Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beide dimlichten stuk

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Beide dimlichten stuk

Hallo,

Sinds deze week zijn mijn beide dimlichten-koplampen stuk.
    Iemand een idee wat ik zoal kan nakijken voor ik naar de garage stap.
    Kan ik iets testen of meten?

Groetjes

lampjes, schakelaar , bedrading zelf.
    thats all I guess

Comment

Zekering al gecheckt?
      Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

Ik heb nog niets gecheckt.
        Beide zekeringen tegelijk stuk?... want elk licht heeft een zekering van 10A
        Het kan natuurlijk. Kan ik met een Voltmeter iets meten aan de koplampen bvb?

Comment

Als je er zo weinig van af weet dan zou ik het laten doen.

Comment

Zeker dat beide tegelijk stuk zijngegaan? Mss was al ééntje stuk en heb je het pas gezien toen ze beide stuk waren?
            2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

De zekering nakijken is al een stap in de goede richting, dat is 'basic' en ik denk dat het zowat in elke gebruikershandleiding staat genoteerd. Zelfs visueel zou je dat moeten kunnen zien, met de zekeringen van tegenwoordig. Daarna kun je eens gaan meten aan je koplampen, of je daar nog spanning voorhanden hebt. Probeer ook eens je grootlichten, of die nog werken ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirkbruijns Bekijk Berichten
                De zekering nakijken is al een stap in de goede richting, dat is 'basic' en ik denk dat het zowat in elke gebruikershandleiding staat genoteerd. Zelfs visueel zou je dat moeten kunnen zien, met de zekeringen van tegenwoordig. Daarna kun je eens gaan meten aan je koplampen, of je daar nog spanning voorhanden hebt. Probeer ook eens je grootlichten, of die nog werken ?

Met grootlichten bedoel je toch de "faren"?
                Die werken nog en mijn standlichten ook alsook de mistlampen waar ik dus nu snachts mee rondrijd vooraan.
                Wat voor voltwaarde moet ik meten met mijn multimeter aan de koplampen? 12V gelijkstroom?
                Dus als ik geen 12V meet dan is er iets anders defect dan de koplamp neem ik aan?

Comment

tja, als je 230V wisselstroom meet, is het niet goed

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                    Dat is zeker niet goed !
                    Wat is een normale waarde, in cijfers, die ik zou moeten meten aan mijn koplampen?

Comment

in plaats van hier waardes te vragen meet het gewoon, is 3 seconden werk. Als het resultaat je abnormaal lijkt kan je nog altijd je waardes eens meegeven zullen er hier genoeg zijn die weten of het dan goed of slecht is. een zekering is ook vlug gecontroleerd hè.
                      Eens alle contactjes aan de lichten goed aanduwen mss iets losgekomen van fishes...

Comment

Then again, ge zou uw TV kunnen aansluiten

Comment

rond de 10 tot 12v als je je lichten opzet maar de motor af staat, rond de 10 tot 13,8 als de motor draait. ( het verschil zit hem in het verlies van de veel te dunne kabeltjes die ze gebruiken.

ik vermoed nog stees een zekering gesprongen. en ik denk nog steeds dat 1 van die zekeringen is voor het grootlicht en die andere voor het dimlicht.
                          tzou me verbazen dat ze dimlichtjes apart zouden zekeren. trouwens zekeren op 10A voor 1 dimlicht is zowiezo raar als een dimlicht maar 60W is

60W/12V =5A

als het nu 2 lampjes zijn in een circuit
                          120W/12V=10A kan dit wel.

Then again, ge zou uw TV kunnen aansluiten
                          yups, maar sinds ik geen sateliet heb moet ge dan via de kabel gaan, en da trekt op niks zo naar spanje rijden ofzo met ne kabel aan uwen auto die tot bij u thuis loopt.

langs de andere kant is da dan weer makkelijk voor de weg naar huis terug te vinden.

Comment

Je kan natuurlijk ook dit op je auto zetten, kan je tv kijken terwijl je rijdt

Enige probleem is wel dat het €5000 kost

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Levi Bekijk Berichten
                              Je kan natuurlijk ook dit op je auto zetten, kan je tv kijken terwijl je rijdt

Enige probleem is wel dat het €5000 kost
                              Hoeveel M3's zijn dat

IK BEDOEL, HOEVEEL M3's 3.0 ZIJN DAT ?

Comment

10 ofzo?

Comment

Ik dacht eerder aan een kommagetal

Comment

update, mijn pa heeft met zijn citroen hetzelfde voorgehad.
                                    wat blijkt volgens de citroengarage .

de nieuwe autos sturen de spanning door middel van pulsen. hierdoor geven de lampjes altijd evenveel licht.
                                    naargelang de lengte van de pulsen krijgen de lampen meer of minder spanning, de computer probeert normaal dus constant te mikken voor een bepaald voltage bvbeeld 12V. dus branden de lampen constant even hard. maakt niet uit of de motor draait of niet.
                                    de reden dat die lampjes eraan zijn gegaan is door een te hoge piekspanning. ( er kan altijd wel eens iets misgaan met iets computeraangestuur ) waardoor die lampjes dus ineens allebei tegelijkertijd kapot gaan. ( beide lampen krijgen namelijk een te hoge spanning )
                                    daarom dus dat bij moderne auto's u beide lampjes inens kunen stukgaan.
                                    Last edited by Timmie; 14/12/2009, 22:26.

Comment

kijk gewoon eerst of je lampjes nie stuk zijn, heb dat ook al voor gehad vond het ook raar dat ze alle twee stuk waren maar toch was het zo

grtjs

Comment

rond de 10 tot 12v als je je lichten opzet maar de motor af staat, rond de 10 tot 13,8 als de motor draait. ( het verschil zit hem in het verlies van de veel te dunne kabeltjes die ze gebruiken.

ik vermoed nog stees een zekering gesprongen. en ik denk nog steeds dat 1 van die zekeringen is voor het grootlicht en die andere voor het dimlicht.
                                        tzou me verbazen dat ze dimlichtjes apart zouden zekeren. trouwens zekeren op 10A voor 1 dimlicht is zowiezo raar als een dimlicht maar 60W is

60W/12V =5A

als het nu 2 lampjes zijn in een circuit
                                        120W/12V=10A kan dit wel.

yups, maar sinds ik geen sateliet heb moet ge dan via de kabel gaan, en da trekt op niks zo naar spanje rijden ofzo met ne kabel aan uwen auto die tot bij u thuis loopt.

langs de andere kant is da dan weer makkelijk voor de weg naar huis terug te vinden.

je kent alles van elentriek zelfs dat de draden te dun zijn
                                        maar 2 lampjes vervangen of 1 zekering lukt je niet
                                        strange....

Comment

Working...
                                        X