Mededeling

Collapse
No announcement yet.

S.O.S -- Huilend geluid (zoals een uil) avensis 2.0 D4-D Wagon

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• S.O.S -- Huilend geluid (zoals een uil) avensis 2.0 D4-D Wagon

In mei 2007 hebben wij een nieuwe Toyota Avensis wagen aangekocht: 2 liter D-4D en Sol-versie . Een 6-tal maanden later merkten we, bij het verleggen, regelmatig een vreemd huilend geluid op. Niet altijd, de ene moment wel en de andere moment niet. Dit probleem hebben we besproken met onze garagist, maar die vond dit blijkbaar normaal. Een maand later nam het huilend geluid verder toe. Terug naar de garage, deze hebben de wagen gecontroleerd en hebben inderdaad een vreemd geluid vastgesteld. Het bleek volgens hun de turbo te zijn. Dus nieuwe turbo geplaatst (wagen 6 maand oud), daarvoor hadden ze ook al een nieuwe schokdemper vooraan geplaatst!!!!!! Maar na een maand, na het plaatsen van de nieuwe turbo, hadden we terug, op regelmatige basis, bij het verleggen, vooral van 1ste naar 2de, dan naar 3de, maar minder bij de 4de,5de en 6de versnelling, hetzelfde huilend geluid (zoals een uil). Wij terug naar de garage, zoals gewoonlijk geen gehoor. Volgens hun diende ik de muziek te verluiden, zo hoorde ik het geluid minder fel. Ondanks onze 5 jaar warranty!! Tot op vandaag is het probleem nog niet opgelost.

Kennen jullie dit probleem en/of hebben jullie hiervoor een oplossing.

Welkom op het forum.

Topic werd naar Techniek verplaatst.

Comment

Ik zou beginnen met een andere garage te zoeken.

Comment

lijkt mij inderdaad de turbo maar er moet een achterliggende oorzaak zijn
        misschien vind je hier een oplossing voor je probleem

Op zoek naar een gereviseerde turbo of turbopatronen? APS Turbo levert betaalbare kwaliteit, snel en vakkundig. Bestel vandaag nog online!

ik gok op een lek aan het inlaatspruitstuk

Comment

Merkt ge vermogensverlies?
          Als da da nie zo is, zal het wsl de turbo nie zijn...

Comment

kan turbo wel degelijk zijn: het is niet omdat de turbo al eens vervangen is geweest dat het probleem zich niet meer zou stellen
            uw garagist had met het vervangen van de turbo ook alle olieleidingen van en naar de turbo mee moeten vervangen want ik gok dan op een smeringsprobleem van de turbo
            www.peugeotforum.be

Comment

Ik heb inderdaad al vermogen verlies gehad. De garage heeft de chip hergeprogrammeerd. Maar toch heb ik nog steeds bij het optrekken, het gevoel dat de wagen moeite heeft om vooruit te komen. Rara..... Ik ken dus niets van autotechniek.

Alvast bedankt voor de reacties

Comment

Juist hetzelfde voorgehad, ook dat huilende geluid bij het laten opkomen van de koppeling.
                Volgens de garagist lag dit aan de riem over het vliegwiel die wat sleepte als je de koppeling liet opkomen...

Comment

waar is stefanus als je hem nodig hebt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Semper Bekijk Berichten
                    Juist hetzelfde voorgehad, ook dat huilende geluid bij het laten opkomen van de koppeling.
                    Volgens de garagist lag dit aan de riem over het vliegwiel die wat sleepte als je de koppeling liet opkomen...
                    riem over vliegwiel?

@topicstarter: welke garage?

Zou het niet de buté kunnen zijn?
                    BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten
                      waar is stefanus als je hem nodig hebt
                      Ik ben geen garagist. En van op afstand een diagnose stellen kan ik al helemaal niet .

1. Voor we weer in de eindeloze discussie terechtkomen wil ik één enkele keer vermelden: Toyota belooft geen enkele klant probleemloze wagens te bouwen. Ze beloven kwaliteitsvolle wagens te bouwen van degelijke makelijk en wanneer er een probleem zou opduiken een degelijke service.

Iets wat deze garagist duidelijk aan z'n broek veegt en wat door de klant zeker moet duidelijk gemaakt worden aan de invoerde. Zij moeten immers feedback krijgen om de 'slechte' dealers uit het netwerk te halen. Een probleem dat immers niet eigen is aan Toyota, ieder merk heeft als eens problemen met een dealer.

