Mededeling

Collapse
No announcement yet.

peugeot 306 ventilator / aanjager

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
    (heb een postje van september 2008 van F.Loosveld bezien en daar staat geen onderschrift bij, dus ....????
    flik uitschijten voor 't rot van de straat = ban.

    ban = onderschrift en avatar weg.

    Comment


    • #42
      Oorspronkelijk geplaatst door Bucky Laplasse Bekijk Berichten
      flik uitschijten voor 't rot van de straat = ban.

      ban = onderschrift en avatar weg.
      't Zal u leren niet braaf zijn .........

      Comment


      • #43
        Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
        't Zal u leren niet braaf zijn .........
        moest 'ie maar niet zo achterbaks zijn.

        Comment


        • #44
          Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
          Zal dan aangeboren misvorming geweest zijn. Had vroeger al last om goed op te letten in de klas. Een vluchtig luisteren was al voldoende om alles nog bijna 'letterlijk' te kunnen herhalen op de examens. Dus .... (Let wel op mijn woordkeuze .... "vroeger" ....)
          Re de M47, wel, voor het gebruik dat ik er van maak voldoet hij toch prima hoor. Gisteren nog nieuwe olie opgedaan plus een half busje Nulon HP, hij moet er weer een jaar (of twee) tegen kunnen. Welk soort fratsen heb je er dan al van gezien ? Ik vraag dit om me eventueel te kunnen voorbereiden of anders om eventuele problemen te kunnen voorblijven (zoals het kleppendekselfiltertje vervangen op tijd, wat vroeger niet in de onderhoudsvoorschriften stond maar nu wel....)
          -join de culassekes
          -kapotte mazoutpompen
          -falende injectoren
          ...
          u vraagt, wij draaien

          Comment


          • #45
            Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten
            -join de culassekes
            -kapotte mazoutpompen
            -falende injectoren
            ...
            u vraagt, wij draaien
            Ja, maar dat is niet eigen aan BMW motoren eh deze feilen. Joints kapot zijn ook een probleem voor de 1.8K Rover motoren maar van de Td4 bij LR nog geen enkele gehoord en die motoren steken nu toch al zo'n 8 jaar in de Freelanders, kapotte mazoutpomp heb ik reeds gehad maar vervangen onder waarborg (dat is wel Bosch geloof ik, dus niet BMW zelf) en injectoren idem, is ook geen BMW fabricaat met als gevolg dat alle motoren die dezelfde injectoren bezigen aan hetzelfde probleem kunnen lijden.

            Comment


            • #46
              Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
              Ja, maar dat is niet eigen aan BMW motoren eh deze feilen. Joints kapot zijn ook een probleem voor de 1.8K Rover motoren maar van de Td4 bij LR nog geen enkele gehoord en die motoren steken nu toch al zo'n 8 jaar in de Freelanders, kapotte mazoutpomp heb ik reeds gehad maar vervangen onder waarborg (dat is wel Bosch geloof ik, dus niet BMW zelf) en injectoren idem, is ook geen BMW fabricaat met als gevolg dat alle motoren die dezelfde injectoren bezigen aan hetzelfde probleem kunnen lijden.
              ja maar als we zo beginnen is het vervangen van de carterventilatiefilter alle 120.000 ook niet echt een eigenschap van de motor.
              ik noem maar de miserie die je er mee kunt hebben die ik al "vaak" tegengekomen ben.

              nog een vraagje: is de koppeling bij Land rover op de 47 motor ook zo'n probleem?

              Comment


              • #47
                Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten
                ja maar als we zo beginnen is het vervangen van de carterventilatiefilter alle 120.000 ook niet echt een eigenschap van de motor.
                ik noem maar de miserie die je er mee kunt hebben die ik al "vaak" tegengekomen ben.

                nog een vraagje: is de koppeling bij Land rover op de 47 motor ook zo'n probleem?
                Ja, al "vaak" tegengekomen maar omdat je waarschijnlijk hoofdzakelijk met BMW werkt ? Als je in een andere merkgarage zou werken die ook, en ik noem maar een merk, met Bosch onderdelen gemonteerde motoren bezigt, zou je misschien evenveel en even "vaak" deze zaken tegenkomen ?

