Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Injectoren testen en reinigen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
    Nope, liep wel beetje onregelmatig stationnair.

Nu hoor ik van een RangeRoverforum dude dat zijn auto totaal NIET starte met 1 slechte injector...
    Normaalgezien had die met die startpiloot gisteren dan gewoon moeten blijven draaien.
    Dat hij niet start snap ik dat ze dat elektronisch kunnen beveiligen (veel mensen merken dat nog niet eens als hun motor onregelmatig draait). Maar gewoon alle injectoren lamleggen als er 1 kapot gaat tijdens het draaien zou ik niet begrijpen. Dan zou hij gewoon tijdens het rijden ook kunnen stilvallen...

Comment

Carlito bedoeld opvoerpomp, en Avantus hogedrukpomp.

Comment

idd, en hopelijk heeft carlo gelijk.

Comment

Retour al gemeten? Als er 1 hard genoeg naar retour lekt geraakt die rail misschien niet op druk of zo.

Blijkbaar meten ze bij BMW de raildruk om een slechte injector te vinden:

- auto aan de charger (startsnelheid mag niet teveel afwijken tss de verschillende tests)
          - nokkenassensor afkoppelen (dit zorgt ervoor dat hij niet start, vandaar deze zeker eens checken)
          - hogedrukleiding naar injector 1 lossen.
          - Special tool "13 5 413" op de plaats van de injector zetten (dit is eigelijk gewoon een raildruk sensor)
          - 5 seconden starten en raildruk noteren
          - tooltje er weer af, injector er weer op, en op naar de volgende

Hierna bereken je de gemiddelde raildruk van de 6 testen. De injectoren waarbij de raildruk meer dan 20% afwijkt van het gemiddelde dient vervangen te worden.

Edit: ik vraag me af waarom de retour niet gewoon gemeten kan worden.
          Last edited by ; 26/11/2009, 21:00.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rosse Bekijk Berichten
            Retour al gemeten? Als er 1 hard genoeg naar retour lekt geraakt die rail misschien niet op druk of zo.

Blijkbaar meten ze bij BMW de raildruk om een slechte injector te vinden:

- auto aan de charger (startsnelheid mag niet teveel afwijken tss de verschillende tests)
            - nokkenassensor afkoppelen (dit zorgt ervoor dat hij niet start, vandaar deze zeker eens checken)
            - hogedrukleiding naar injector 1 lossen.
            - Special tool "13 5 413" op de plaats van de injector zetten (dit is eigelijk gewoon een raildruk sensor)
            - 5 seconden starten en raildruk noteren
            - tooltje er weer af, injector er weer op, en op naar de volgende

Hierna bereken je de gemiddelde raildruk van de 6 testen. De injectoren waarbij de raildruk meer dan 20% afwijkt van het gemiddelde dient vervangen te worden.

Edit: ik vraag me af waarom de retour niet gewoon gemeten kan worden.
            idd,
            zoals ik CR verstuivers test: retours afkoppelen. slangetjes van de retour naar 4,5,6 identieke potjes (naar gelang hoeveel verstuivers erin zitten) en dan vergelijken tussen de verschillende injectors.

Comment

zoals ik al zei, bij mb deden we het zo nochtans

Comment

Working...
              X