Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dieselpomp kapot: garagist vraagt €2500 -->> WTF?!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Bekijk Berichten
    idd, die bussen waar de gashendel opzit lekken regelmatig en vaak wordt daar een "simpele" diagnose van gesteld: namelijk pomp compleet te vervangen..
    doet mij een beetje denken aan die "volt" reportage een paar maanden terug .
    voor een kapot vacuumklepje gingen merkgarages de volledige turbo vervangen terwijl dit niet eens het probleem oploste.
    mijn reactie was toen ook van verder te kijken dan hun diagnosetoestel.
    maar als ze zich daar een uur moeten mee bezig houden kunnen ze één klant minder doen per dag....

time is money .....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PJ_9911 Bekijk Berichten
      Lol?! Een Opel omega 2.2 is de enige Opel die ooit een door BMW ontworpen motor gehad heeft. (had ook minder vermogen dan de originele). Elke andere motor is Opel quality
      de 2.2 diesel iswel degelijk een Opel motor .
      dezelfde blok als de 2.0 diesel en als enige en wss laatste echte Opel diesel door hun gebouwd .

In mijn loopbaan heb ik er zo masa's opengedaan om olieverbruik te doen minderen .... en het werkte .

De Bmw motor waar hier over gesproken wordt is de y25dt of de 25dt die enkel en alleen in een Omega lagen .
      Dat waren tenminste motoren waar weinig aan voorkwam.

Nu om terug te komen op de kostprijs , 2500euro is de "normale" prijs voor een ruilpomp geplaatst bij een erkende Opel dealer ( heb er zo mss wel 100 vervangen)

In een "niet" officieel dealer gaat dat een pak minder zijn , de ruilpomp bij bvb een Bosch center hier in de buurt kost rond de 600euro ,niet geplaatst.

Comment

Pomp wordt geblokkeerd via een "stift" (of boor van 6mm). Afstellen met meetklok is niet nodig bij dit type.

en wat doe je met de nokkenas en pomptandwiel ???
        nokkenas moet je ook blokkeren en de krukas ook .

Ik heb er zo al gehad die dit ook "zelf" hadden gedaan .
        Het minste dat die verkeerd staan draait die vierkant

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
          maar die kost maar 50 euro
          yeah wright , één van den aldi dan ?

Comment

pomp kost 690 euro+plus werk 140 euro.mvg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door scott Bekijk Berichten
              en wat doe je met de nokkenas en pomptandwiel ???
              nokkenas moet je ook blokkeren en de krukas ook .

Ik heb er zo al gehad die dit ook "zelf" hadden gedaan .
              Het minste dat die verkeerd staan draait die vierkant
              Wat is er zo raar aan die zin? Ik zeg toch dat je de POMP moet blokkeren met een stift.
              Dat je de nokkenas en krukas moet blokkeren spreekt voor zich. Indien uw kennis niet ver genoeg reikt om dit te weten zou je er best vanaf blijven ;-). Veel andere pompen moet je afstellen met een meetklok, bij deze is dit niet het geval.

Pomptandwiel = pomp hé, in de flens waar het tandwiel rond zit, zit een boring. Die moet je blokkeren met een stift. Dan staat de pomp correct en hoeft 'ie geen verdere afstelling meer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krizie Bekijk Berichten
                doet mij een beetje denken aan die "volt" reportage een paar maanden terug .
                voor een kapot vacuumklepje gingen merkgarages de volledige turbo vervangen terwijl dit niet eens het probleem oploste.
                mijn reactie was toen ook van verder te kijken dan hun diagnosetoestel.
                maar als ze zich daar een uur moeten mee bezig houden kunnen ze één klant minder doen per dag....

time is money .....
                Is jammer genoeg volledig correct. Er zijn jammer genoeg veell techniekers die niet verder kijken of denken dan hetgeen hun diagnosetoestel zegt. Vaak worden er ook onderdelen vervangen die perfect hersteld kunnen worden, enkel en alleen door de tijdsdruk/kost. Jammer, maar het is nu eenmaal zo, valt niet veel aan te doen denk ik.

Comment

Wat is er zo raar aan die zin? Ik zeg toch dat je de POMP moet blokkeren met een stift.
                  Dat je de nokkenas en krukas moet blokkeren spreekt voor zich. Indien uw kennis niet ver genoeg reikt om dit te weten zou je er best vanaf blijven ;-). Veel andere pompen moet je afstellen met een meetklok, bij deze is dit niet het geval.

Pomptandwiel = pomp hé, in de flens waar het tandwiel rond zit, zit een boring. Die moet je blokkeren met een stift. Dan staat de pomp correct en hoeft 'ie geen verdere afstelling meer.

rustig rustig , niet zo vlug op uw paard

Ik weet achter 16 jaar Opel technieker te zijn goed genoeg hoe je een pompke moet steken zelle ....

Comment

is wel een normale prijs... een ford fiesta van de jaren 90 (1,8diesel) kost een nieue dieselpomp 2500eu... zoek gewoon een goede 2dehandse

edit: een inspuitpomp voor de zafira kost ongeveer bruto 1200-1500eu...
                    (kan je nakijke op hbase.be, hier staan zo goed als alle prijzen op )
                    Last edited by ; 14/09/2011, 23:30.

