Mededeling

Collapse
No announcement yet.

oorzaak van deze velgenschade

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• oorzaak van deze velgenschade

dinsdag naar de garage geweest om winterbanden(banden+velgen) te vervangen door zomerbanden, en vandaag vallen deze krassen me op.. is er een verband?

alvast bedankt om eens te kijken!

Bart
    Bijgevoegde Bestanden

Ze zijn zo te zien niet echt voorzichtig geweest met het losmaken of vastzetten van de bouten...

Je had best meteen in de garage je velgen even nagekeken voor eventuele schade. Zodat je het meteen kon melden.

Comment

Je moest gevraagd hebben of ze de velouren sleutel wilden bezigen. Bij BMW hebben ze die (om de velgen dus niet te beschadigen) maar vermits dat zo'n duur stuk is moet men er specifiek achter vragen, anders bezigen ze, zoals overal elders, 'n gewone sleutel. (Had je dit nu gisteren gevraagd éh, dan zou men (volgens mij toch) nog kunnen denken hebben dat je een 1 april grap wou posten).

Comment

Dat is idd van de "dop" die ze gebruikt hebben, ism de slagmoersleutel op luchtdruk. (Zowieso een NO voor wielen maar soit..)
        Teruggaan en van uw oren maken, of het iets zal uithalen, tja...
        www.perfectshine.be

Comment

merci voor de antwoorden, ik ga zeker terug gaan, wou eerst gewoon even horen of het ook van iets anders kon zijn want ik heb hier echt geen verstand van.

@Skillz: volledig akkoord, maar ik was supergehaast, had een vergadering die ik niet kon missen, en het onderhoud had langer geduurd dan ik had verwacht (1u45 voor olie verversen/oliefilter vervangen/banden wisselen iemand?)

Comment

Hoe langer ze bezig zijn aan uw auto hoe meer ze verdienen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zimzeema Bekijk Berichten
              merci voor de antwoorden, ik ga zeker terug gaan, wou eerst gewoon even horen of het ook van iets anders kon zijn want ik heb hier echt geen verstand van.

@Skillz: volledig akkoord, maar ik was supergehaast, had een vergadering die ik niet kon missen, en het onderhoud had langer geduurd dan ik had verwacht (1u45 voor olie verversen/oliefilter vervangen/banden wisselen iemand?)
              misschien hebben ze drie kwartier lopen zoeken naar den dop met plastiek rond

Comment

alle ik ben blij dat iedereen het zo grappig vindt

Comment

tja , dat je die krassen in je velgen hebt , ziet niemand graag maar geloof me , met zo'n velgen heb je dat vroeg of laat toch eens voor . Zeker als je telkens winter-en zomerbanden omwisselt . Man , man , ge moest eens weten wat er al goed aan een auto is aan het kapotgaan als ie de fabriek verlaat . Ge zou u terug een paard kopen , believe me .
                  Don't bother about that . Dat is inderdaad ne mens die die speciale dop is vergeten of ze het hem gewoon niet hebben gezegd dat er zo eentje is ( als er al een is ) . Ik heb die job ook nog gedaan bij VAG en kreeg er 38000 frank voor in de maand (1999-2001) . Voor dat geld en zwarte poten tot gans het weekend door you dont' damn give a F . Wat niet wilt zeggen dat een monteur niet voorzichtig moet zijn he en dat ie als ie kan , zo'n zaken moet proberen te mijden . Ik kan me dan ook niet inbeelden dat dat moedwillig gebeurd is he .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Atlantis Bekijk Berichten
                    tja , dat je die krassen in je velgen hebt , ziet niemand graag maar geloof me , met zo'n velgen heb je dat vroeg of laat toch eens voor . Zeker als je telkens winter-en zomerbanden omwisselt . Man , man , ge moest eens weten wat er al goed aan een auto is aan het kapotgaan als ie de fabriek verlaat . Ge zou u terug een paard kopen , believe me .
                    Don't bother about that . Dat is inderdaad ne mens die die speciale dop is vergeten of ze het hem gewoon niet hebben gezegd dat er zo eentje is ( als er al een is ) . Ik heb die job ook nog gedaan bij VAG en kreeg er 38000 frank voor in de maand (1999-2001) . Voor dat geld en zwarte poten tot gans het weekend door you dont' damn give a F . Wat niet wilt zeggen dat een monteur niet voorzichtig moet zijn he en dat ie als ie kan , zo'n zaken moet proberen te mijden . Ik kan me dan ook niet inbeelden dat dat moedwillig gebeurd is he .

ik heb die auto dus een dikke twee maand, is de eerste keer dat ik ermee op onderhoud ga en de tweede keer dat ze banden moeten vervangen. Ik zeg zeker niet dat het moedwillig gebeurd is; stel u voor.. ma als je bij een officiële BMW dealer gaat verwacht je toch dat ze met hun eigen velgen kunnen omgaan. En het is dus niet 1 velg maar alle vier.
                    Merci voor het eerlijke antwoord.

