Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel vivaro Acculamp blijft branden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Opel vivaro Acculamp blijft branden

Ik heb onlangs een vivaro gekocht en nu blijft het lampje van de accu branden.
    De spanning op de batterij bij draaiende motor komt niet hoger dan 4 tot 6 volt.
    Ik heb de stekker op de dynamo al eens ingespoten met contactspray maar zonder resultaat, zou het de koolborsteltjes kunnen zijn en is dit te vervangen zonder de dynamo af te nemen daar me het laatste niet zo simpel lijkt met de riem en de krappe werkruimte ?

Oorspronkelijk geplaatst door chucky Bekijk Berichten
    Ik heb onlangs een vivaro gekocht en nu blijft het lampje van de accu branden.
    De spanning op de batterij bij draaiende motor komt niet hoger dan 4 tot 6 volt.
    Ik heb de stekker op de dynamo al eens ingespoten met contactspray maar zonder resultaat, zou het de koolborsteltjes kunnen zijn en is dit te vervangen zonder de dynamo af te nemen daar me het laatste niet zo simpel lijkt met de riem en de krappe werkruimte ?
    zekeringen elk
    appart uitrekken en ondertussen voltage meten

Comment

Waar zitten de zekeringen? , onder de motorkap rechts in de hoek ?
      Maar wat bereik ik met de zekeringen uit te trekken en ondertussen te meten, als ik de eventueel kapotte zekering uittrek veranderd er toch niks aan de meting of zie ik dit mis.

Comment

Je kan ook eens aan de alternator zelf meten tijden draaien.

Comment

chucky, ik ga het kort zeggen, u alternator is naar de kloten en ligt inwendig in kortsluiting, waarschijnlijk de diodebrug of de spanningsregelaar.

u koolborsteltjes kunde niet vervangen zonder de alternator open te halen.
          wat ik u aanraad is om u batterij is op te laden, de stekker van u alternator uit te trekken ( zodat deze niets meer doet )
          en naar een garage te rijden ( tenzij je zelf de alternator wilt vervangen of reviseren )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
            chucky, ik ga het kort zeggen, u alternator is naar de kloten en ligt inwendig in kortsluiting, waarschijnlijk de diodebrug of de spanningsregelaar.

u koolborsteltjes kunde niet vervangen zonder de alternator open te halen.
            wat ik u aanraad is om u batterij is op te laden, de stekker van u alternator uit te trekken ( zodat deze niets meer doet )
            en naar een garage te rijden ( tenzij je zelf de alternator wilt vervangen of reviseren )
            Mercikes, ik zal hem er eens onderuit halen .

Comment

Working...
            X