Mededeling

Collapse
No announcement yet.

peugeot 206 sw 1400 benzine draait op 3 poten

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• peugeot 206 sw 1400 benzine draait op 3 poten

hey allemaal.

Even een probleem aankaarten van mijn peugeot 206 sw 1400cc 8klepper benzine Ik geloof van 2003.
    Deze wagen rijd op lpg maar het probleem stelt zich op benzine ook.

Vorige winter begon het hij reed af en toe op 3 poten. Laten uitlezen en cilinder 1 heeft een ontstekingsprobleem. Dus dacht ik dat de bobijn stuk was. (deze was op 60 000km al stuk geweest) Dus vervangen en maakte eigenlijk weinig verschil uit.
    Hij had het vorige herfst en winter vooral wanneer het mistig en/of koud was. Dus heel de winter problemen gehad vorig jaar. Deze lente en zomer geen enkel probleem. Tbaksken reed perfect.

sinds een 4 tal weken terug problemen. Hij starte soms op 3poten en even later reed hij terug op 4 en nu sinds een week rijd hij constant op 3 cillinders.
    Ik zelf heb het idee dat er ergens isolatie van een kabel is? of er vocht in een steker komt? Maar de vraag is dan welke die er voor zorgt dat alleen cilinder 1 problemen heeft?

Ik weet niet meer dat bij de bobijn sets ook bougiekabels zaten en ik deze ook vervangen heb?
    De joint de culasse heb ik vorig jaar vervangen. Toen is er ook bij cilinder 1 een klep vervangen.

alle tips welkom.

met nieuwe bobijn/bougiekabels/bougies.
    zou ik zeggen de kabeltjes/stekkertjes die u bobijn aansturen ( zeggen wanneer die moet vonken )

Comment

Ik heb dat vroeger ook gehad op mijn Opel Manta A, alles vervangen gehad, bobijn, ontstekingskabels, bougies, vis platineées, condensator van den delco, delco kop, noem maar op, zelfs de sproeiers van de carburateur vervangen, als het extreem koud was draaide die ook maar op een paar poten, heb het zelfs gehad, na een nacht buitengestaan te hebben, op 1 piston. Moest dan wel zoveel mogelijk gas geven om wat op toeren te raken, dan koppeling lossen voor ne meter of 5 verder te geraken en terug opnieuw proberen toeren maken en terug een "sprong" van 5 meter en zo tot ik thuis was, was gelukkig maar een paar honderd meter. Als hij ne ganse nacht binnengestaan had thuis (onverwarmd) dan kon ik 's morgens op 3 poten vertrekken en daarna, variërend van zo'n kilometer of 3 tot 10 sprongen de andere 'poten' bij en draaide die terug normaal, 's namiddag, na een ganse nacht op 't werk in een verwarmde garage gestaan te hebben kon ik daar normaal mee rijden. Het is nooit echt gevonden geweest maar ik denk dat het iets met de zuigerveren of zo moet te maken gehad hebben, dat die bij extreme koude niet genoeg meer afsloten en dat de cilinder(s) hun compressie verloren ? En een paar jaar later had mijn dochter hetzelfde probleem maar dan met haar Kadett 1.6D, heb daar die winter zo'n 4 nieuwe sets gloeibougies ingestoken maar noppes, als hij niet meer startte duwden we hem in de garage op haar werk, ook verwarmd, en daar dan de bougies vervangen, daarna draaide hij terug goed, naar huis en onderweg nog wat petroleum getankt om bij hare mazout te doen maar een paar dagen later, nadat het terug eens goed koud was gedurende den dag 's avond op haar werk terug ne no-go. Gelukkig heeft ze die wagen het jaar daarop weggedaan om haar ne Rav-4 te kopen en sindsdien geen problemen meer.
      Last edited by ; 01/12/2010, 20:33.

Comment

Compressie kan ik wel eens testen heb bij mijn vader een meter liggen.

De aansturingskabel naar de bobijn is 1 en dezelfde stekker maar het zou kunnen he. Alleen vraag ik me af waarom dan niet op een mistige zomerdag.

