Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Motor valt uit tijdens rijden & start niet meer

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Motor valt uit tijdens rijden & start niet meer

Ons moeder heeft een Fabia'ke.

Nu zit het zo dat ze enkele dagen terug aan't rijden was tegen 50 en wou minderen qua snelheid en schakelde van 3de naar 2de en plotseling viel de motor uit.
    Naar de kant laten bollen en opnieuw gestart en doorgereden.

Gisterenavond ging mijn zus dan weg met het Fabia'ke en reed de straat uit naar de eerste lichten.
    T'was rood dus ze schakelde terug van 3de naar 2de en hoppakee! Motor viel weer stil. Ze probeerde opnieuw te starten maar nix...

Met de 4 pinkers in't midden van' kruispunt is dus geen pretje...
    Naar thuis gebeld en zijn wij de auto maar terug naar huis kunnen duwen.

Daarnet nog eens proberen te starten maar doet nix dan uhuhuhuhuuhu.

Alternatorriemen zijn nog in orde,
    batterij is ook in orde,
    zekeringen langs de binnenkant ook,
    en ja, ook benzine genoeg!

Nu vraag ik me af of misschien de zekering van de brandstofpomp stuk is, of er iets mis is met de chip van de auto?

het is moeilijk om op afstand hier iets over te zeggen. Als je wil weten of de motor brandstof krijgt, slecht 1 oplossing: zoeken waar de bandstof leiding die naar de carburateur/ pomp gaat, dan losmaken en eens even startten....

Diesel: injectorleiding losmaken en controleren of deze brandstof geven als je start.

Naft: controleren of de bougies vonken, kan zijn dat de platines of hoe heten die beesten versleten zijn.

Ohja wsl zitten ook zekeringen boven de batterij, zo is dat bij onze seat.

En kijk ook eens of er nergens draadjes los zijn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jarno
      Ons moeder heeft een Fabia'ke.

Nu zit het zo dat ze enkele dagen terug aan't rijden was tegen 50 en wou minderen qua snelheid en schakelde van 3de naar 2de en plotseling viel de motor uit.
      Naar de kant laten bollen en opnieuw gestart en doorgereden.

Gisterenavond ging mijn zus dan weg met het Fabia'ke en reed de straat uit naar de eerste lichten.
      T'was rood dus ze schakelde terug van 3de naar 2de en hoppakee! Motor viel weer stil. Ze probeerde opnieuw te starten maar nix...

Met de 4 pinkers in't midden van' kruispunt is dus geen pretje...
      Naar thuis gebeld en zijn wij de auto maar terug naar huis kunnen duwen.

Daarnet nog eens proberen te starten maar doet nix dan uhuhuhuhuuhu.

Alternatorriemen zijn nog in orde,
      batterij is ook in orde,
      zekeringen langs de binnenkant ook,
      en ja, ook benzine genoeg!

Nu vraag ik me af of misschien de zekering van de brandstofpomp stuk is, of er iets mis is met de chip van de auto?
      De LMM eens laten checken in een garage...

Comment

Wat heeft die er nu mee te maken

Sinds er een paar mensen zijn die er problemen mee hebben gehad hoor je niets anders meer dan "het zal de LMM wel zijn"

Het lijkt me eerder een elektrisch probleem te zijn. Vermits het al 2 maal gebeurde bij het terugschakelen van 3de naar 2de. Dat is wel heel toevallig...
        2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

door terug te schakelen gaat de injectie pomp op "nullast" draaien, dus geen brandstof leveren, miss dat de regeling is blijven hangen, mechanisch, of elektronisch. Denk dat de garage dit beter kan oplossen dan wij op t forum.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simoni
            De LMM eens laten checken in een garage...
            Als die stuk was zou hij nog wel rijden . Je hebt gewoon geen power meer, uitvallen zou hij niet doen.

Comment

Van zo'n probleem heb ik geen verstand van. Zou er mss iets kunnen mis zijn met u kleppen, dat em zich verslikt ofzo. Mja, maar dan zou em toch nie zomaar uitvallen denk ik . Mss zit er een storing in één van de fieshen (of hoe dat je dat ook schrijft ), ergens slecht contact vermoed ik. Denk wel dat ze zoiets zouden kunnen zien bij het uitlezen van de wagen.

Comment

Als het een benzine is heb ik misschien nog een mogelijke oorzaak:

Krukassensor die de geest aan het geven was. Hierdoor kan de stationairregeling ontregelt raken door een fout signaal van de krukassensor, waardoor het toerental bij het ontkoppelen onder het stationair toerental valt en de motor stil valt.

Het feit dat hij nu niet meer aanslaat zou dan kunnen wijzen op een krukassensor die compleet geen signaal meer geeft. In zo'n geval is er geen ontsteking, en zal de motor ook niet meer aanslaan.

't is een theorie als een ander. Het valt vanop afstand moeilijk te zeggen wat er mis is in zo'n geval, 't kan vanalles zijn
                The greatest trick the devil ever pulled, was convincing the world he didn't exist

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wutputt
                  Als het een benzine is heb ik misschien nog een mogelijke oorzaak:

Krukassensor die de geest aan het geven was. Hierdoor kan de stationairregeling ontregelt raken door een fout signaal van de krukassensor, waardoor het toerental bij het ontkoppelen onder het stationair toerental valt en de motor stil valt.

