Mededeling

Collapse
No announcement yet.

veiligheidsbouten... grrr...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    mijn wielbouten hebben dus dubbele functie: hebben losse rondellen voor de alu velgen en conische vorm voor de stalen velgen (en dan hangen de rondellen er maar wat aan te bengelen)
    www.peugeotforum.be

    Comment


    • #22
      Ik heb dit bij mijn C5 ook al eens voor gehad en de bout moeten uitboren / slijpen. Als je dan weet dat die redelijk diep verzonken in de 18" velgen zitten, dan kan je wel vermoeden dat ik mijnen hemel verloren ben omdat er meer als één vloek richting hierboven gegaan is . Ik heb toen eerst een beschermhuls voor het boutgat moeten maken om de velg niet te beschadigen.
      Ik zet mijn bouten al jaar en dag vast met een momentsleutel (de door Citroën opgegeven waarde is 90 Nm) en ik doe er sedert deze frats ook wat kopervet aan.
      Van mijn Activa V6 ben ik er eens in gelukt om de diefstalsleutel kwijt te spelen , daar was het wel wat simpeler, gewoon een dopsleutel met 12 kant en die iets te klein is met een verlengstuk over de bout geslagen met een hamer. dan hadden die tandjes net genoeg grip om de diefstalbout los te trekken.
      Geef mij maar een goede gewone zeskantbout .

      Comment


      • #23
        Ik heb sinds gisteren een platte band en ik ben die adapter voor de veiligheidsbouten ofwel kwijt of die garagist die 2 jaar geleden mijn platte band gemaakt en vervangen heeft is me die vergeten meegeven. Aangezien ik aan het werk ben is mijn vader in een bandencentrale hier in de buurt gaan vragen of hij geen universele adapter kon huren voor mijn wiel er af te halen. Blijkbaar is dat voor elke wagen een unieke adapter? Dat kan toch niet...?

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door Ronin Bekijk Berichten
          Blijkbaar is dat voor elke wagen een unieke adapter? Dat kan toch niet...?
          BMW heeft er 200 verschillende ofzo.
          Moesten ze allemaal het zelfde zijn hebben ze niet veel nut.
          Database error.
          The database has encountered a problem.

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door Ronin Bekijk Berichten
            Ik heb sinds gisteren een platte band en ik ben die adapter voor de veiligheidsbouten ofwel kwijt of die garagist die 2 jaar geleden mijn platte band gemaakt en vervangen heeft is me die vergeten meegeven. Aangezien ik aan het werk ben is mijn vader in een bandencentrale hier in de buurt gaan vragen of hij geen universele adapter kon huren voor mijn wiel er af te halen. Blijkbaar is dat voor elke wagen een unieke adapter? Dat kan toch niet...?
            Oorspronkelijk geplaatst door decat Bekijk Berichten
            BMW heeft er 200 verschillende ofzo.
            Moesten ze allemaal het zelfde zijn hebben ze niet veel nut.


            en toch bestaan er koffertjes met een set adapters die op 95% van de antidiefstalbouten passen
            __________________________

            2015 Volvo V60 D2 aut.
            2003 Volvo S60 2.4 benzine

            Comment


            • #26
              Dit BMW technieker dat ik toen aan de lijn had sprak inderdaad over een koffer met 200 verschillende bouten, of was het nu 80? Dat gesprek zit niet meer zo fris in het geheugen.
              Database error.
              The database has encountered a problem.

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door decat Bekijk Berichten
                BMW heeft er 200 verschillende ofzo.
                Moesten ze allemaal het zelfde zijn hebben ze niet veel nut.
                Dat elke wagen niet dezelfde kan hebben weet ik ook wel hé.
                Ik vond het gewoon niet mogelijk dat élke wagen een eigen adapter heeft. En blijkbaar gebruiken ze volgens een collega bij VW 10 verschillende per jaar.

                Comment


                • #28
                  In een bocht liggen verborgen onder het gras van die stootbanden.Ik zie daar veel wielschelen liggen L +R.
                  .Als student hebt ge niet veel geld.Met zijn Clio en alu velgen was hij er over gereden omdat hij platte band had.Result:4 kapotte velgen en banden.Ik heb de bouten moeten gaan loskloppen met een puntbeitel.4 occas gewone banden(stalen+normale bouten)zijn er dan opgezet.Wat de prijs zou zijn van depannage(mss verzekering) + andere wielen en banden wordt mss geschreven met een vork.
                  Bijgevoegde Bestanden
                  Last edited by wielscheel; 28/01/2015, 22:52.
                  Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

                  Comment


                  • #29
                    Hoe kan je daar met 4 wielen over rijden?

                    Comment


                    • #30
                      De grenzen aftasten zodat hij uit de bocht is gegaan.Pa mocht mocht alleen weten dat hij platte band had,door onoplettentheid is hij erover gereden omdat hij platte band had.Ja 2 verschillende versies,ik moest het maken.Pa heeft het betaald.
                      Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
                        Heb 20 euro betaald bij Donckers om de bout te laten uitboren. Daar zei men dat het probleem is dat de veiligheidsbouten vaak machinaal vastgezet worden en zo beschadig je ze. De laatste draai moet je steeds met de hand doen.

                        .
                        best wel grappig
                        bij donckers gebruikenze altijd de luchthamer om ze vast te zetten
                        tenzij je ze er zelf op wijst dat het niet mag

                        Comment


                        • #32
                          bouten vastzetten

                          Bij "Edjes bandenkot" gebruikt men een momentsleutel ......................ALTIJD !!!

                          Comment


                          • #33
                            Waar ik ga is het eerst met de luchthamer en daarna worden ze met de momentsleutel verder aangedraaid.
                            Database error.
                            The database has encountered a problem.

                            Comment


                            • #34
                              Guus, ik heb een probleem, m'n broer z'n banden moeten gewisseld worden, maar er moeten volgens de garage veiligheidsbouten besteld worden, duur tot 3 werkdagen, maar he probleem is dat ik zaterdagochtend op skireis vertrek.. Enige oplossingen? Kan dat niet van een andere wagen, ev zelfde model gebruikt worden? Tis er. Citroen c5

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
                                best wel grappig
                                bij donckers gebruikenze altijd de luchthamer om ze vast te zetten
                                tenzij je ze er zelf op wijst dat het niet mag
                                Precies. Ik denk dat de meesten het met de compressor doen en dat die altijd te hard staat. En de banden oppompen gebeurt meestal te zacht. Eigenlijk veel half zijn gat eh.
                                30 jaar Mr Yuge!

                                Comment


                                • #36
                                  Op het net zijn toch wel webshops te vinden die wielbouten sneller kunnen leveren. (veiligheidsbouten zijn toch niet verplicht ?)

                                  Comment


                                  • #37
                                    Gewoon andere bouten gebruiken . Van de e39 en e46 eigenaars hoor je dat veel.

                                    Comment

                                    Working...
                                    X