Comment

De mazoutpomp in mijn moeder haar Astra 1.7DTI van 2001 is het ook aan het begeven blijkbaar. Wagen heeft iets van een 150 000 kilometer. Ben benieuwd naar de prijs ...
                      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                      '15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fantomas Bekijk Berichten
                        Dat zijn BMW motoren met een electronische dieselpomp.Veel discussie is daar niet over als ze wordt uitgelezen.60 à 100 000 BEF kost dat.
                        na 10 jaar nog steeds in BEF denken, schitterend!

Comment

rustig rustig , niet zo vlug op uw paard

Ik weet achter 16 jaar Opel technieker te zijn goed genoeg hoe je een pompke moet steken zelle ....
                          Tuurlijk niet! Kverstond gewoon uw reply niet echt :p

Comment

the stupidest always react first.
                            je mag dan wel 16 jaar in een garage hebben gestaan maar daarom moet je niet doen alsof andere mensen belachelijke antwoorden geven.
                            als ik zeg dat mijn pomp 50 euro heeft gekost dan heeft die 50 euro gekost.
                            ( en ja mensen dit is een benzinepomp en geen dieselpomp )
                            Last edited by Timmie; 15/09/2011, 18:24.

Comment

Een brandstofpompke is nog iets anders dan een hogedrukpomp, dat werkt aan >1600bar. Ik wist dat het een duur onderdeel was, maar 2500 euro is ook wel meer dan ik verwacht had.

Comment

je mag dan wel 16 jaar in een garage hebben gestaan maar daarom moet je niet doen alsof andere mensen belachelijke antwoorden geven.
                                Tijdje geleden een benzinepomp moeten monteren van een Chevrolet S10 en dat ding was eigenlijk ook best goedkoop. Dacht dat het zo'n 70 à 80 euro was.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                                  Een brandstofpompke is nog iets anders dan een hogedrukpomp, dat werkt aan >1600bar. Ik wist dat het een duur onderdeel was, maar 2500 euro is ook wel meer dan ik verwacht had.
                                  weet ik ook wel, daarom dat ik eronder had gezed dat het om een benzinepomp ging.
                                  maar zoon dieselpomp voor een chevy suburban is iets van een 900 euro + shipping naar mijn weten.
                                  Bijgevoegde Bestanden
                                  Last edited by Timmie; 15/09/2011, 22:19.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                                    Beetje off-topic misschien , maar is dat zo dat een commonrail zo rond de 1500 bar loopt ? Ik heb vroeger ook al eens zo'n waarden gehoord en telkens ben ik verbaasd over die hoge drukken. Niet dat het "niet kan", maar het blijft fascinerend om te weten dat er zo'n drukken onder de motorkap heersen.

Comment

wie geeft het hier een domme reactie ???
                                      reageren met een zin van mijn pomp heeft 50 euro gekost .... das appelkes mé peerkes vergelijken hé ???

als je moest weet over wat het gaat ( dieselpomp van een 2.0 dti ) dan geef je in mijn ogen een belachelijk antwoordt .

ge moogt anders is een dagske bij mij komen werken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirkbruijns Bekijk Berichten
                                        Beetje off-topic misschien , maar is dat zo dat een commonrail zo rond de 1500 bar loopt ? Ik heb vroeger ook al eens zo'n waarden gehoord en telkens ben ik verbaasd over die hoge drukken. Niet dat het "niet kan", maar het blijft fascinerend om te weten dat er zo'n drukken onder de motorkap heersen.

de huidige moderne commonrail werkt al met drukken tot 2500 bar .

Comment

wie geeft het hier een domme reactie ???
                                          reageren met een zin van mijn pomp heeft 50 euro gekost .... das appelkes mé peerkes vergelijken hé ???

als je moest weet over wat het gaat ( dieselpomp van een 2.0 dti ) dan geef je in mijn ogen een belachelijk antwoordt .

kijk eerst begin je te lachen omdat ik zeg dat die pomp maar zoveel kost en je zegt dat dat niet kan.
                                          ik post het bewijs er van, en dan begin je te zeiken dat een benzinepomp niet hetzelfde is als een dieselpomp.
                                          lees goed.
                                          ik heb er ook op gereageert dat een dieselpomp voor een V8 900 euro koste daar.

weet ik ook wel, daarom dat ik eronder had gezed dat het om een benzinepomp ging.
                                          maar zoon dieselpomp voor een chevy suburban is iets van een 900 euro + shipping naar mijn weten.
                                          het kan me ni schelen hoe lang ge al in u garageke staat, het kan me ni schelen hoeveel pompkes ge al gemaakt, om zeep geholpen, of whatever ge al gedaan hebt.
                                          op dit moment komde over als de gemiddelde belgische garagist die het altijd DENKT beter te weten.
                                          tis heel simpel, als ik zeg dat ik X heb betaald voor een pomp, ( zowel benzine als diesel )
                                          dan is dat zo, en dan hoef ik geen reactie van een garagistje van mijn klote die het als een aldipompke afdoet omdat het ni in zijne winkel is gekocht.

geen probleem, ik breng de auto, gij sleutelt, indien niet goed gedaan, no money.
                                          btw, geen vrees, tis zowiezo een auto die van bij een opeldealer komt, dus ge zou het moeten kennen .

Comment

Working...
                                          X