2. Wat 'take it easy' z'n probleem betreft: neem contact op met Toyota Belgium, Avenue du Japon in Brussel. Zij staan bekend om een zeer degelijke garantiebehandeling van hun klanten. Leg hen jouw probleem uit, vertel hen wat de dealer reeds uitgevoerd heeft en dat dit tot weinig resultaat heeft geleid. Er zal ongetwijfeld samen met jou naar een oplossing gezocht worden, jouw wagen valt immers nog volledig binnen de garantieperiode.

Enkele maanden geleden had ook een andere forummer last met z'n Toyota. Na contact met Toyota Belgium werd in overleg met de dealer een volledig nieuwe motor geïnstalleerd, gratis binnen garantie.
                      Last edited by ; 15/03/2009, 10:30.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                        Ik ben geen garagist.

Toyota belooft geen enkele klant probleemloze wagens te bouwen

...Een probleem dat immers niet eigen is aan Toyota, ieder merk heeft als eens problemen met een dealer.
                        wat kom je dan steeds "zie je wel" zeggen in topics over volkswagens of peugeots of wat dan ook?
                        En dat was mijn punt
                        even goeie "vrienden"

Comment

wat kom je dan steeds "zie je wel" zeggen in topics over volkswagens of peugeots of wat dan ook?
                          Voor heel veel forummers bestaat er maar één iets en dat is duitse degelijkheid. Ik laat graag effe zien dat ook daar zaken fout gaan

Comment

Voor heel veel forummers bestaat er maar één iets en dat is duitse degelijkheid. Ik laat graag effe zien dat ook daar zaken fout gaan
                            nee,Europees rijplezier en wil dan nog lukken dat die goeie ouwe Europeanen even degelijk (of degelijker) zijn dan de Aziaten....tja
                            BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                              nee,Europees rijplezier en wil dan nog lukken dat die goeie ouwe Europeanen even degelijk (of degelijker) zijn dan de Aziaten....tja
                              Rijplezier betekent voor iedereen iets anders.
                              Voor de ene is z'n wagen degelijk als hij 20 jaar probleemloos rijdt. De andere vindt een wagen degelijk als hij 's morgens probleemloos start.

Comment

Mocht mijn wagen huilen als een uil dan zou ik mij serieuze zorgen maken en hem eventueel een rat voederen zodat hij misschien stopt met huilen als een uil

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                                  Mocht mijn wagen huilen als een uil dan zou ik mij serieuze zorgen maken en hem eventueel een rat voederen zodat hij misschien stopt met huilen als een uil

motorkap open
                                  rat binnengooien
                                  motorkap rap toe

Stefanus, ik ben alles behalve fan van duitse eenheidsworst. En duitse degelijkheid moet je bij mij ook niet afkomen. Maar evenmin ben ik er van overtuigd dat Aziatische zeepkisten kwalitatiever zouden zijn dan europese.
                                  Elk merk heeft zijn gebreken, en als toyota's nu huilen als uilen, of de motor draait in de soep omdat ze nog niet overwegkunnen met een bepaald A-merk diesel enz. dat doet er niet toe. met een auto moet je geluk hebben. Net als met uw garage en de daarbij horende service.

Comment

Stefanus, ik ben alles behalve fan van duitse eenheidsworst. En duitse degelijkheid moet je bij mij ook niet afkomen. Maar evenmin ben ik er van overtuigd dat Aziatische zeepkisten kwalitatiever zouden zijn dan europese.
                                    Elk merk heeft zijn gebreken, en als toyota's nu huilen als uilen, of de motor draait in de soep omdat ze nog niet overwegkunnen met een bepaald A-merk diesel enz. dat doet er niet toe. met een auto moet je geluk hebben. Net als met uw garage en de daarbij horende service.
                                    Ik ben blij dat we op dezelfde golflengte lijken te zitten.

Voor we weer in de eindeloze discussie terechtkomen wil ik één enkele keer vermelden: Toyota belooft geen enkele klant probleemloze wagens te bouwen. Ze beloven kwaliteitsvolle wagens te bouwen van degelijke makelijk en wanneer er een probleem zou opduiken een degelijke service.

Comment

Working...
                                    X