Mededeling

Collapse
No announcement yet.

starten op LPG

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• starten op LPG

Omdat de benzine pomp van onze feroza kapot is wou ik proberen om direct op LPG te starten. Is dit mogelijk?

Als ie normaal eerst op benzine start en dan overschakelt is dat niet mogelijk nee.
    2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

gaat wel hoor.
      allee, naargelang hoe nieuw u systeem is.
      ik weet bij de oudere systemen moet je een draadje aan de massa hangen zodat u lpg al begint te werken, dan in u auto stappen en starten.
      enige probleem is, als je je motor afzet zal die auto blijven draaien.
      best wel grappig

maar ik zou gewoon die benzinepomp laten herstellen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
        gaat wel hoor.
        allee, naargelang hoe nieuw u systeem is.
        ik weet bij de oudere systemen moet je een draadje aan de massa hangen zodat u lpg al begint te werken, dan in u auto stappen en starten.
        enige probleem is, als je je motor afzet zal die auto blijven draaien.
        best wel grappig

maar ik zou gewoon die benzinepomp laten herstellen.
        Hoe kan dat eigenlijk? Ik vraag me dat al lang af. Wij hebben dat enkele jaren terug is voorgehad met een oude peugeot diesel cammionette. Contact af en die bleef nog een paar minuten draaien. Je zou toch denken als je je contact afzet, dat er dan geen ontsteking meer is?

Comment

oops oesje, foutje gemaakt.
          mijn auto viel wel stil als ik het contact afzette, maar mijn lpg bleef verder lopen.
          auto zelf viel stil.

een diesel leg je stil door de diesel stil te leggen ( geen inspuiting meer te geven )
          maar zolang die eten vind dat die kan verbranden zal die dus blijven verbranden.
          zo heb je diesels die na een tijd hun olie beginnen te verbranden, en dus gewoonweg op hol slagen.
          kan je alleen nog maar in neutraal zetten en maken dat je aan de kan t bent, anders kan je "speed" tafereeltjes krijgen
          + YouTube Video
          ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
          Last edited by Timmie; 28/12/2009, 18:27.

Comment

mits wat electronica gefoefel kan dat allemaal
            mijn 280s en 280ge reden niet meer op benzien

Comment

oops oesje, foutje gemaakt.
              mijn auto viel wel stil als ik het contact afzette, maar mijn lpg bleef verder lopen.
              auto zelf viel stil.

een diesel leg je stil door de diesel stil te leggen ( geen inspuiting meer te geven )
              maar zolang die eten vind dat die kan verbranden zal die dus blijven verbranden.
              zo heb je diesels die na een tijd hun olie beginnen te verbranden, en dus gewoonweg op hol slagen.
              kan je alleen nog maar in neutraal zetten en maken dat je aan de kan t bent, anders kan je "speed" tafereeltjes krijgen
              + YouTube Video
              ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
              fak die blijft wel gaan hè

Kunt ge zoiets niet in zijn 5de zetten of maakt ge dan nog meer stukken?
              2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

normaal is de truk dan om die in hoogste vitesse te leggen , en den ambraige te laten opkomen, en dan hopen dat hij dat niet kan trekken he.
                stel u voor dat je juist een koppel/pk monster hebt is de kans groot dat de auto nog steeds wegrijd.

Comment

Bij mijn systeem moet ik de knop om te switchen tussen benzine en lpg ingedrukt houden terwijl ik start met de sleutel en dan draait hij direct op lpg. Maar mijn installateur zei dat dit enkel mag bij een warme motor.
                  BMW E61 525d LCI '09
                  Suzuki Bandit 1250NA /07
                  Fiesta Red Edition '16

Comment

waarom eigenlijk kan het in sommige gevallen zogezegd kwaad om een koude motor op gas te laten draaien? Altijd eerst een paar km warmdraaien op naft.... wat is daar het praktisch nut van?

Bobo's karren bolden direct op gas. Onze boot doet dat ook, bij gebrek aan carbu en nafttank. RRD's SE liep ook altijd op gas, en die kar is toch wel het levende voorbeeld van dat zo'n motor nog steeds érg lang mee kan gaan...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door M3 is the best Bekijk Berichten
                      Bij mijn systeem moet ik de knop om te switchen tussen benzine en lpg ingedrukt houden terwijl ik start met de sleutel en dan draait hij direct op lpg. Maar mijn installateur zei dat dit enkel mag bij een warme motor.

