Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dieselpomp kapot: garagist vraagt €2500 -->> WTF?!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    vroeger was het de waterpomp

    Comment


    • #22
      Waterpomp is ook al stukgegaan bij ons hoor, geen paniek
      EGR ook niet te vergeten!

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
        waarschijnlijk niet echt een overdreven moeilijk werk, maar je zal jet juiste materiaal nodig hebben, en een hele hoop moeten afbreken om erbij te geraken.

        en "op punt" zetten, niet echt iets voor de hobbyist

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic Bekijk Berichten
          en "op punt" zetten, niet echt iets voor de hobbyist
          Pomp wordt geblokkeerd via een "stift" (of boor van 6mm). Afstellen met meetklok is niet nodig bij dit type.

          Comment


          • #25
            Mensen die maar al te vlug een diesel willen kopen zouden dit topic eens moeten lezen. De goesting zal rap verdwijnen

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
              vroeger was het de waterpomp
              Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
              Mensen die maar al te vlug een diesel willen kopen zouden dit topic eens moeten lezen. De goesting zal rap verdwijnen
              Ik heb vroeger bij mijn Manta A 1.6S ook een paar waterpompen moeten vervangen, deze waren van het merk Quinten&Hazell, welke ook op o.a. Ford en zo gebruikt werden dus totaal NIET merkgebonden. Het enige verschil dat er kan zijn is dat bij het ene merk de pompen geduwd worden en bij het andere getrokken en dat er dus een verschillende "druk" op de borage (want hier spreken we niet van roulementen) van de pomp uitgeoefend wordt. Geen kwestie van diesel of benzine dus, alleen de plaatsing van de waterpomp speelt een rol.
              Last edited by ; 28/08/2011, 01:55.

              Comment


              • #27
                Waarom ga je niet eens bij een/enkele andere garagisten ten rade voor de kostprijs?
                Voor 2.500 kan je toch al eens rondkijken me dunkt.

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic Bekijk Berichten
                  en "op punt" zetten, niet echt iets voor de hobbyist
                  boh, kennis van me heeft dit geaan bij zijn 96 suburban, het probleem is dat die pomp in het midden van de Vmotor ligt en je dus met en sleutel amper aan 2 van die aansluitingkjes geraakt.
                  het is hem toch ook gelukt.
                  de dieselpomp op punt zetten is ookgelukt, toegegeven geen 1 dag werkje, en best niet doen als je je auto dagelijks nodig hebt, but still.....

                  Comment


                  • #29
                    Volgens mij heeft die een distributieketting.Een goeie OPEL-kijkt meteen de lengte na.Hoe doet men een goeie reparatie:ketting en kettingwielen,nokkenasversteller,nwe o-ringetjes en retourleiding,mazoutpomp plaatsen ,reinigen,inleren,faktuur maken.

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                      Mensen die maar al te vlug een diesel willen kopen zouden dit topic eens moeten lezen. De goesting zal rap verdwijnen
                      Benzinepompen gaan ook stuk.

                      Comment


                      • #32
                        Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                        maar die kost maar 50 euro
                        Ik denk dat een injectiepomp toch meer kost.
                        Die letzten Worte ...
                        ... eines Diesel-Fahrers:
                        "Lieber tot, als Schwung verlieren"
                        ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
                        W201/S123/S202 DIESEL(power)ED
                        W201 BENZIN

                        Comment


                        • #33
                          edittt

                          Comment


                          • #34
                            Oorspronkelijk geplaatst door W201 Bekijk Berichten
                            Ik denk dat een injectiepomp toch meer kost.
                            hij zei benizinepomp kost bij mij maar 50 euro.
                            een injectiepomp heb ik niet

                            Comment


                            • #35
                              Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                              hij zei benizinepomp kost bij mij maar 50 euro.
                              een injectiepomp heb ik niet
                              Ik bedoel maar dat je geen appels met peren moet vergelijken.
                              Die letzten Worte ...
                              ... eines Diesel-Fahrers:
                              "Lieber tot, als Schwung verlieren"
                              ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
                              W201/S123/S202 DIESEL(power)ED
                              W201 BENZIN

