Hallo iedereen
Ik richt mij tot dit forum omdat ik stilaan de hoop verlies.
Ik rij momenteel met een mercedes C220 CDI Elegance bouwjaar 1994/150 000 km.
Sinds enkele weken heb ik startpoblemen.
Even in detail.
Wanneer de motor koud staat dan start ik zonder problemen. Het probleem doet zich echter voor wanneer de motortemperatuur rond de 95° celcius komt. Wanneer ik mij dan ergens parkeer kan ik de eerste 5 minuten nog probleemloos starten.
Wanneer ik echter 20 minuutjes een winkel binnen ben en wil nadien starten dan lukt het niet meer en moet ik de motor laten afkoelen tot onder de 80° celcius en dan kan ik weer probleemloos starten.
Ik heb de motor vorige week laten uitlezen en daaruit bleek dat de positieregelaar op de krukas en de nokkenassensor defect waren. Deze zijn vervangen. Ik dacht dat hiermee het probleem zou opgelost zijn, maar vandaag had ik opnieuw hetzelfde probleem. De batterij is ook het probleem niet want anders zou ik niet meer kunnen starten en die is reeds gecontroleerd.
Hebben jullie soms een idee wat het probleem kan zijn? Een wegenhulpwachter zei mij dat hij dat dat het de "injecters" waren die misschien defect waren.
Ik denk persoonlijk dat de het probleem bij de startmotor ligt.
Wat denken jullie?
Vriendelijke groeten
Stanny
Ik richt mij tot dit forum omdat ik stilaan de hoop verlies.
Ik rij momenteel met een mercedes C220 CDI Elegance bouwjaar 1994/150 000 km.
Sinds enkele weken heb ik startpoblemen.
Even in detail.
Wanneer de motor koud staat dan start ik zonder problemen. Het probleem doet zich echter voor wanneer de motortemperatuur rond de 95° celcius komt. Wanneer ik mij dan ergens parkeer kan ik de eerste 5 minuten nog probleemloos starten.
Wanneer ik echter 20 minuutjes een winkel binnen ben en wil nadien starten dan lukt het niet meer en moet ik de motor laten afkoelen tot onder de 80° celcius en dan kan ik weer probleemloos starten.
Ik heb de motor vorige week laten uitlezen en daaruit bleek dat de positieregelaar op de krukas en de nokkenassensor defect waren. Deze zijn vervangen. Ik dacht dat hiermee het probleem zou opgelost zijn, maar vandaag had ik opnieuw hetzelfde probleem. De batterij is ook het probleem niet want anders zou ik niet meer kunnen starten en die is reeds gecontroleerd.
Hebben jullie soms een idee wat het probleem kan zijn? Een wegenhulpwachter zei mij dat hij dat dat het de "injecters" waren die misschien defect waren.
Ik denk persoonlijk dat de het probleem bij de startmotor ligt.
Wat denken jullie?
Vriendelijke groeten
Stanny
Comment