Comment

Ik heb toch ook de indruk dat het ligt aan de constructie van de velg zelf. Als je ziet hoe diep de wielbout zit in de velg dan is dit bijna om problemen vragen. Als de slagmoersleutel niet 100% recht in het wiel zit hebt ge het al zowieso vlaggen.
                      www.peugeotforum.be

Comment

Als je gewoon wat tape rond die dop doet valt er niets te vlaggen
                        2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

De velgen bij mijn vorige auto, en vorige bandencentrale, hadden net hetzelfde probleem.
                          Ik vond het ook erg maar heb er mij na lange tijd, kan het amper zelf geloven , kunnen bij neerleggen (voor de grapjassen: figuurlijk bedoeld natuurlijk ).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                            Als je gewoon wat tape rond die dop doet valt er niets te vlaggen
                            Als je, als eigenaar, zelf aan uw auto zit te klooien dan kun je aan zo'n zaken beginnen maar ik zou graag de garage of de bandencentrale een zien waar ze gaan beginnen met ne mooien tape rond iedere dopsleutel te winden om de velgen waarvan de vijzen bijna 20 cm diep in het gat zitten te beschermen. (20 is misschien wat veel maar toch 18 hoor....., en daarbij, automatisch zul je wel de ingesteldheid aannemen zoals W3N ze zo goed beschrijft. Trouwens met het blote oog zal je dat niet opmerken hoor, het is alleen omdat je er met Argusogen naar gezocht hebt dat je het gezien hebt denk ik, rechtopstaand naar de wagen kijkend zul je volgens mij niks opmerken.)
                            Last edited by ; 03/04/2009, 19:49.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                              Als je, als eigenaar, zelf aan uw auto zit te klooien dan kun je aan zo'n zaken beginnen maar ik zou graag de garage of de bandencentrale een zien waar ze gaan beginnen met ne mooien tape rond iedere dopsleutel te winden om de velgen waarvan de vijzen bijna 20 cm diep in het gat zitten te beschermen. (20 is misschien wat veel maar toch 18 hoor....., en daarbij, automatisch zul je wel de ingesteldheid aannemen zoals W3N ze zo goed beschrijft. Trouwens met het blote oog zal je dat niet opmerken hoor, het is alleen omdat je er met Argusogen naar gezocht hebt dat je het gezien hebt denk ik, rechtopstaand naar de wagen kijkend zul je volgens mij niks opmerken.)
                              Mja, en toch, lichtmetalen velgen zijn gemeengoed geworden.
                              Ik heb zelf een dopsleutel van proxxon, met kunststof omhulsel, is niet zo duur, zou een gewoonte moeten zijn in een bandencentrale/garage dat men voor wisselen van wielen niets anders gebruikt.
                              Service betaal je, je mag dan toch verwachten dat ze het goed doen. Dat is het probleem tegenwoordig, geld vragen kunnen ze allemaal, maar deftig werk afleveren, ho maar.

Comment

correctie: het mag voor de mensen allemaal niet teveel meer kosten en vermits zij er ook nog van moeten leven kunt ge niet alles verwachten natuurlijk
                                gewoon in het vervolg klaar en duidelijk op voorhand vragen
                                www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk Berichten
                                  Mja, en toch, lichtmetalen velgen zijn gemeengoed geworden.
                                  Ik heb zelf een dopsleutel van proxxon, met kunststof omhulsel, is niet zo duur, zou een gewoonte moeten zijn in een bandencentrale/garage dat men voor wisselen van wielen niets anders gebruikt.
                                  Service betaal je, je mag dan toch verwachten dat ze het goed doen. Dat is het probleem tegenwoordig, geld vragen kunnen ze allemaal, maar deftig werk afleveren, ho maar.
                                  den baas incasseert, het voetvolk werkt voor een hongerloon.
                                  als het personeel wat meer betaald zou krijgen zou het zich dergelijke zaken misschien aantrekken
                                  maar je mag ze niet allemaal over dezelfde kam scheren

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten
                                    den baas incasseert, het voetvolk werkt voor een hongerloon.
                                    als het personeel wat meer betaald zou krijgen zou het zich dergelijke zaken misschien aantrekken
                                    maar je mag ze niet allemaal over dezelfde kam scheren
                                    Daar heb je gelijk in, maar de klant betaald wel een vette rekening, of hij nu vind dat het niets mag kosten of niet.

Comment

Komt idd vaak voor, het is jammer maar als je echt zo voorzichtig moet zijn om de binnenkanten niet te beschadigen gaat het ook een pak langer duren, en meer kosten, en dan klagen de klanten weer dat een "simpele" wielenwisseling zo lang duurt... Vorige keer kwam er ook een klant klagen omdat ik er 15 minuten over had gedaan om zijn wintervelgen met zomervelgen te wisselen (in die tijd ben ik ze ook uit het magazijn gaan halen, terug weggeleged en alles opgeschreven waar ze oorspronkelijk zaten)

Het mag niet lang duren maar het moet wel enorm nauwkeurig gebeuren... dus de fout zit vaak bij beiden (ik zeg niet dat dit in jou geval zo is). Maar als het toch zo simpel en snel kan gebeuren, dan moet je het zelf doen en niet naar een garage gaan om daarna te reclameren. Het is crisis, en de mensen letten op hun geld, maar ergens moeten de mensen ook redelijk blijven natuurlijk.

Als ik mijn eigen velgen demonteer doe ik dit met de hand (momentsleutel) en ben ik zeer voorzichtig, maar dan ben je al gauw minuten kwijt om je wielen los te maken, terwijl dit met een luchthamer (al dan niet voorzichtig) een minuutje duurt.
                                      Last edited by ; 04/04/2009, 01:54.

Comment

ik heb er totaal geen probleem mee dat mensen hun tijd nemen, maar dan verwacht ik wel degelijk werk.

nu, vandaag naar de garage geweest, ze verschoten daar zelf van de krassen en begrijpen ook niet hoe het gebeurd is en ze gaan de schade herstellen !!

Comment

Working...
                                        X