                              Comment


                              • #36
                                als topicopener er nog iets mee is kan ik je enkel aanraden om bij "Ide" op de n60 in zwijnaarde langs te gaan. Specialisten in diesels.
                                Op mijn fiat had ik een pomp die defect was; fiat garages wouden of een nieuwe of zo een ruilpomp steken. Die mensen bij ide wisten dat je die pomp net ver genoeg kan opendoen terwijl ze nog op de wagen zit om het rubber "waaierke" te vervangen. Blijkbaar is het heel dikwijls enkel de tandjes die daarvan af zijn. lutk niet altijd en niet bij alle wagens. In mijn geval was de pomp weer in orde met een kostprijs van onder de 200€. Terwijl het bij alle andere dealers; garages er een veelvoud zou gekost hebben. wagen heeft erna nog 100.000km gereden (tot een zwaar ongeval) zonder enig probleem

                                Comment


                                • #37
                                  Oorspronkelijk geplaatst door W201 Bekijk Berichten
                                  Ik bedoel maar dat je geen appels met peren moet vergelijken.
                                  injectiepomp heb ik ook aangehaald dat dit bij de suburban 800 euro koste

                                  Comment


                                  • #38
                                    onlangs lekte mijn dieselpomp op mijn Fiat Ducato 2.8 idtd ook, ga naar garage en krijg daar te horen dat dat ding ofwel 2000 € kost (revisie) ofwel nieuw 3000 €, plaatsing komt er nog bij.

                                    Effe geslikt, maar toen niets beslist.

                                    Vertel dit tegen mijn garagist die mijn zitmaaier onderhoud (doet ook traktoren) en die zegt "lekt dat bovenaan".
                                    Ja dus.

                                    Effe kijken en telefoontje gedaan naar revisiecenter in sint-truiden.
                                    Dag erna voor net geen 200 € gemaakt. Blijkbaar is er een asje dat verslijt samen met een koperen bus en langs daar begint die te lekken. Is 4 vijzen lossen en beetje opkuisen, nieuw busje en asje steken en we zouden er weer tegen kunnen voor 100000 km (tijd waarop dit normaal verslijt).

                                    Comment


                                    • #39
                                      Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                                      Mensen die maar al te vlug een diesel willen kopen zouden dit topic eens moeten lezen. De goesting zal rap verdwijnen
                                      volledig mee eens, een isuzu motor hoort in werkgerief te zitten zoals een kraan
                                      Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                                      Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                                      Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

                                      Comment


                                      • #40
                                        Oorspronkelijk geplaatst door KidCool Bekijk Berichten
                                        onlangs lekte mijn dieselpomp op mijn Fiat Ducato 2.8 idtd ook, ga naar garage en krijg daar te horen dat dat ding ofwel 2000 € kost (revisie) ofwel nieuw 3000 €, plaatsing komt er nog bij.

                                        Effe geslikt, maar toen niets beslist.

                                        Vertel dit tegen mijn garagist die mijn zitmaaier onderhoud (doet ook traktoren) en die zegt "lekt dat bovenaan".
                                        Ja dus.

                                        Effe kijken en telefoontje gedaan naar revisiecenter in sint-truiden.
                                        Dag erna voor net geen 200 € gemaakt. Blijkbaar is er een asje dat verslijt samen met een koperen bus en langs daar begint die te lekken. Is 4 vijzen lossen en beetje opkuisen, nieuw busje en asje steken en we zouden er weer tegen kunnen voor 100000 km (tijd waarop dit normaal verslijt).
                                        idd, die bussen waar de gashendel opzit lekken regelmatig en vaak wordt daar een "simpele" diagnose van gesteld: namelijk pomp compleet te vervangen..

                                        Comment

                                        Working...
                                        X