba ) maar de garagist zei me dat het niet nodig was omdat de andere schijf nog zo goed als nieuw was.....
    Ze hebben idd enkel de schijf vervangen en ALLE achterste remblokken .
    Ik ben net terug van het werk en heb na 20 km rijden (en gedurende deze afstand NIET geremd !! ) de auto aan de kant gezet om eens te gaan voelen aan alle remschijven:
    vooraan : koud
    achter links : beetje warm
    achter rechts : 2x zo warm als linksachter
    Zou het kunnen dat de blokjes(+ schijf ) nog wat moeten inslijten rechtsachter ?
    Is het warm worden van de achterste schijven normaal ?
    Zou je de afstand kunnen instellen van de blokjes tot aan de schijf ?
    Ik ga het de komende dagen in het oog houden en hou jullie op de hoogte

    Comment


    • #22
      1 schijf vervangen zou ik niet doen . 2 of niets . En desnoods had ik zelf bijgelegd want zoveel kost een schijf nu toch ook niet.
      U schijf rechts achter is dikker als u linker en daarom word hij ook warmer .

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
        1 schijf vervangen zou ik niet doen . 2 of niets . En desnoods had ik zelf bijgelegd want zoveel kost een schijf nu toch ook niet.
        U schijf rechts achter is dikker als u linker en daarom word hij ook warmer .
        Ik heb geen flauw idee wat een schijf kost , en heb zeker geen zin om er na 1 jaar al een nieuwe te kopen ongeacht of deze nu duur is of goedkoop. 1 van mijn vorige auto's had na 4 jaar zelfs nog geen remblokken versleten , laat staan schijven....

        Toch nogmaals ff vermelden dat mijn auto nieuw gekocht is en dat ik er geen graten in zie om na 1 jaar reeds aan "wisselstukken kopen" ga doen .
        Dan had ik evengoed een oude sleur kunnen kopen en dan weet ik dat daar elk jaar wat meer aan mankeert .

        Dat de schijf dikker is en warmer wordt vind ik niet zo erg ZOLANG deze nieuwe schijf ook weer niet stuk is na 1 jaar , want dan is er wel degelijk iets niet in orde dat dan volgens mij absoluut in "garantie" moet vallen .

        Ik ben akkoord dat dit onderdelen zijn die "slijten" , maar als dit aan 1 zijde is ligt het niet bij mij maar aan de auto .

        Wie weet is er wel een pompje stuk (lek ? ) en komt daardoor de remblok aan 1 zijde niet los , nu hebben ze het nagekeken en het werkte ....maar voor hoe lang ?

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
          1 schijf vervangen zou ik niet doen . 2 of niets . En desnoods had ik zelf bijgelegd want zoveel kost een schijf nu toch ook niet.
          U schijf rechts achter is dikker als u linker en daarom word hij ook warmer .
          Vermits de remblokken bij schijfremmen altijd min of meer wat aanslepen speelt de dikte van de schijf toch geen rol ? Als er geen druk op de leidingen zit of als er niets de goede werking (vlot in- en uitschuiven van de cilinders) van de remblokken in de weg staat mag de ene schijf toch niet warmer worden dan de andere ??

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
            Vermits de remblokken bij schijfremmen altijd min of meer wat aanslepen speelt de dikte van de schijf toch geen rol ? Als er geen druk op de leidingen zit of als er niets de goede werking (vlot in- en uitschuiven van de cilinders) van de remblokken in de weg staat mag de ene schijf toch niet warmer worden dan de andere ??
            Heb daarstraks nog met iemand gesproken die in een garage werkt : de instelling zou aangepast kunnen worden ivm de speling die er nu is , maar dat moet wel via een "computer" gebeuren .(inlezen etc...)

            De ene schijf die nu warmer wordt , dat zou dus min of meer normaal zijn omdat de instelling dient voor beide kanten .
            FF afwachten en goed opvolgen de eerste weken en meermaals controleren ivm het warmteverschil van links tegen rechts .

