Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Problemen met mijn r8

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
    LOL.

Ik was enorme fan van de R8 (en ben het nog steeds van zijn looks), tot dankzij een ander forumlid ik de mogelijkheid had zo een V8 eens aan de tand te voelen (en ik was serieus content!). Viel me dat tegen (voor mij). Ik was er echt effe niet goed van dat de looks van die kar samengingen met zo weinig beleving. Ik vond het echt jammer. Geen slecht woord over de wegligging he, daar niet van!

Dan ben ik eens bij Porsche binnengestapt, hoewel het merk me hoegenaamd niet interesseerde (al dan niet omwille van de reputatie van:"iedereen met geld die niet weet welke sportieve auto kopen koopt dan maar een Porsche"). Maar eens ermee gereden te hebben snapte ik het wel waarom, dat was toch andere koek qua sensaties.

Dat iedereen andere voorkeuren heeft kan ik begrijpen, en er zijn mensen die meer bij een R8 passen net zoals er mensen zijn die meer hun ding vinden in een Morgan ofzo (en DAT zijn pas zieke geesten! ). Maar om daarom te zeggen dat een Porsche de baan niet houdt en een compleet achterhaalde auto is (zeker als je ziet welke prestaties een 911 die goedkoper is dan een R8 eruit haalt tov die R8 ) getuigt toch ook van niet al te veel inzicht, ongeacht al je jaren ervaring met Porsche.

wat is dit een schitterend topic aan het worden == MACHTIG

Comment

• Kijk jongens,

Ik sluit hierbij de discussie af ... en zeker met de Porsche-adepten. Alles is inderdaad persoonlijk. En ik doe niks af van wat ik heb gesteld. Een R8 is een verslaving, niet te vergelijken met een Porsche (en kom mij niet spreken van een testrit die jullie met een Porsche hebben gemaakt). Luister misschien eens naar Geert (mijn laatste was ook een 997). Mijn R8 is niet in orde en ik heb een verschrikkelijke service bij AUDI en DIeteren. Laten we het daarbij houden ....
      Ik heb hier toch de indruk dat ik gecounterd wordt door mensen die "proefritten" maakten ... Laat diegene die ervaring hebben met sportwagens eens spreken .... Met dank !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door QUATTRO R8 Bekijk Berichten
        Ik sluit hierbij de discussie af ... en zeker met de Porsche-adepten. Alles is inderdaad persoonlijk. En ik doe niks af van wat ik heb gesteld. Een R8 is een verslaving, niet te vergelijken met een Porsche (en kom mij niet spreken van een testrit die jullie met een Porsche hebben gemaakt). Luister misschien eens naar Geert (mijn laatste was ook een 997). Mijn R8 is niet in orde en ik heb een verschrikkelijke service bij AUDI en DIeteren. Laten we het daarbij houden ....
        Ik heb hier toch de indruk dat ik gecounterd wordt door mensen die "proefritten" maakten ... Laat diegene die ervaring hebben met sportwagens eens spreken .... Met dank !
        Cfr Ir_fuel !

Comment

• @Quattro_R8

ivm de porsche adepten .. welkom op dit forum zou ik zeggen
          Kleur je niet binnen de lijntjes dan zal je hier vaak koeltjes onthaald worden of zal men zijn of haar merkliefde toch nog proberen op te dringen.

Eigenlijk beetje onbegrijpelijk;

Ik rij nu semi-professioneel met veel verschillende wagens, NIEMAND hier op dit forum (i challenge) heeft hier al de limieten van zijn supercar opgezocht. Of liever wil ik stellen dat de huidige sportwagens / zelfs "gewone" auto's geen gortige gebreken kennen over een totale productielijn gesproken hè. Het is dus kwasie impossible af te gaan op pure prestaties , "het kunnen van een wagen". Het gaat om persoonlijke beleving en daar valt niet over te twisten, das bijna het zelfde als evangeliseren van pure rijtechniek en toch altijd met ESP aanrijden ..

Ik denk dat ik met recht en rede mag spreken dat ik al bij vele premium merken wat tegenslag heb gekend. De problemen op zich storen mij niet wel de service en hoe ermee omgegaan wordt... en guys voor we off topic gaan - denk ik net dat dit het punt is wat Quattro_R8 wilt maken!!!

Dus stop de andere nonsens debatten ..
          ik vind het perfect normaal dat hij hier zijn hart komt luchten / frustraties komt uitten ..

