Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Turbo reinigen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Turbo reinigen

    Gezien de 2.4jtd van Alfa Romeo erom bekend staat dat de turbo`s het wel eens durven begeven door het vast komen te zitten van de schoepen, zou ik graag preventief een reiniging laten uitvoeren van de turbo.

    Nu weet ik een adres in Nederland waar je terecht kan voor dat soort zaken, echter is dat een redelijk eind rijden en zou ik dit dus liever dichter bij huis laten doen. Heeft er iemand weet van een bedrijf dat iets dergelijks kan uitvoeren?

  • #2
    Turbo's Hoet Hooglede West Vlaanderen

    Comment


    • #3
      of turbo service in herk-de-stad

      of zelf doen... eens goed doorvlammen helpt ook al om het vastzittende roet er eens goed door te jagen. Ga naar duitsland en ga u eens een dagje uitleven op de autostrade. Turbo zal wel proper zijn.
      www.peugeotforum.be

      Comment


      • #4
        Doen zij ook onderhoud aan turbo's? Dacht dat ze enkel nieuw verkochten...

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
          of turbo service in herk-de-stad

          of zelf doen... eens goed doorvlammen helpt ook al om het vastzittende roet er eens goed door te jagen. Ga naar duitsland en ga u eens een dagje uitleven op de autostrade. Turbo zal wel proper zijn.

          Dit zie ik precies niet zo zitten...

          Comment


          • #6
            Is nochtans de manier om je turbo schoon te blazen hoor
            Hoge toeren en veel volgas zodat de uitlaatgassen goed heet zijn.
            Seat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
            Audi S3 '02 sold => topic
            Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
            Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Ibiza FR Bekijk Berichten
              Is nochtans de manier om je turbo schoon te blazen hoor
              Hoge toeren en veel volgas zodat de uitlaatgassen goed heet zijn.

              Wanneer de schoepen hun beste tijd al gehad hebben ben ik hier toch niet zo happig op...

              Die Turbo Service in Herk-de-Stad is in ieder geval wel interessant gezien zij ruilturbo's aanbieden.

              Comment


              • #8
                de schoepen zelf gaat weinig aan kapot kunnen

                het zal eerder teveel speling worden op de as/lagers van de turbo

                als je de turbo binnenbrengt gaan zij dat onmiddellijk kunnen zeggen of die zijn beste tijd heeft gehad of niet
                www.peugeotforum.be

                Comment


                • #9
                  Prima, dit is tenminste iets wat me mogelijk redelijk wat knaken gaat besparen.

                  Comment


                  • #10
                    Heeft je Alfa een turbo met variabele geometrie ? Het is niet zozeer een probleem dat roet zich vastzet op de schoepen van de turbine, maar op de regelschoepen van de turbo. (die bewegende dingen hieronder)



                    Het is niet dat die regelschoepen constant bewegen, maar die schoepen regelen de turbodruk. Door regelmatig met verschillende belasting te rijden zullen de schoepen ook bewegen en is de kans op vastroeten kleiner.

                    Comment


                    • #11
                      hier het hele artikel

                      beschrijving, uitleg, handleiding, tips, trics, truucs voor vag-com voor vag auto's
                      www.peugeotforum.be

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                        Merci ! Heb er even achter gezocht, maar vond het niet direct.

                        Comment


                        • #13
                          het staat in mijn favorieten
                          www.peugeotforum.be

                          Comment


                          • #14
                            Wreed interessant, merci!

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                              de schoepen zelf gaat weinig aan kapot kunnen

                              het zal eerder teveel speling worden op de as/lagers van de turbo

                              als je de turbo binnenbrengt gaan zij dat onmiddellijk kunnen zeggen of die zijn beste tijd heeft gehad of niet
                              Idd, en daar gaat een turbo reinigen ook niet veel kunnen aan helpen.
                              Seat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
                              Audi S3 '02 sold => topic
                              Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
                              Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic

                              Comment


                              • #16
                                Wax-it zegt dat je je turbo het beste kan reinigen met het 2 emmers principe.

                                Comment


                                • #18
                                  Oorspronkelijk geplaatst door ksirk Bekijk Berichten
                                  Het is niet dat die regelschoepen constant bewegen, maar die schoepen regelen de turbodruk. Door regelmatig met verschillende belasting te rijden zullen de schoepen ook bewegen en is de kans op vastroeten kleiner.
                                  inderdaad gewoon gene zever van eco-rijden enzo en dan is er niets aan de hand. Die kar gewoon geregeld laten werken en gas geven en doortrekken tot fantsoenlijke toerentallen.

                                  Comment


                                  • #19
                                    een goeie raad van iemand die er zijn lijfspreuk van gemaakt heeft: if it isn't broke, don't fix it

                                    waarom een zak geld uitgeven aan een oud stuk turbo dat misschien het beste al gehad heeft als een ruilturbo geen enorme kost is? En terwijl hij voor hetzelfde geld in goede staat verkeerd en nooit zal mankeren.
                                    Als je niet zelf dat ding er kunt op en afvijzen (en dan kan je hem evengoed eens zelf reinigen ook) ben je al snel een paar uurlonen kwijt.

                                    en mijn collega heeft +350.000 km op zijn 156 2.4 en daar is nog niks aangeweest aan die turbo. al de rest wel, maar niet de turbo.

                                    Comment


                                    • #20
                                      Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten
                                      een goeie raad van iemand die er zijn lijfspreuk van gemaakt heeft: if it isn't broke, don't fix it

                                      waarom een zak geld uitgeven aan een oud stuk turbo dat misschien het beste al gehad heeft als een ruilturbo geen enorme kost is? En terwijl hij voor hetzelfde geld in goede staat verkeerd en nooit zal mankeren.
                                      Als je niet zelf dat ding er kunt op en afvijzen (en dan kan je hem evengoed eens zelf reinigen ook) ben je al snel een paar uurlonen kwijt.

                                      en mijn collega heeft +350.000 km op zijn 156 2.4 en daar is nog niks aangeweest aan die turbo. al de rest wel, maar niet de turbo.
                                      Dit lijkt mij toch ook wel een goede raad , waarom een nieuwe turbo steken als de oude nog niet stuk is. Als je geometrie niet meer vlot werkt kan je best reinigen met Kent one-shot ( zonder te demonteren ) en met een beetje geluk kan je dan nog een paar 10.000en km's doen voordat hij moet gereviseerd worden.

                                      groetjes
                                      Bruno

                                      Comment

                                      Working...
                                      X