            Die persoon zei me dat dit altijd onder garantie valt omdat het slechts 1 blokje betrof en dat dit wel eens durft voorkomen...(net bij mij )

            Comment


            • #26
              Zou het niet kunnen dat de remklauw rechtsachter wat blijft dicht staan door de elektrische handrem ?
              Ik heb in een renault garage gewerkt en dit was eigenlijk de enige conclusie die we konden bedenken voor het snel slijten van de remblokken achteraan.
              Wees gerust je bent/was niet de enige waarbij de remblokjes op 30.000km al versleten waren

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door Xaven Bekijk Berichten
                Zou het niet kunnen dat de remklauw rechtsachter wat blijft dicht staan door de elektrische handrem ?
                Ik heb in een renault garage gewerkt en dit was eigenlijk de enige conclusie die we konden bedenken voor het snel slijten van de remblokken achteraan.
                Wees gerust je bent/was niet de enige waarbij de remblokjes op 30.000km al versleten waren
                Euh , die vraag zou IK beter stellen aan de specialisten (zoals jij ) .

                Bij mij was het reeds op 20.500 km .....ipv 30.000 km !!

                Ik ga het goed opvolgen en als blijkt dat de remblok(ken) terug zo snel slijten , sta ik terug bij de garage .

                Voorlopig ga ik er een gewoonte van maken om de handrem na het stopleggen van de motor terug af te zetten (induwen rem en knop induwen ) en de auto "in vitesse" te laten staan. Je hoort duidelijk dat de handrem dan af slaat door een "pompgeluid" .

                Licht blijven dichtstaan van de remblokken : dit zou aangepast kunnen worden via de boordcomputer (garage-computer om auto uit te lezen )

                Ik was/ben zeker niet de enige (heb dit al gelezen bij andere GSIII-gebruikers ) , maar mij gaan ze niet wijsmaken dat dit "normaal" is na bvb 30.000 km.... )

                Comment


                • #28
                  het probleem stelt zich niet als uw auto stilstaat hé. Dat de handrem opstaat als je uit de auto bent is niet het probleem. Het probleem is dat een remklauw blijft plakken aan één kant terwijl je rijdt.
                  www.peugeotforum.be

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                    het probleem stelt zich niet als uw auto stilstaat hé. Dat de handrem opstaat als je uit de auto bent is niet het probleem. Het probleem is dat een remklauw blijft plakken aan één kant terwijl je rijdt.
                    Ja , dat wist ik ook wel hoor !!

                    Maar om op je antwoord te reageren : als ik de handrem reeds afzet na een ritje , dan hoeft die zichzelf niet meer "uit" te schakelen als ik terug wegrij . Misschien is de remblok wel vast komen zitten na een nachtje vorst ? Of is de remblok blijven "plakken" na een ritje waarbij er veel geremd is ?
                    Het fijne aan zo'n elektronische/automatische handrem is dat die zichzelf uitzet bij vertrekken MAAR als ie dan blijft hangen door weet ik veel wat , dan heb je wel veel meer kans op vroegtijdige slijtage van de remblokken...(en dus ook van de schijven als je het niet opvolgt door onwetendheid).
                    Nu zal ik geregeld de remblokdikte controleren en deze vergelijken met de andere zijde van de auto .

                    Meer dan waarschijnlijk is de remblok dus blijven hangen na het vertrekken al is dit maar 1 mogelijke oorzaak. Andere kunnen zijn : bij het lossen van het rempedaal is er een verkeerde druk (leiding ? ) , andere.....??

                    Ik denk persoonlijk dat het gunstiger is voor de remblokken als deze niet constant "zelf" worden losgemaakt door de automatische handrem . (al kan het probleem dan nog voorkomen als er idd iets niet juist is...)

                    Het is wel tof dat er reactie komt op dit probleem , ik hou jullie op de hoogte van de (uiteindelijke) afloop !

                    Comment


                    • #30
                      hebt ge een hill hold functie? Zo ja, werkt die ook op die automatische handrem.
                      www.peugeotforum.be

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                        hebt ge een hill hold functie? Zo ja, werkt die ook op die automatische handrem.
                        Ben niet echt mee met deze "optie" , ik weet wel dat als ik bergop rijd en bvb stop en de koppeling induw , ik achteruit bol....