Robin

Comment

kan evengoed de ecu zijn die door vochtproblemen verkeerde signalen uitstuurt
          www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
            kan evengoed de ecu zijn die door vochtproblemen verkeerde signalen uitstuurt
            Dit zou kunnen ja maar hoe ga ik dit testen? Toch alleen door er een andere ECU aan te koppelen?! En ik denk dat deze toch wat geld kosten.

Comment

Mocht het enkel op benzine zijn, ik zou eens naar de injectiekoppen kijken en eventueel vervangen. kan zijn dat er eentje is dichtgeslibt door weinig op benzine te rijden. Bij mijn wagen op benzine/lpg was dat de oplossing, al had die het probleem enkel als hij op benzine draaide.
              Je kan zelf opsnorren welke cilinder/bougie een probleem heeft door de motor te starten en telkens een bougiekabel uit te trekken, even te luisteren (als de motor het nog moeilijker krijgt om te blijven draaien is het een andere) en terug in te pluggen. Zo ga je even door, tot je bij de cilinder komt waarbij de motor hetzelfde geluid blijft geven, of de kabel er nu uit is of niet.
              autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door svenio_g Bekijk Berichten
                Mocht het enkel op benzine zijn, ik zou eens naar de injectiekoppen kijken en eventueel vervangen. kan zijn dat er eentje is dichtgeslibt door weinig op benzine te rijden. Bij mijn wagen op benzine/lpg was dat de oplossing, al had die het probleem enkel als hij op benzine draaide.
                Je kan zelf opsnorren welke cilinder/bougie een probleem heeft door de motor te starten en telkens een bougiekabel uit te trekken, even te luisteren (als de motor het nog moeilijker krijgt om te blijven draaien is het een andere) en terug in te pluggen. Zo ga je even door, tot je bij de cilinder komt waarbij de motor hetzelfde geluid blijft geven, of de kabel er nu uit is of niet.
                Dat is geen probleem. Het is cilinder 1. (Ik heb in een ver verleden nog een diploma automechanica gehaald.)

Het is zowel op lpg als op benzine dat is wat het zo moeilijk maakt. Ik zou eventueel de ecu is een nacht binnen kunnen leggen dat hij warm is. en als het dan weg is dan zal het wellicht hieraan liggen of aan de stekker verbinding.
                Ik verbind het probleem met koud en of vochtig. Ik heb dan wel een probleem waarom het niet in de zomer op een vochtige dag voorkomt.

Comment

lijkt me logisch omdat bij koude je veel grotere condensatie hebt wanneer de motor afkoelt

kijk ook toch maar eens goed je bougiekabels na. MIjn schoonbroer had met zijn bmw moto ook soms last van een motor die wat inhield en soms aan het licht stilviel bij regenweer. Het bleek uiteindelijk een klein scheurtje te zijn in een bougiekabel. Blijkbaar veroorzaakte het in samenwerking voor voldoende spanningsverlies zodat de bougie niet genoeg meer vonkte.
                  www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                    lijkt me logisch omdat bij koude je veel grotere condensatie hebt wanneer de motor afkoelt

kijk ook toch maar eens goed je bougiekabels na. MIjn schoonbroer had met zijn bmw moto ook soms last van een motor die wat inhield en soms aan het licht stilviel bij regenweer. Het bleek uiteindelijk een klein scheurtje te zijn in een bougiekabel. Blijkbaar veroorzaakte het in samenwerking voor voldoende spanningsverlies zodat de bougie niet genoeg meer vonkte.
                    Ik zal ze gewoon eens versteken. het zou mooi zijn als het zo iets "simpel" is.

Alvast bedankt voor de tips
                    Ik ga deze vraag ook eens op het peugeotforum posten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robin2cv Bekijk Berichten
                      Ik zal ze gewoon eens versteken. het zou mooi zijn als het zo iets "simpel" is.