Het feit dat hij nu niet meer aanslaat zou dan kunnen wijzen op een krukassensor die compleet geen signaal meer geeft. In zo'n geval is er geen ontsteking, en zal de motor ook niet meer aanslaan.

't is een theorie als een ander. Het valt vanop afstand moeilijk te zeggen wat er mis is in zo'n geval, 't kan vanalles zijn
                  Waarom hebben ze de goeie ouwe atmosferiche diesel die altijd startte vervangen door motoren met elektronische rommel erop die maar de helft van de tijd werkt???

Comment

Over welke motor spreken we ?

Gebeurt het enkel wanneer de motor warm is ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door P.Stichelb
                      Over welke motor spreken we ?

Gebeurt het enkel wanneer de motor warm is ?
                      over een Benzine.
                      1.4 16V MPI dewelke 75PK levert.

Hij doet dit bij zowel warme als koude motor.
                      Nu start hij helemaal niet meer.

Morgen gaat er iemand van de garage komen kijken en hem eventueel slepen of optakelen...

Comment

Daarnet iemand van de garage komen kijken.

Computer aan de auto gehangen maar geen technische storingen zegt ie.
                        Alle zekeringen waren nog in orde,
                        benzinepomp werkte ook normaal.

Dan nog even verdergekeken en het zou de join de culasse (cilinderkoppakking) zijn die stuk is...

Het stuk kost 50€ maar plaatsing zou zo'n 6uur duren...

Comment

Dan nog even verdergekeken en het zou de join de culasse (cilinderkoppakking) zijn die stuk is...

Het stuk kost 50€ maar plaatsing zou zo'n 6uur duren...
                          van een kapotte cilinderkoppakking valt je motor tovh niet uit ?

Comment

Ik denk ook dat die garagist u blaaskes aan't wijsmakenis

Met een kapotte koppakking gaat de motor nog starten, of hij moet er volledig van tussen zijn.

Hoeveel km het de motor?

Ik denk ook eerder in de richting die Wuttputt al heeft aangegeven, maar dat moet ie zien op zijn uitleesapparaat. Nog een mogelijkheid is eventueel de bobijn die het begeven heeft (of de eindtrap die erin zit).

Zat je wat dichter bij Brussel, had ik hem voor je kunnen uitlezen.

Comment

Had net hetzelfde met m'n Alfa.

Krukas- en nokkenassensor vervangen, problem solved

edit: als uw garagist uw een nieuwe cilinderkoppakking wilt aansmeren is't wel ne gangster
                              edit2: als krukas- en nokkenassensor stuk zijn is dit niet te zien bij uitlezing...of toch niet altijd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke
                                Had net hetzelfde met m'n Alfa.

Krukas- en nokkenassensor vervangen, problem solved
                                jouw prutgaragist heeft die nokkenassensor vervangen omdat hij op z'n pik getrapt was nadat ik 'm gebeld heb om te zeggen dat 'ie de krukassensor moest vervangen. garagisten hebben mij niet graag aan de telefoon.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld
                                  jouw prutgaragist heeft die nokkenassensor vervangen omdat hij op z'n pik getrapt was nadat ik 'm gebeld heb om te zeggen dat 'ie de krukassensor moest vervangen. garagisten hebben mij niet graag aan de telefoon.
                                  sommige andere mensen ook niet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant
                                    sommige andere mensen ook niet
                                    de meeste andere mensen. zak.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarcoVR6
                                      Ik denk ook dat die garagist u blaaskes aan't wijsmakenis

Met een kapotte koppakking gaat de motor nog starten, of hij moet er volledig van tussen zijn.
                                      hij had geen materiaal bij, maar morgen wordt hij opgetakelt en naar de garage gebracht zodat hij eens tegoei kan zien...
                                      Hoeveel km het de motor?
                                      +/- 40.000 en hij is 6 jaar oud
                                      Ik denk ook eerder in de richting die Wuttputt al heeft aangegeven, maar dat moet ie zien op zijn uitleesapparaat. Nog een mogelijkheid is eventueel de bobijn die het begeven heeft (of de eindtrap die erin zit).
                                      vanmorgen had hij de computer aan de chip gehangen en alles was in orde zei die...

Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke
                                      edit: als uw garagist uw een nieuwe cilinderkoppakking wilt aansmeren is't wel ne gangster
                                      zal ie niet doen, da's een hele brave jong maar hij was nog niet goed wakker denk ik Ik spreek hem morgen wel ff
                                      edit2: als krukas- en nokkenassensor stuk zijn is dit niet te zien bij uitlezing...of toch niet altijd.
                                      okay, zal ik morgen eens vermelden

Comment

vanmorgen had hij de computer aan de chip gehangen en alles was in orde zei die...
                                        een fout in de krukassensor wordt niet opgemerkt door een Tech-I

Comment

Working...
                                        X