Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Startproblemen wanneer motor warm! HELP!!!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Startproblemen wanneer motor warm! HELP!!!

Hallo iedereen
    Ik richt mij tot dit forum omdat ik stilaan de hoop verlies.
    Ik rij momenteel met een mercedes C220 CDI Elegance bouwjaar 1994/150 000 km.
    Sinds enkele weken heb ik startpoblemen.

Even in detail.
    Wanneer de motor koud staat dan start ik zonder problemen. Het probleem doet zich echter voor wanneer de motortemperatuur rond de 95° celcius komt. Wanneer ik mij dan ergens parkeer kan ik de eerste 5 minuten nog probleemloos starten.

Wanneer ik echter 20 minuutjes een winkel binnen ben en wil nadien starten dan lukt het niet meer en moet ik de motor laten afkoelen tot onder de 80° celcius en dan kan ik weer probleemloos starten.

Ik heb de motor vorige week laten uitlezen en daaruit bleek dat de positieregelaar op de krukas en de nokkenassensor defect waren. Deze zijn vervangen. Ik dacht dat hiermee het probleem zou opgelost zijn, maar vandaag had ik opnieuw hetzelfde probleem. De batterij is ook het probleem niet want anders zou ik niet meer kunnen starten en die is reeds gecontroleerd.

Hebben jullie soms een idee wat het probleem kan zijn? Een wegenhulpwachter zei mij dat hij dat dat het de "injecters" waren die misschien defect waren.

Ik denk persoonlijk dat de het probleem bij de startmotor ligt.

Wat denken jullie?

Vriendelijke groeten
    Stanny

Oorspronkelijk geplaatst door Stannydb Bekijk Berichten
    Ik heb de motor vorige week laten uitlezen en daaruit bleek dat de positieregelaar op de krukas en de nokkenassensor defect waren. Deze zijn vervangen.
    Amai en dat voor een (mercedes?) garage. Heeft er totaal niks mee te maken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door arnoke Bekijk Berichten
      Toch wel...is ook een bekend probleem bij Alfa JTD motoren...niet willen starten en uitvallen eenmaal op bedrijfstemperatuur

Comment

trail and error, van die garage

Comment

Ja de startmotor draait normaal, maar hij slaat gewoon niet aan als hij op bedrijfstemperatuur is en een 20tal minuutjes heeft stilgestaan.

Wat bedoel je met uitlezen? Motor is al uitgelezen en dat was het enige defect,daar was dat van de krukas en nokassensor zichtbaar.

De volledige auto dan laten uitlezen? Maar dat belooft volgens mij wel een kostelijke grap te worden. Als de motor sowieso geen defect meer vertoont is het iets mechanisch. Ik heb van alles al gehoord, de injecters, de startonderbreking, compressie motor laten uitmeten, O-ringetjes brandstofleiding die lek zijn.

Het kan ook de startmotor zijn hé? Ook al draait die nog goed. Misschien door de ouderdom dat die door de hitte teveel uitzet en zo moeilijker start?

Soit, ik ga sowieso volgende week terug naar de garage. Ik laat zeker weten wat ze gevonden hebben.

Alvast bedankt voor de uitleg.

Groeten

Stanny

Comment

compressie motor is bullshit.
            starter zal het ook al niet zijn als die ronddraait is die in orde. ( toch in dit probleem )
            ik gok ook op een injector, of mss zelfs gloeibougiekes.
            als 1 van die injectors slecht is, of een slecht contactje daar, dan ist om zeep.

je zou eigenlijk die auto moeten uitlezen als die dat voorheeft. een auto heeft namelijke meerdere programma's voor elke situatie.
            open loop, closed loop, limb home, cold start, hot start.

ik denk dat ik er op dit moment mag van uitgaan dat die het heeft als die van closed loop uit word gezet en als die dan als die terug warm is terug word gestart ( hot start )

Comment

Als je dit probleem 20j geleden met een benzinemotor had, wist je gegarandeerd wat het was : vapour-lock.
              Voor je dieselkar nu zou ik het bij het motormanagement gaan zoeken.

