mijn wielbouten hebben dus dubbele functie: hebben losse rondellen voor de alu velgen en conische vorm voor de stalen velgen (en dan hangen de rondellen er maar wat aan te bengelen)
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
veiligheidsbouten... grrr...
Collapse
X
-
-
Ik heb dit bij mijn C5 ook al eens voor gehad en de bout moeten uitboren / slijpen. Als je dan weet dat die redelijk diep verzonken in de 18" velgen zitten, dan kan je wel vermoeden dat ik mijnen hemel verloren ben omdat er meer als één vloek richting hierboven gegaan is. Ik heb toen eerst een beschermhuls voor het boutgat moeten maken om de velg niet te beschadigen.
Ik zet mijn bouten al jaar en dag vast met een momentsleutel (de door Citroën opgegeven waarde is 90 Nm) en ik doe er sedert deze frats ook wat kopervet aan.
Van mijn Activa V6 ben ik er eens in gelukt om de diefstalsleutel kwijt te spelen, daar was het wel wat simpeler, gewoon een dopsleutel met 12 kant en die iets te klein is met een verlengstuk over de bout geslagen met een hamer. dan hadden die tandjes net genoeg grip om de diefstalbout los te trekken.
Geef mij maar een goede gewone zeskantbout.
Comment
-
Ik heb sinds gisteren een platte band en ik ben die adapter voor de veiligheidsbouten ofwel kwijt of die garagist die 2 jaar geleden mijn platte band gemaakt en vervangen heeft is me die vergeten meegeven. Aangezien ik aan het werk ben is mijn vader in een bandencentrale hier in de buurt gaan vragen of hij geen universele adapter kon huren voor mijn wiel er af te halen. Blijkbaar is dat voor elke wagen een unieke adapter? Dat kan toch niet...?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ronin Bekijk BerichtenBlijkbaar is dat voor elke wagen een unieke adapter? Dat kan toch niet...?
Moesten ze allemaal het zelfde zijn hebben ze niet veel nut.Database error.
The database has encountered a problem.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ronin Bekijk BerichtenIk heb sinds gisteren een platte band en ik ben die adapter voor de veiligheidsbouten ofwel kwijt of die garagist die 2 jaar geleden mijn platte band gemaakt en vervangen heeft is me die vergeten meegeven. Aangezien ik aan het werk ben is mijn vader in een bandencentrale hier in de buurt gaan vragen of hij geen universele adapter kon huren voor mijn wiel er af te halen. Blijkbaar is dat voor elke wagen een unieke adapter? Dat kan toch niet...?Oorspronkelijk geplaatst door decat Bekijk BerichtenBMW heeft er 200 verschillende ofzo.
Moesten ze allemaal het zelfde zijn hebben ze niet veel nut.
en toch bestaan er koffertjes met een set adapters die op 95% van de antidiefstalbouten passen__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
2003 Volvo S60 2.4 benzine
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door decat Bekijk BerichtenBMW heeft er 200 verschillende ofzo.
Moesten ze allemaal het zelfde zijn hebben ze niet veel nut.
Ik vond het gewoon niet mogelijk dat élke wagen een eigen adapter heeft. En blijkbaar gebruiken ze volgens een collega bij VW 10 verschillende per jaar.
Comment
-
In een bocht liggen verborgen onder het gras van die stootbanden.Ik zie daar veel wielschelen liggen L +R.
.Als student hebt ge niet veel geld.Met zijn Clio en alu velgen was hij er over gereden omdat hij platte band had.Result:4 kapotte velgen en banden.Ik heb de bouten moeten gaan loskloppen met een puntbeitel.4 occas gewone banden(stalen+normale bouten)zijn er dan opgezet.Wat de prijs zou zijn van depannage(mss verzekering) + andere wielen en banden wordt mss geschreven met een vork.Bijgevoegde BestandenLast edited by wielscheel; 28/01/2015, 22:52.Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html
Comment
-
De grenzen aftasten zodat hij uit de bocht is gegaan.Pa mocht mocht alleen weten dat hij platte band had,door onoplettentheid is hij erover gereden omdat hij platte band had.Ja 2 verschillende versies,ik moest het maken.Pa heeft het betaald.Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk BerichtenHeb 20 euro betaald bij Donckers om de bout te laten uitboren. Daar zei men dat het probleem is dat de veiligheidsbouten vaak machinaal vastgezet worden en zo beschadig je ze. De laatste draai moet je steeds met de hand doen.
.
bij donckers gebruikenze altijd de luchthamer om ze vast te zetten
tenzij je ze er zelf op wijst dat het niet mag
Comment
-
Guus, ik heb een probleem, m'n broer z'n banden moeten gewisseld worden, maar er moeten volgens de garage veiligheidsbouten besteld worden, duur tot 3 werkdagen, maar he probleem is dat ik zaterdagochtend op skireis vertrek.. Enige oplossingen? Kan dat niet van een andere wagen, ev zelfde model gebruikt worden? Tis er. Citroen c5
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichtenbest wel grappig
bij donckers gebruikenze altijd de luchthamer om ze vast te zetten
tenzij je ze er zelf op wijst dat het niet mag
Comment
Comment