MEER ik vind het eigenlijk een DOEL voor een forum zoals dit om een soort ombudsfunctie op te zetten. Dat is net de kracht van de gebruikersfora!!

Comment

voila , ge hebt weeral 100% gelijk . Ne keer met een porsche rijden om het hoekje heen en terug kan geen ervaring zijn .
            ik blijf bij UW standpunt dat de porsche zeker niet de beste sportwagen is .
            Ik heb een 997 en zeg niet dat hij slecht is maar voor da geld en naambekendheid mocht het voor mij toch iets beter hoor.
            bij de BMW-liefhebbers is dit ook zo : nen bmw en niks anders meer in huis .
            bij de porschisten vrees ik ook dat het zo is .
            Heb vroeger ( toen de dieren nog spraken ) een boxster gehad . een 2.5 !!! Man man man , da was toch de naam porsche niet waardig hoor .
            Ik zeg mijn gedacht , als het goed is , is het goed , als het slecht of minder goed is ook .
            Mensen die zo naief en fanatiek zijn met een bepaald merk vind ik persoonlijk geen echte autoliefhebber. Maarja wie ben ik met porscheke 997
            p6.jpgp4.jpg

heb nog een speelgoedje waar niks kan aan kapot gaan , want er zit niks op , enkel rijden en spelen == meer fun dan ne wagen van een paar miljoen !!!!!Afbeelding 006.jpgAfbeelding 005.jpg
            Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Omschrijvingen die gegeven werden over bepaalde merken vind ik anders niet "zijn hart luchten" maar wel dingen schrijven die gewoon nergens op slaan.

disclaimer: ik rij geen van bovenvermelde merken en ben dus geen 'adept'
              MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• @geert

Ben jaloers op uw speelgoedjen !

Comment

• Ik ben zeer tevreden van m'n Brabus Rocket.

Comment

Ben jaloers op uw speelgoedjen !
                    jaloers is nu ook nie nodig maar t'is een leuk ding , echtwaar !!!
                    tuurlijk niet vergelijkbaar met de wagens op het topic maar werkt ontstressend bij zomers weer

daar hebt ge natuurlijk ook wel wa bekijks mee en ne ruige sound !!!!

maarja we wijken af van het onderwerp hé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                      Omschrijvingen die gegeven werden over bepaalde merken vind ik anders niet "zijn hart luchten" maar wel dingen schrijven die gewoon nergens op slaan.

disclaimer: ik rij geen van bovenvermelde merken en ben dus geen 'adept'
                      ik rij ook niet met 1 van bovenstaande wagens, en ben dus ook geen adept

Oorspronkelijk geplaatst door QUATTRO R8 Bekijk Berichten
                      En over de wegligging van een Porsche kan ik je ook wel een boekje opendoen ! Ik mag, als ex-Porsche rijder spreken en ik geef toe .... mijn R8 doet het niet goed qua wegligging, wat niet wegneemt dat het verschil in "eeuwen" van toepassing blijft.
                      guess what, your suspension is fucked up.

Oorspronkelijk geplaatst door QUATTRO R8 Bekijk Berichten

Reeds na een drietal maanden stelde ik volgende vast :

- iets met ophanging rechts vooraan
                      - onstabiel stuurgedrag
                      - rammelende ophanging vooraan

- Auto wijkt enorm af naar rechts
                      - Totaal onstabiel stuurgedrag (erger dan ervoor)
                      - Problemen ophanging achteraan zijn gewoon gebleven
                      - EXTRA : schokdemper rechts achteraan begeeft het

D'IETEREN doet stiekem en zonder toelating een uitlijning van de wagen, "lijnt het linkervoorwiel wat naar links om het rechter te neutraliseren" (de woorden van technical service supervisor Dirk Janssens van D'Ieteren) en levert een vlekkeloos uitlijningsrapport af (+ vervanging kapotte schokdemper achteraan).
                      "Ziet ge wel, 't is opgelost" !
                      En inderdaad .... mijn wagen was welgeteld één dag stabiel !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Daann Bekijk Berichten
                        Wie zegt dat die hun koppelingen nog niet moeten vervangen hebben?...
                        Ikke toch niet

