Oorspronkelijk geplaatst door will
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
oorzaak van deze velgenschade
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk BerichtenAls je, als eigenaar, zelf aan uw auto zit te klooien dan kun je aan zo'n zaken beginnen maar ik zou graag de garage of de bandencentrale een zien waar ze gaan beginnen met ne mooien tape rond iedere dopsleutel te winden om de velgen waarvan de vijzen bijna 20 cm diep in het gat zitten te beschermen. (20 is misschien wat veel maar toch 18 hoor....., en daarbij, automatisch zul je wel de ingesteldheid aannemen zoals W3N ze zo goed beschrijft. Trouwens met het blote oog zal je dat niet opmerken hoor, het is alleen omdat je er met Argusogen naar gezocht hebt dat je het gezien hebt denk ik, rechtopstaand naar de wagen kijkend zul je volgens mij niks opmerken.)
In mijn geval was het ook goed zichtbaar zonder dat je er met argusogen ging naar kijken. Heb het toen trouwens met een alu-stiftje wat bijgewerkt zodat het toch al iets minder opviel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door zimzeema Bekijk Berichtenik heb er totaal geen probleem mee dat mensen hun tijd nemen, maar dan verwacht ik wel degelijk werk.
nu, vandaag naar de garage geweest, ze verschoten daar zelf van de krassen en begrijpen ook niet hoe het gebeurd is en ze gaan de schade herstellen !!
als het goed is mag het ook gezegd worden.
Comment
-
Dat is nog goed nieuws dat.
Ik heb onlangs de winter/zomerbanden wissel laten doen en achteraf gezien dat ze op die machine die zo rond draait en met zo'n maan-vormig stuk metaal de band van de velg trekken een kras over de helft van de omtrekt van 1 velg gemaakt hebben. Leuk is anders.
Comment
-
Da mag hier misschien ni gezegd worden, maar wielen zijn bij mij nog altijd om banden rond te trekken, bouten in te draaien, en door plassen en op borduren te rijden. Kortom, vuil werk te doen. Ik begrijp niet dat sommige mensen hun velgen als heilig beschouwen.
Maar ja, ik begrijp dan ook ni hoe mensen zoveel geld aan velgen kunnen geven, dusja..
Stalen velgen ftw!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rosse Bekijk BerichtenDa mag hier misschien ni gezegd worden, maar wielen zijn bij mij nog altijd om banden rond te trekken, bouten in te draaien, en door plassen en op borduren te rijden. Kortom, vuil werk te doen. Ik begrijp niet dat sommige mensen hun velgen als heilig beschouwen.
Maar ja, ik begrijp dan ook ni hoe mensen zoveel geld aan velgen kunnen geven, dusja..
Stalen velgen ftw!
Maar ik had vorige week op het werk 18" velgen met laagprofiel ZR (verstevigde wanden) banden erop... probeer die rommel er maar eens af en op te krijgen zonder ook maar een licht krasje te maken...
Omdat die gast vorige keer ook klaagde over een krasje (hebben we een nieuwe velg moeten geven onder garantie...) moest ik de velgranden afplakken en uitkijken... tot overmaat van ramp komt die gast er nog naast staan ook, en bij elk geluidje, stukje tape dat hij ziet bewegen begon hij te panikeren
En dan verschieten ze ervan dat je anderhalf uur bezig bent over 4 banden te wisselen
Als je dan toch zo nauwkeurig bent op je velgen, koop dan een fucking winterset (winterbanden + stalen velgen), en niet elke seizoenswisseling je banden wisselen op die O zo kostbare velgen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rosse Bekijk BerichtenDa mag hier misschien ni gezegd worden, maar wielen zijn bij mij nog altijd om banden rond te trekken, bouten in te draaien, en door plassen en op borduren te rijden. Kortom, vuil werk te doen. Ik begrijp niet dat sommige mensen hun velgen als heilig beschouwen.
Stalen velgen ftw!
he's got a point you know...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ken_DS Bekijk BerichtenBwhaja kijk, als er echt grote schade aan is begrijp ik dat. als je met een kras over de helft van de omtrek gaat klagen zullen ze dit normaal wel toegeven en maken, tenzij het al een tijdje is geleden... best is dit metteen na de werke te controleren wil je bewijs hebben/verhaal kunnen halen.
Maar ik had vorige week op het werk 18" velgen met laagprofiel ZR (verstevigde wanden) banden erop... probeer die rommel er maar eens af en op te krijgen zonder ook maar een licht krasje te maken...
Omdat die gast vorige keer ook klaagde over een krasje (hebben we een nieuwe velg moeten geven onder garantie...) moest ik de velgranden afplakken en uitkijken... tot overmaat van ramp komt die gast er nog naast staan ook, en bij elk geluidje, stukje tape dat hij ziet bewegen begon hij te panikeren
En dan verschieten ze ervan dat je anderhalf uur bezig bent over 4 banden te wisselen
Als je dan toch zo nauwkeurig bent op je velgen, koop dan een fucking winterset (winterbanden + stalen velgen), en niet elke seizoenswisseling je banden wisselen op die O zo kostbare velgen
bij ons opt werk hebben we nu een artiglio master. ik blij
leuk speelgoed, en velgen beschadigen behoort tot het verleden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichtenbij ons opt werk hebben we nu een artiglio master. ik blij
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichtendan moet je eens 19" amg velgen 2500€ tstuk van vers rubber voorzien met een maat richting 285/35/19
Dit was "maar" een 225/35 of 45 /18 band
maar zoals jij zegt... materiaal kan veel doen, ons machine is nog uit de jaren stillekesZiet er wel nice uit die artiglio master :o
@ Ir_fuel:
En wij hebben iets in dit genre...
Comment
-
-
-
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ken_DS Bekijk BerichtenHehe ik geloof je op je woord...
Dit was "maar" een 225/35 of 45 /18 band
maar zoals jij zegt... materiaal kan veel doen, ons machine is nog uit de jaren stillekesZiet er wel nice uit die artiglio master :o
het meest beangstigende vind ik het afduwen van de band.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichtenwe hebben ook nog zo'n oud beestje staan. maar die vermijd ik als de pest.
het meest beangstigende vind ik het afduwen van de band.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door geilenbarry Bekijk BerichtenWat een geweldig machine die artiglio.
Op het filmpje lijkt het allemaal zo easy, toch weet ik uit ervaring dat een band toch echt wel een stuk stijver kan zijn als die band op het filmpje.
Hoe reageert het apparaat er dan op, ooit al een gescheurde band gehad?
Natuurlijk geld ook de regel: oefening baart kunst.
bepaalde velgen hebben indd een vrij stijve flank maar dat is makkelijker op te vangen (er zijn een hoop hulpstukken bij. )
ik ga hout vasthouden maar ik heb nog geen banden gescheurd
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichtendan moet je eens 19" amg velgen 2500€ tstuk van vers rubber voorzien met een maat richting 285/35/19
Comment
Comment