                        Nu is het zo dat ik dan eerst moet stoppen , dan de elektronische rem aanklik (knopje) , en dan gewoon kan vertrekken tot ik begin te rijden en de handrem gaat dan automatisch af...

                        Ik weet niet juist wat het verschil is met die hill hold in dit geval.... .

                        Comment


                        • #32
                          de hill hold doet dat dus automatisch: die houdt gedurende een paar seconden de auto stil op een helling zodat gij rustig kunt vertrekken zoals ge normaal doet. Enfin zo doet de C4 van mijn vrouw het toch...
                          www.peugeotforum.be

                          Comment


                          • #33
                            Ze mochten wel eens een draadje trekken voor remblokslijtage zoals vooraan,mss ook wat temperatuurmeting ivm plakkende handrem.Als ik winterbanden/zomerbanden plaats dan maak ik ook even de blokjes los.Die zitten meestal vastgekoekt.
                            Normaal rolt de rubber afdichting piston zich op tijdens remmen,de zuiger trekt zich dan iets terug bij los laten rem.
                            Maar ik vermoed dat een elektro handrem werkt met een stappen - motortje werkt in de klauw.
                            Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

                            Comment


                            • #34
                              Ik denk dat er fundamenteel iets fout zit, het is niet van "eens" te blijven hangen dat het ene remblokje schier tot op het ijzer versleten is waar er op de andere kant nog zo'n 7 à 8 mm Ferodo op zit ?

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                                Ik denk dat er fundamenteel iets fout zit, het is niet van "eens" te blijven hangen dat het ene remblokje schier tot op het ijzer versleten is waar er op de andere kant nog zo'n 7 à 8 mm Ferodo op zit ?
                                Heb je misschien ook een idee , wat het dan juist kan zijn ? Hiermee schiet ik niks op , maar als er idd iets "fundamenteel" fout zit , zal het nog gebeuren en kan ik weer naar de dealer om aanspraak te maken op garantie . Zolang de dealer alle onkosten vergoed krijgt van de hoofdzetel (en ik ook dus) is er voor mij geen probleem buiten het over en weer rijden naar de garage.....

                                Comment


                                • #36
                                  Ik ben geen technieker maar als ik dit zie moet volgens mij toch de kant waar zoveel sleet is blijven hangen en iedere keer, bij het remmen, terug vaster tegen de schijf gedrukt worden ? Hebben ze al nagezien of de ganse remblokbehuizing wel vrijelijk kan bewegen ? Dat ze niet alleen naar het vlot werken van de piston gekeken hebben maar ook naar al de rest ?

                                  Comment


                                  • #37
                                    Ik denk dat ik maar eens terug langs de garage rij straks : toen ik aankwam op het werk (toch al wat dagen geleden geplaatst die schijf ) stond deze redelijk warm en de andere zijde amper...

                                    Comment


                                    • #38
                                      Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
                                      Voorlopig ga ik er een gewoonte van maken om de handrem na het stopleggen van de motor terug af te zetten (induwen rem en knop induwen ) en de auto "in vitesse" te laten staan. Je hoort duidelijk dat de handrem dan af slaat door een "pompgeluid" .
                                      Ik laat mijn auto nooit in versnelling staan. Als een andere auto je een duwtje geeft terwijl je geparkeerd staat in versnelling kan deze kapot zijn
                                      The shark is BACK! BMW 635csi

                                      BMW E24 635csi 1985
                                      BMW F10 520da 2012
                                      MINI Clubman Cooper 2017


                                      2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                                      BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                                      Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                                      VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

                                      Comment


                                      • #39
                                        ja, belgskes he ...
                                        op de helling met de handrem en parkeren met vitesse

                                        Comment


                                        • #40
                                          plus, nooit handrem optrekken als de schijven heet zijn. Ik trek nooit men handrem op, tenzij ik op een serieuze helling parkeer
                                          Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                                          Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                                          Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

                                          Comment

                                          Working...
                                          X