Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Droog sturen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
    Als ze op de rijschool iemand deze slechte gewoonte kunnen afleren door te dreigen met een abonnement bij de garage te moeten nemen is dat toch een goede zaak ?
    <offtoppic>
    spijtig hoor ik dan van mensen zeggen die rijschool hebben genomen dat ze hen daar hebben aangeleerd om voor het rode licht de wagen in 1ste te zetten en op je ontkoppeling blijven te duwen. Lijkt mij dus ook enorm sleetig voor drukgroep. In neutraal zetten en voetje van de onkoppeling lijkt mij dan weer beter.
    Dus rijschool en slechte gewoontes afleren is ook niet alles
    </offtoppic>

Comment

En als je de auto in neutraal zet kan je ook gebruik maken van het start-stop systeem als je auto dat heeft

LEKKER EKOLOGIS!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skippie Bekijk Berichten
        <offtoppic>
        spijtig hoor ik dan van mensen zeggen die rijschool hebben genomen dat ze hen daar hebben aangeleerd om voor het rode licht de wagen in 1ste te zetten en op je ontkoppeling blijven te duwen. Lijkt mij dus ook enorm sleetig voor drukgroep. In neutraal zetten en voetje van de onkoppeling lijkt mij dan weer beter.
        Dus rijschool en slechte gewoontes afleren is ook niet alles
        </offtoppic>

lol, tis hier het autoforum zeker ?

als je zou weten hoe u ambriage werkt dan zou je weten dat er 2 standen zijn waarin je ambriage het minste sleet ontvangt. volledig losgelaten ( dus tegen u vliegwiel )
        of volledig ingedrukt ( volledig van u vliegwiel af )

tis als ge euhm tussenin houd. ge weet wel, zo als van die bommakes die lekker voorzichtig proberen te rijden enz. dat je je kopelling om zeep rijd.
        op dat moment komt je koppeling een klein beetje tegen je vliegwiel, niet genoeg om te zeggen hij plakt er op. en niet ver genoeg voor te zeggen hij is er volledig vanaf.

nu krijg je wrijving dankzij de slip die optreed. dus dat laagje op een koppeling dat zorgt voor goeie grip op u vliegwiel, wordt daar beetje bij beetje afgehaald.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
          En als je de auto in neutraal zet kan je ook gebruik maken van het start-stop systeem als je auto dat heeft

LEKKER EKOLOGIS!
          kheb geen startstop-systeem maar voor mijn linkerbeenspieren is dat ook wel ecologisch (kakkoppeling)
          2015 BMW F11 520dA
          1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten

LEKKER EKOLOGIS!
            ...én als je stilvalt tijdens de rijlessen op het midden van het kruispunt kunt ge het op het start-stop systeem steken. Ideaal !

als je zou weten hoe u ambriage werkt dan zou je weten dat er 2 standen zijn waarin je ambriage het minste sleet ontvangt. volledig losgelaten ( dus tegen u vliegwiel )
            Ik denk dat Skippie vooral de druklager bedoelde ipv de drukgroep...

Comment

áls die dingen daar nog ni tegen kunnen. moet je dringend een steviger bakkie kopen.

Comment

problemen met droog sturen beginnen vaak als vrouwlief langs de borduur geparkeerd staat en toch persé het stuur gedraaid wil krijgen...
                www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                  lol, tis hier het autoforum zeker ?

tis als ge euhm tussenin houd. ge weet wel, zo als van die bommakes die lekker voorzichtig proberen te rijden enz. dat je je kopelling om zeep rijd.
                  op dat moment komt je koppeling een klein beetje tegen je vliegwiel, niet genoeg om te zeggen hij plakt er op. en niet ver genoeg voor te zeggen hij is er volledig vanaf.

nu krijg je wrijving dankzij de slip die optreed. dus dat laagje op een koppeling dat zorgt voor goeie grip op u vliegwiel, wordt daar beetje bij beetje afgehaald.
                  ik weet wel hoe een koppeling werkt, ik heb er meer als genoeg open liggen gehad.
                  ik heb het ook niet over slijt op de koppelingsplaat maar aan druklager dus (had drukgroep staan sorry)
                  Daarbij 80% van iedereen die zo voor het rode licht staat duwt zijn koppeling ook niet tot op de bodem in.

Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                  áls die dingen daar nog ni tegen kunnen. moet je dringend een steviger bakkie kopen.
                  Alles kan overal tegen voor een tijd. Het is maar hoe lang je die wil laten meegaan. Als jij een koppeling moet vervangen omdat de druklager dood is is het best wel klote als je koppelingsplaat opzich nog ok is.

ik had het trouwens gewoon op het fijt dat je niet moet verwachten van een rijschool dat ze je leren perfect leren rijden en u geen slechte gewoontes aanleren. Als je dat denkt ben je fout bezig

Comment

Working...
                  X