Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lawaai en trillingen bij Ford Galaxy

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Tegengestelde kracht?

Er zit een koppel op die schijf, en die kan negatief of positief zijn, maar in elk geval moet die daarop berekend zijn.
    Ik rem ook wel eens af op de motor, maar met mate (dus niet van 4e naar 2e terwijl ik nog 100 rij, en dan bruusk de koppeling lossen)

In de handleiding staat trouwens dat je bij bergafrijden de motorrem MOET gebruiken, dus dat kan moeilijk als argument gebruikt worden dat ik de auto onachtzaam behandeld zou hebben. Bovendien ben ik er maar één keer mee op vakantie in de alpen geweest. Verder zijn de Belgische bergen niet echt belastend denk ik.

Comment

Ik ga hier niet beweren dat jij dat ook doet, maar moest je weten hoeveel mensen er rondrijden met de voet lichtjes op het koppelingspedaal ... Dat is ook nefast voor de koppeling en het vliegwiel!

Kmoet zelfs toegeven dat ik mezelf er ook soms op betrap, vooral in druk stadsverkeer, altijd met het voetje klaar om te ontkoppelen.

Staat los van de discussie hierboven, maar is een 'fout' die veel mensen maken en waardoor je dikwijls met een (licht) slippende koppeling rijdt. Een gelijkaardig iets is wanneer je de koppeling ingedrukt houdt tijdens het wachten aan bvb. verkeerslichten.
      Om de mechaniek te sparen is het in principe beter om in neutraal te gaan staan en de koppeling los te laten. Helaas is dit in de praktijk, en vooral bij filerijden, bijna onbegonnen werk, en vooral vervelend.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fantaflesdopke Bekijk Berichten
        Ik ga hier niet beweren dat jij dat ook doet, maar moest je weten hoeveel mensen er rondrijden met de voet lichtjes op het koppelingspedaal ... Dat is ook nefast voor de koppeling en het vliegwiel!

Kmoet zelfs toegeven dat ik mezelf er ook soms op betrap, vooral in druk stadsverkeer, altijd met het voetje klaar om te ontkoppelen.

Staat los van de discussie hierboven, maar is een 'fout' die veel mensen maken en waardoor je dikwijls met een (licht) slippende koppeling rijdt. Een gelijkaardig iets is wanneer je de koppeling ingedrukt houdt tijdens het wachten aan bvb. verkeerslichten.
        Om de mechaniek te sparen is het in principe beter om in neutraal te gaan staan en de koppeling los te laten. Helaas is dit in de praktijk, en vooral bij filerijden, bijna onbegonnen werk, en vooral vervelend.
        Hier is een heel gemakkelijke oplossing voor:

koop een automatische versnellingsbak

Mensen hebben hopen geld over voor, meer luxe en elektronische snufjes, maar het gemakkelijkste van allemaal kopen ze niet, een automatische versnellingsbak...

Dat kost te veel, voor alle F1 - piloten-in-spe

Terwijl een echte F1 en rally auto's, dit ondertussen allemaal hebben (gerobottiseerde versnellingsbak)

Comment

Ik heb nog nooit een koppeling versleten en toch al meerdere auto's tot boven de 150k gereden.

Mijn volgende leasebak zal wel een DSG hebben. Ik verkoos dit boven een navi die een inch groter was en velgen die 1000 euro duurder waren dan de originele die toch al 17 inch groot waren.

Comment

Working...
          X