Alvast bedankt voor de tips
                      Ik ga deze vraag ook eens op het peugeotforum posten.
                      In verband met bougiekabels versteken. Een goeie tip als je op verlof bent met de wagen (of ergens anders waar het niet al te "veilig" is) en je moet ergens parkeren waar je geen zicht op de wagen hebt en je toch niet graag zou hebben dat hij zou gepikt worden is gewoon van twee bougiekabels van positie te veranderen, uw motor zal niet starten en de doorsnee autodief zal de ontstekingsvolgorde niet efkens gaan nazien als hij aan zo'n job bezig is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                        In verband met bougiekabels versteken. Een goeie tip als je op verlof bent met de wagen (of ergens anders waar het niet al te "veilig" is) en je moet ergens parkeren waar je geen zicht op de wagen hebt en je toch niet graag zou hebben dat hij zou gepikt worden is gewoon van twee bougiekabels van positie te veranderen, uw motor zal niet starten en de doorsnee autodief zal de ontstekingsvolgorde niet efkens gaan nazien als hij aan zo'n job bezig is.
                        Dit heb ik inderdaad al eens toegepast met mijn moto.
                        Nu de kabels bij de 206 zijn een 15 cm lang. En deze kan je niet fout steken.
                        Daarstraks even het gevoel dat hij maar op 2 cillinders draaide. Hij had plots nog minder kracht en viel stil als ik de gas los liet en de koppeling in drukte. Na terug te starten was het weg.

Comment

Het moet toch altijd mogelijk zijn (denk ik toch) van bv. de nrs 2 en 3 gewoon om te wisselen ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                            Het moet toch altijd mogelijk zijn (denk ik toch) van bv. de nrs 2 en 3 gewoon om te wisselen ?
                            De ontstekingsvolgorde van een 4 cilinder heeft maar 2 mogelijkheden. 1324 of 1342.

Comment

Daarstraks wat aan het sleutelen geweest. Het is dus cilinder 4 dat het laat afweten.
                              Daarstraks andere bobijn en bougiekabels ingezet. Dit gaf geen verschil.

De stekker verbinding eens bekeken en wat draad met isolatie af gevonden. Dus opnieuw toe gemaakt maar het gaf geen verschil. Bougie van cilinder 1 en 4 omgewisseld. Jawel hij draait terug op 4cilinders maar wel een vreselijk getik vanuit cilinder 4.
                              Een ritje mee gedaan en het getik bleef en ging vlugger naargelang het toerental. Aan de kant gezet.

2 u later mijn dochter gaan halen en terug op 3 cilinders het getik is wel weg

In cilinder 4 heb ik een klep laten veranderen want deze stond scheef. ( ik had de cilinderkop terug gemonteerd zonder de klepspeling te lossen. En dus scheef gewrongen)

Dus we zoeken verder

Comment

van waar ergens in katelijne ben je als ik mag vragen? mag in privebericht verzonden worden.

Comment

Ik was van de stationsstraat bij De nayer. Maar sinds een paar maand verhuist naar Elewijt. Mijn broer en vader wonen nog in katelijne.

Ik heb met een blauwe uitgebouwde 2cv rond gereden.
                                  Wacht hier nog op verder restauratie.

Comment

hey

Een kleine vraag.
                                    Ik heb een vermoeden dat het de lambda sonde is. Hier ergens iets gelijkaardigs gevonden op een BMW moto die ook niet goed draaide omdat de sonde stuk was. Deze zegt laat weten hoe de verbranden moet gebeuren en reageert dacht ook met de temperatuur als mijn kennis me niet in de steek laat.

Morgen eens horen wat ze kosten. Want ik kheb er 2 steken?

Wat denken jullie?
                                    Robin

Comment

Ondertussen is de zomer zonder problemen gepasseerd.
                                      En jawel een 4 weken geleden 3 cilinders. We dachten het gevonden te hebben. Injectiesimulator van de lpg.
                                      Laten vervangen maar geen resultaat.

Lpg was ook benieuwd dus aan de computer gehangen. hij kan alleen vaststellen dat er een injector/ontsteking van een cilinder niet werkt. Ik geloof dat het nr 1 was (kant distributie)
                                      Hij wist ook niet wat het kon zijn. Ik mocht het laten weten als ik het gevonden had.

Nog tips?
                                      Als ik tijd heb meet ik de compressie eens.
                                      Tbegint op de zenuwen te werken en ik moet al een maand naar de keuring.

Comment

Working...
                                      X