Mededeling

Collapse
No announcement yet.

bruine, stinkende koelvloeistof

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• bruine, stinkende koelvloeistof

ik heb laatst opgemerkt bij een peugeot 307 1.6 benzine dat de koelvloeistof donkerbruin zag (maar nog steeds redelijk doorzichtig) en redelijk hard stonk.

ik meen me te herinneren dat dit vroeger eerder groen of blauw was en meer doorzichtig was.

het oliepeil is OK en ziet er op het eerste zicht ook OK uit.

is dit normaal? zo niet, wat kan de oorzaak hiervan zijn?

roest in da water , van den blok die roest

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Arne Bekijk Berichten
      roest in da water , van den blok die roest
      ok, en perfect normaal dus? wel nood aan een verversing neem ik aan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fritzerer Bekijk Berichten
        ok, en perfect normaal dus?
        Voor een Peugeot wel, ja.

Comment

had da overtijd ook wel wat.heb eens een weekje met keukenazijn IPV water in mijn radiator.
          dan terug gewoon water op gedaan.
          het water ziet er al een pak beter uit.

Comment

waarschijnlijk idd gewoon water op de motor : dit is wel dodelijk voor de cilinderkop qua corrosie van het pasvlak : niet zo laten !
            let wel : dit kan ook zijn dat de joint de culasse door is en dat er uitlaatgassen in het koelsysteem komen , je moet dan in principe wel waterverbruik hebben

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Atlantis Bekijk Berichten
              waarschijnlijk idd gewoon water op de motor : dit is wel dodelijk voor de cilinderkop qua corrosie van het pasvlak : niet zo laten !
              let wel : dit kan ook zijn dat de joint de culasse door is en dat er uitlaatgassen in het koelsysteem komen , je moet dan in principe wel waterverbruik hebben
              kop is uit alu, maar ik zal de boel spoelen en verversen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                had da overtijd ook wel wat.heb eens een weekje met keukenazijn IPV water in mijn radiator.
                dan terug gewoon water op gedaan.
                het water ziet er al een pak beter uit.
                Zou sodawater niet minder agressief zijn ??

Comment

Dat kan absoluut geen kwaad.

Wij rijden zo al 400.000km rond

voor de schone kleurtjes moet je naar een schilderij kijken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                    Zou sodawater niet minder agressief zijn ??
                    er is een reden dat ik zeg, een week.
                    maar jah , sodawater kan ook.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                      er is een reden dat ik zeg, een week.
                      maar jah , sodawater kan ook.
                      Soda was vroeger, voor al die nieuw uitgevonden gimmicks zoals azijn e.d. gebruikt werden, het middel bij uitstek om zoiets te kuisen, ook zonder gevaar voor alu.blokken want niks bijtend. (Ik vraag me af waarom men een koffiezet niet met azijn mag ontkalken zonder het risico te lopen dat hij begint te lekken lans alle kanten en gaten, alle joints "opgefret" ??)

Comment

@Fritzener :

maar 1 raad : gebruik enkel kant-en-klare koelvloeistof zonder water .

voor de recentere volledig aluminium motoren heb ik in de andere gevallen al echte drama's gezien , zelfs met antigel in het water.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                          cheap man. Er is niks mis met een Peugeot.....
                          BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

help die mens ne keer:

Comment

Als je twee verschillende kleuren koelvloeistof mixt kan je ook zo'n drab krijgen. Dit is schadelijk voor de motor...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten
                                Niet nodig. Die kerel heeft 5 jaar garantie

Comment

Niet nodig. Die kerel heeft 5 jaar garantie
                                  alleen jammer dat de dealer er niks aan wil/kan doen.
                                  Sta je daar met je 5 jaar garantie. goeie service van die jappen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Atlantis Bekijk Berichten
                                    @Fritzener :

maar 1 raad : gebruik enkel kant-en-klare koelvloeistof zonder water .

voor de recentere volledig aluminium motoren heb ik in de andere gevallen al echte drama's gezien , zelfs met antigel in het water.

maar eerst spoelen met gewoon water?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fritzerer Bekijk Berichten
                                      maar eerst spoelen met gewoon water?
                                      eventueel me een productje zoals een bio degreaser
                                      naderhand kun je een coolsystem conditioner bijgieten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten
                                        alleen jammer dat de dealer er niks aan wil/kan doen.
                                        Sta je daar met je 5 jaar garantie. goeie service van die jappen
                                        Gelukkig is er meer dan 1 dealer te vinden in belgie

Comment

Working...
                                        X