hey allemaal.
Even een probleem aankaarten van mijn peugeot 206 sw 1400cc 8klepper benzine Ik geloof van 2003.
Deze wagen rijd op lpg maar het probleem stelt zich op benzine ook.
Vorige winter begon het hij reed af en toe op 3 poten. Laten uitlezen en cilinder 1 heeft een ontstekingsprobleem. Dus dacht ik dat de bobijn stuk was. (deze was op 60 000km al stuk geweest) Dus vervangen en maakte eigenlijk weinig verschil uit.
Hij had het vorige herfst en winter vooral wanneer het mistig en/of koud was. Dus heel de winter problemen gehad vorig jaar. Deze lente en zomer geen enkel probleem. Tbaksken reed perfect.
sinds een 4 tal weken terug problemen. Hij starte soms op 3poten en even later reed hij terug op 4 en nu sinds een week rijd hij constant op 3 cillinders.
Ik zelf heb het idee dat er ergens isolatie van een kabel is? of er vocht in een steker komt? Maar de vraag is dan welke die er voor zorgt dat alleen cilinder 1 problemen heeft?
Ik weet niet meer dat bij de bobijn sets ook bougiekabels zaten en ik deze ook vervangen heb?
De joint de culasse heb ik vorig jaar vervangen. Toen is er ook bij cilinder 1 een klep vervangen.
alle tips welkom.
Even een probleem aankaarten van mijn peugeot 206 sw 1400cc 8klepper benzine Ik geloof van 2003.
Deze wagen rijd op lpg maar het probleem stelt zich op benzine ook.
Vorige winter begon het hij reed af en toe op 3 poten. Laten uitlezen en cilinder 1 heeft een ontstekingsprobleem. Dus dacht ik dat de bobijn stuk was. (deze was op 60 000km al stuk geweest) Dus vervangen en maakte eigenlijk weinig verschil uit.
Hij had het vorige herfst en winter vooral wanneer het mistig en/of koud was. Dus heel de winter problemen gehad vorig jaar. Deze lente en zomer geen enkel probleem. Tbaksken reed perfect.
sinds een 4 tal weken terug problemen. Hij starte soms op 3poten en even later reed hij terug op 4 en nu sinds een week rijd hij constant op 3 cillinders.
Ik zelf heb het idee dat er ergens isolatie van een kabel is? of er vocht in een steker komt? Maar de vraag is dan welke die er voor zorgt dat alleen cilinder 1 problemen heeft?
Ik weet niet meer dat bij de bobijn sets ook bougiekabels zaten en ik deze ook vervangen heb?
De joint de culasse heb ik vorig jaar vervangen. Toen is er ook bij cilinder 1 een klep vervangen.
alle tips welkom.
Comment