Comment

met mijn vorige wagen (vag) had ik dit probleem:
                koud startte die direct, warm duurde 5 seconden (maar startte altijd wel)
                Was de motor die compressie verloren was, en de starter (1.9 kW) kon die niet meer direct aan krijgen warm.
                Bekend probleem en door starter te steken van 2 kW was het probleem verholpen.

Comment

mazoutleiding die lucht trekt ergens, hoe warmer hoe groter het gat, en kan je niet starten met warme motor
                  Als de motor afkoelt, koelt de leiding en het desbetreffende gat mee af en trek je minder lucht binnen waardoor je nog net kan starten en rijden, ooit voorgehad op een clio

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirkbruijns Bekijk Berichten
                    Als je dit probleem 20j geleden met een benzinemotor had, wist je gegarandeerd wat het was : vapour-lock.
                    Dacht ik ook eerst aan.

Oorspronkelijk geplaatst door nofxke Bekijk Berichten
                    mazoutleiding die lucht trekt ergens, hoe warmer hoe groter het gat, en kan je niet starten met warme motor
                    Als de motor afkoelt, koelt de leiding en het desbetreffende gat mee af en trek je minder lucht binnen waardoor je nog net kan starten en rijden, ooit voorgehad op een clio
                    Dat is volgens mij een grote kanshebber. Misschien ergens een lek aan de brandstoffilter? Zie je eventueel luchtbelletjes aan het doorzichtige stuk brandstofleiding aan de dieselfilter ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirkbruijns Bekijk Berichten
                      Voor je dieselkar nu zou ik het bij het motormanagement gaan zoeken.
                      20 jaar geleden? Koop eens een Renault 1.4 benzine

Comment

Is volgens mij een defecte brandstofdruk sensor(op de common rail).

Comment

is je probleem ondertussen opgelost ?

mijn vito van 2001 heeft ook dergelijk probleem, start niet meer bij warme motor

1e maal bij mercedes : injectoren vervangen
                          2e maal bij mercedes : nokkenassensor vervangen

nu bij mercedes : "we weten het echt niet , injectoren perfect , alles in orde , we zullen de brandstofpomp moeten vervangen !!!! "

daar begint het grapje natuurlijk wel te duur te worden, lig nu al aan 1800 euro voor eerste 2 herstellingen
                          nu vragen ze al 1500 + btw voor een pomp zonder werk !!

ik merk wel al een tijdje dat er een beetje verlies is van diesel aan de brandstofpomp

's morgens start hij altijd perfect !!

Comment

Als hij warm is, je legt hem stil, en je wil hem na een halve minuut opnieuw starten, doet hij dat wel?

Als hij dat wel doet, zou ik die plastic brandstofleidingen vervangen op de motor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door arnoke Bekijk Berichten
                              Wat is het dan wel?
                              Want blijkbaar ben jij een genie op dit vlak.

Comment

Ik heb een gelijkaardig probleem op de mijne. De eerste keer raak ik altijd vlot gestart maar soms valt de motor quasi direct na het starten weer uit. Daarna duurt het starten enorm lang en pas na lang aandringen start hij weer. In 25 procent van de gevallen krijg ik de melding dat de "Electric Power Control" oftewel de EPC moet nagekeken worden. Vorig jaar rond dezelfde tijd had ik dit probleem ook en toen is hij eerst binnen geweest om de gloeibougies na te kijken en toen is er 1 vervangen geweest . Ik dacht zelf toen ook al dat dit te makkelijk was geweest dus daarna is hij nogmaals binnen gedaan en toen zijn ALLE brandstofleidingen vervangen geweest. Daarna heb ik het probleem niet meer gekend maar toen begon het toevallig ook weer warmer te worden dus ik weet niet of het een met het andere te maken heeft. Nu heb ik sinds een paar maanden terug dezelfde problemen. Meestal kan ik het vermijden door bij het starten na voldoende voorgloeien een klein beetje gas bij te geven maar soms is het dan weer niet voldoende om dit te doen. Meestal lijkt het ook alsof de motor een "prop" naar buiten moet stuwen dus ik heb al aan een verstopte EGR-klep gedacht.

Als het blijft aanhouden gaat hij volgende maand nog eens binnen voor een nazicht. Misschien eens bij een andere garage dan Smedts in Aarschot om een second opinion te hebben.
                                Last edited by ; 16/03/2011, 00:27.

Comment

Working...
                                X