Dat was ook zo bij mijn vorige auto ( MB 2.8ce en 190e 2.0 )
                      Switch eens op en af, dan op LPG en blijven inhouden ( 5 a 10 sec ) groen lampje zou dan blijven branden, en starten maar.
                      Natuurlijk mag dit ook op koude motor !

Comment

+ YouTube Video
                        Hier nog zo'n r[a|o]mmeldiesel van Renault:

+ YouTube Video

Best veel rook !
                        Life's too short. Not to. Live it.
                        1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                        2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                        2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                        2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
                          waarom eigenlijk kan het in sommige gevallen zogezegd kwaad om een koude motor op gas te laten draaien? Altijd eerst een paar km warmdraaien op naft.... wat is daar het praktisch nut van?

Bobo's karren bolden direct op gas. Onze boot doet dat ook, bij gebrek aan carbu en nafttank. RRD's SE liep ook altijd op gas, en die kar is toch wel het levende voorbeeld van dat zo'n motor nog steeds érg lang mee kan gaan...
                          om de injectoren toch maar even te gebruiken, anders verschralen ze
                          zo reed mijn 260se steeds slechter op benzine, maar die deed het tenminste nog

ook kan het bij extreme koude dat het koude koelwater het gas niet snel genoeg ontspant + dat het ontspannende gas nog eens warmte van het al koude koelwater onttrekt waardoor koelwater tot -25° niet meer voldoende kan zijn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
                            Hier nog zo'n r[a|o]mmeldiesel van Renault:

+ YouTube Video

Best veel rook !
                            Wat is de echte oorzaak dan wel, technisch bedoel ik. Vroeger gebeurde dit nooit ... ?! Het eerste filmpje dat ik zag, was dat van die X5

Bepaalde merken die er last van hebben ? Iets te maken met common rail ? Of gewoon slechte turbos's ? (bij BMW zijn die in ieder geval slecht)

Comment

diesels met kapotte segementen, die op olie gaan draaien

nix met turbo of common rail

Comment

diesels met kapotte segementen of te weinig vacuum, die op olie gaan draaien

nix met turbo of common rail

Comment

Ik zie niet in waarom je NIET ook eens op benzine zou rijden...
                                  Voor die paar eurootjes / jaar en geen gezever over schade...

Comment

als ik met benzine rij, heb ik het gevoel het geld door ramen en deuren naar buiten te smijten

larie natuurlijk, vermits ik altijd maar net met die gasbakken rij tot ik de prijs van de installatie eruit heb en de extra tax aangevuld met het gevoel van nooit echt betrouwbaar te zijn dan
                                    (en zo zijn de meeste getuige al die gasbakken te koop waar de installatie net insteekt)
                                    maar het aha-effect aan de pomp is

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

ook kan het bij extreme koude dat het koude koelwater het gas niet snel genoeg ontspant + dat het ontspannende gas nog eens warmte van het al koude koelwater onttrekt waardoor koelwater tot -25° niet meer voldoende kan zijn

groter probleem is als je met koude motor een beetje gas geeft je de verdamper bevriest. hierdoor dus geen brandstof meer, auto valt stil.
                                      servo valt uit, rembekrachtiging valt uit. meestal gebeurd dit dan ook nog eens juist als je je gas terug lost.
                                      je wilt dit niet voorhebben op een bergaf of juist aan een bocht.
                                      toen ik dit het eerste jaar met mijn auto nog niet doorhad ( lpg en geen thermostaat komt niet goed )
                                      heb ik zo een paar keer bijna mijne pere gezien. 2x bijna op een paal gegaan. 1x bijna achteraan op een auto geknalt toen die het nodig vond halverwege de brug bergaf eventjes een passagier uit te laden.
                                      nog nooit zo hard aan mijn handrem gertrokken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

De oudere modelen mercedes met LPG, het gas komt binnen via u lucht filter, en wordt zo het inlaat spruitstuk in gezogen,
                                        De Injectie modelen K - jetronic die wordt buiten werking gesteld als men op lpg rijd, en de gevoelige mekaniek in de spinnenkop van de injectie is meestal het probleem dat de wagen slecht gaat beginnen te draaien op benzine.

LPG instaltie heeft een voor verwarmings element voor het gas alvorens die verstuifd wordt in de luchtfilter doos.
                                        Bij een koude start is gewoon weg nog niet voorverwarmt, en zo als vermeld is Liquide propaangas IJSkoud .

by the way waarom wordt hier over diesel gediscusieert in een topic over LPG !!
                                        Last edited by ; 29/12/2009, 21:40.

Comment

Working...
                                        X