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nas Bekijk Berichten
                          @Quattro_R8

ivm de porsche adepten .. welkom op dit forum zou ik zeggen
                          Kleur je niet binnen de lijntjes dan zal je hier vaak koeltjes onthaald worden of zal men zijn of haar merkliefde toch nog proberen op te dringen.
                          Ik begrijp uw punt, maar de meesten cfr. Ir_Fuel reageren niet uit blinde Porsche-liefde, zoals je hier afschildert. Het is toch normaal dat je als algemene autoliefhebber uitspraken als "R8 = 22ste eeuw, Porsche = 19de eeuw" aan de kaak stelt?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
                            Ik begrijp uw punt, maar de meesten cfr. Ir_Fuel reageren niet uit blinde Porsche-liefde, zoals je hier afschildert. Het is toch normaal dat je als algemene autoliefhebber uitspraken als "R8 = 22ste eeuw, Porsche = 19de eeuw" aan de kaak stelt?
                            Ik viseer niemand hoor , want dan kan ik ook de audi clan, bmwfreaks,ea beginnen opnoemen;
                            In deze topic begon het echter een beetje af te dwalen in een duel porsche vs audi R8 ...

vandaar ..

en my friend IR-Fuel is meer dan slim genoeg om te snappen wat ik bedoel

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nas Bekijk Berichten

en my friend IR-Fuel is meer dan slim genoeg om te snappen wat ik bedoel
                              Zijn looks spreken dat tegen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flupke73 Bekijk Berichten
                                ben benieuwd
                                we hadden bijna een R8 gekocht, maar in 2 garages slechte ervaringen met onze A6 deed me van gedacht veranderen
                                'k heb dan maar Engelse rommel gekocht
                                en ik maar denken dat gij nen toffen waart straks ga je echt nog met porsche rondbollen (zoals ik nu :o)
                                Captain Turbo
                                General Von Driftenstein

Oorspronkelijk geplaatst door C_X
                                Ik wil eens met een nieuwe z4 rijden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
                                  Zijn looks spreken dat tegen

???

Comment

• Straf verhaal en straffe discussies .

Ik vermoed dat ze je geen nieuwe wagen gaan geven en je steeds achter de feiten zal aanlopen met oplossingen die waarschijnlijk maar doekjes voor het bloeden zijn. Hopelijk is jouw auto een uitzondering. Misschien kan je via je rechtzaak toch druk zetten, je huidige R8 verkopen in het buitenland en aan een zeer sterk verlaagde prijs een nieuwe kopen.
                                    Een akkoordje in die zin, lijkt mij, de beste oplossing. En persoonlijk zou ik daar naartoe werken, aangezien je een echte R8 adept blijkt.

Betreft de "aanvallen", misschien zoek je het wat zelf met nogal ongenuanceerde uitspraken als 19de eeuws, trekhaken etc....

Als eigenaar van een trekhaak voel je je direct aangesproken en daar moet ik gewoon ook gewoon op reageren (sorry ).
                                    Is er iets mis met eens sportwagen waar je 4 personen mee kan vervoeren, die koffer heeft, en waar je als "sportieveling" ook je fietsen me kan transporteren?
                                    Je doet heel veel km met je auto, dat wil dus zeggen dat je er heel graag mee rijdt. Wel een trekhaak (als je bv graag fietst, waterski doet, of houdt van camperen) geeft je de mogelijkheid je hobbies, werk met je passie voor een sportieve wagen te combineren.
                                    Ga je camperen of fietsen in de bergen, koppel je even alles af en heb je je sportwagen ook nog mee.....zalig toch?
                                    Last edited by Jokke_vlo; 05/01/2010, 13:26.

Comment

• Jokke_Vlo, ik denk dat Quattro_R8 het eerder had op een Porsche 911 ipv een Porsche Panamera.
                                      BIj een 911 verwacht je geen trekhaak omdat dit wat indruist tegen het sportieve karakter.
                                      Een Panamera () daarentegen is een sportieve EN praktische luxe-sedan.
                                      Ne rijke mens moet zijn boten toch ergens mee kunnen trekken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten

Jokke, heb je daar toevallig een filmke van, van dat waterskiën achter een Panamera?
                                        Is een voorbeeld, die hobby beoefen ik (nog) niet. Voor de hobby "waterski" heb je meestal een boot nodig. De pan lijkt misschien een boot, maar ik ga hem vooralsnog niet te water laten.

Comment

• Een skiboot zelden. Een V8, beetje polyester, schroef, roer. De onze weegt 1100kg zonder trailer.

Comment

Working...
                                          X