Mij hebben ze vroeger aangeleerd om telkens op de motor af te remmen. Nu ben ik enorm verschoten van een artikel in het nieuwsblad. Een examinator had kritiek op iemand die zijn examen wilde afleggen en telkens op de motor afremde. Dit zou een verouderde techniek zijn die niet meer aangeleerd wordt. Momenteel leren ze aan om zolang mogelijk gewoon te remmen zonder de koppeling in te duwen.
Nu wil het toeval dat ik net de koppeling van mijn 520d heb laten vervangen op 167.000kms. Dat lijkt me belachelijk weinig kms... Nu stel ik me wel vragen of dit enorm slijtagegevoelig is voor de koppeling?? Ik heb de auto nu 4 jaar in mijn bezit en de vorige eigenaar (een oudere man) heeft er 80.000kms mee gereden voor ik hem kocht. Het kan natuurlijk zijn dat die oudere man de koppeling wat misbruikt heeft...
Graag jullie advies!
Nu wil het toeval dat ik net de koppeling van mijn 520d heb laten vervangen op 167.000kms. Dat lijkt me belachelijk weinig kms... Nu stel ik me wel vragen of dit enorm slijtagegevoelig is voor de koppeling?? Ik heb de auto nu 4 jaar in mijn bezit en de vorige eigenaar (een oudere man) heeft er 80.000kms mee gereden voor ik hem kocht. Het kan natuurlijk zijn dat die oudere man de koppeling wat misbruikt heeft...
Graag jullie advies!
Comment