Mededeling

Collapse
No announcement yet.

starten op LPG

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Het regelmatig uitvallen van de auto die op LPG/ benzine rijdt heeft met de juiste afstelling te maken
    Lucht - gas / lucht - benzine voor een optimale verbranding in de kamer.

Gaat de auto niet uit !! verstik gewoon de lucht invoer , geen lucht = motor valt stil !

groetjes
    Last edited by ; 29/12/2009, 16:44.

Comment

ja just met afstelling heeft het allemaal te maken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
        groter probleem is als je met koude motor een beetje gas geeft je de verdamper bevriest. hierdoor dus geen brandstof meer, auto valt stil.
        servo valt uit, rembekrachtiging valt uit. meestal gebeurd dit dan ook nog eens juist als je je gas terug lost.
        je wilt dit niet voorhebben op een bergaf of juist aan een bocht.
        toen ik dit het eerste jaar met mijn auto nog niet doorhad ( lpg en geen thermostaat komt niet goed )
        heb ik zo een paar keer bijna mijne pere gezien. 2x bijna op een paal gegaan. 1x bijna achteraan op een auto geknalt toen die het nodig vond halverwege de brug bergaf eventjes een passagier uit te laden.
        nog nooit zo hard aan mijn handrem gertrokken.

ja dat gevoel is ook rottig

Oorspronkelijk geplaatst door milky Bekijk Berichten
        De oudere modelen mercedes met LPG, het gas komt binnen via u lucht filter, en wordt zo het inlaat spruitstuk gezogen,
        De Injectie modelen K - jetronic die wordt buiten werking gesteld als met op lpg rijd, en de gevoelige mekaniek in de spinnenkop van de injectie is meestal het probleem dat de wagen slecht gata beginen te draaien op benzine.

LPG instaltie heeft een voor verwarmings element voor het gas alvorens die verstuifd wordt in de luchtfilter doos.
        Bij een koude start is gewoon weg nog niet voorverwarmt, en zo als vermeld is Liquide propaangas IJSkoud .

by the way waarom wordt hier over diesel gediscusieert in een topic over LPG !!
        heb al veel verschillende systemen gehad, alleen nog geen vialle
        dacht ik ook al

Comment

groter probleem is als je met koude motor een beetje gas geeft je de verdamper bevriest. hierdoor dus geen brandstof meer, auto valt stil.
          servo valt uit, rembekrachtiging valt uit. meestal gebeurd dit dan ook nog eens juist als je je gas terug lost.
          je wilt dit niet voorhebben op een bergaf of juist aan een bocht.
          toen ik dit het eerste jaar met mijn auto nog niet doorhad ( lpg en geen thermostaat komt niet goed )
          heb ik zo een paar keer bijna mijne pere gezien. 2x bijna op een paal gegaan. 1x bijna achteraan op een auto geknalt toen die het nodig vond halverwege de brug bergaf eventjes een passagier uit te laden.
          nog nooit zo hard aan mijn handrem gertrokken.
          onze verdamper bevroor net héél lage belasting, of beter gezegd als we hem te lang stationair lieten draaien. Voor de rest, starten op LPG en varen, gaat perfect!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door steben Bekijk Berichten
            Ik zie niet in waarom je NIET ook eens op benzine zou rijden...
            Voor die paar eurootjes / jaar en geen gezever over schade...
            Daar zit je dus met je vooroordeel, 'geen gezever over schade'.
            Ik ken meer wagens die ALTIJD op gas draaiden en quasi nooit problemen hadden, dan wagens die overschakelen van benzine naar gas.
            Mijn vraag is net, waarom zou dat beter zijn?

Dat je af en toe op naft moet bollen om je injectoren, je benzinepomp etc. werkend te houden, weet ik ook. Maar ik doe héél veel korte afstanden, op die manier zou ik zowat 50% van de kilometers gedurende die korte ritten op naft rijden. Vandaar mijn vraag

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
              onze verdamper bevroor net héél lage belasting, of beter gezegd als we hem te lang stationair lieten draaien. Voor de rest, starten op LPG en varen, gaat perfect!
              Ik kijk al uit naar volgende zomer
              Samen gastonnetjes vullen

Comment

als je hem start en je laat hem stationair draait zal die niet bevroor die niet.( kon ik die uren laten draaien)
                zolang ik op mijn gas ging staan bevroor die ook niet.
                maar de seconde dat ik dan ineens mijn gas loste, toen was het om zeep. dus jah, op dat moment was er bij mij ook geen belasting meer.

Comment

als je hem start en je laat hem stationair draait zal die niet bevroor die niet.( kon ik die uren laten draaien)
                  zolang ik op mijn gas ging staan bevroor die ook niet.
                  maar de seconde dat ik dan ineens mijn gas loste, toen was het om zeep. dus jah, op dat moment was er bij mij ook geen belasting meer.
                  Ik spreek nochtans ook uit mijn ervaring...de verdamper wordt kouder en kouder bij stationair draaien, en er zetten zich ijskristallen vast in de leidingen. Vanaf het moment dat je dan op het gas gaat, begint hij te stotteren en valt hij uit. En dan kan je alleen maar wachten tot dat de hele zooi ontdooid is.

Wanneer je vanaf het begin voldoende gas geeft, gaat er ook voldoende warm water doorheen de verdamper en is er niets aan de hand.

Comment

voldoende warm water doorheen de verdamper en is er niets aan de hand.
                    Je hebt je eigen vraag beantwoord volgens mij. De reden waarom er op gas gestart wordt is louter het bevriezen van de verdamper en da's nog een behoorlijk goede reden eigenlijk

Meestal wordt er overgeschakeld aan de hand van het signaal van een in de verdamper geplaatste temperatuursensor. Er voor zorgen dat het water sneller warm is kan al veel schelen in benzineverbruik. Bij de Volvo hier duurt dat maximaal 90 seconden en meestal maar een paar en die verbruikt dan ook nagenoeg geen benzine terwijl die zo veel korte ritten doet. De mijne doet er lang over en verbruikt er eigenlijk te veel.
                    Veel hangt af van het type motor, plaats van de verdamper onder de kap en de manier van aansluiten.
                    2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
                      Hier nog zo'n r[a|o]mmeldiesel van Renault:

+ YouTube Video
                      ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Best veel rook !
                      Eerste was een Renault, maar deze is wel een Volvo. Of zie ik dat fout?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JeroenM Bekijk Berichten
                        Eerste was een Renault, maar deze is wel een Volvo. Of zie ik dat fout?
                        Ik dacht dat Volvo Renault motoren bezigde ??

Comment

Working...
                        X