                Re de koppeling, zou het niet kunnen zeggen, heb zelf een Steptronic, dus ?? Wat ik wel al gelezen heb op Engelse fora, met niet automaten, is dat het pedaal tot op de bodem zakt en niet meer naar omhoog komt. Ook al dat de bediening in het motorcompartiment afgebroken was en ook reeds melding gezien van de bediening die ergens in de behuizing van de koppeling zelf ingebouwd zit, kan dat ?

                De reputatie en het betrouwbaarheidsniveau van een wagen is afhankelijk van de kwaliteit van de slechtste randapparatuur die er op gemonteerd zit, is zowat hetzelfde als 'n ketting die maar zo sterk is als de zwakste schakel.
                (Alle 120.000 km de carterventilatie vervangen, is dat niet wat lang ? Ik meen gelezen te hebben dat om de 30.000 km een beter resultaat zou geven ?)

                Comment


                • #48
                  Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                  Ja, al "vaak" tegengekomen maar omdat je waarschijnlijk hoofdzakelijk met BMW werkt ? Als je in een andere merkgarage zou werken die ook, en ik noem maar een merk, met Bosch onderdelen gemonteerde motoren bezigt, zou je misschien evenveel en even "vaak" deze zaken tegenkomen ?

                  Re de koppeling, zou het niet kunnen zeggen, heb zelf een Steptronic, dus ?? Wat ik wel al gelezen heb op Engelse fora, met niet automaten, is dat het pedaal tot op de bodem zakt en niet meer naar omhoog komt. Ook al dat de bediening in het motorcompartiment afgebroken was en ook reeds melding gezien van de bediening die ergens in de behuizing van de koppeling zelf ingebouwd zit, kan dat ?

                  De reputatie en het betrouwbaarheidsniveau van een wagen is afhankelijk van de kwaliteit van de slechtste randapparatuur die er op gemonteerd zit, is zowat hetzelfde als 'n ketting die maar zo sterk is als de zwakste schakel.
                  (Alle 120.000 km de carterventilatie vervangen, is dat niet wat lang ? Ik meen gelezen te hebben dat om de 30.000 km een beter resultaat zou geven ?)
                  ja maar ik werk nu in een voormalig mg-r garage die nu alfa fiat lacia doet. en daarvoor werkte ik in een MB garage. En ik geef gerust toe dat Bosch troep is na al mijn ervaringen bij die merken. Bij MB gingen de injectoren meer lekken dan een bejaarde vrouw met incontinentie. De bosch alternatoren geven het op een K-series meer op dan de marelli's bij de andere merken en ga zo maar door. Maar ze maken nu éénmaal deel it van een bepaalde blok die kan je die motor ook als troep beschouwen. Zo beschouw ik iedere MB cdi motor met bosch injectoren en HD pompen als rommel. Maar diegene die met de delphi's zijn uitgerust (c 204 en e 211 FL,...) staan vrij hoog op mijn lijst qua betrouwbaarheid

                  de m47 vreet koppelingen. 75's maar evengoed 3 reeksen die er mee uitgerust zijn hebben vaak op 100.000km al drie koppelingen gehad. (maar dan spreek ik in het geval van de 75 en ZT vooral over de cdt. de CDTI die onder mg-r zelf werd geperfectioneerd heeft er minder last van, maar ik weet niet hoe het bij laro zit.)
                  ingedrukte koppelingen die niet meer omhoog komen is ook een probleem. maar dat is meestal te wijten aan lekkende koppelingspompjes of het slecht ontluchten want dat is vrij moeilijk.

                  carterventilatiefilter om de 30.000 is pure winst? na 120.000 is ie zelfs nog bruikbaar bij de meesten maar dan pas wordt hij bij ons vervangen. omdat hij bij anderen dan bijna aan zijn eind zit.

                  Comment


                  • #49
                    Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten
                    ja maar ik werk nu in een voormalig mg-r garage die nu alfa fiat lacia doet. en daarvoor werkte ik in een MB garage. En ik geef gerust toe dat Bosch troep is na al mijn ervaringen bij die merken. Bij MB gingen de injectoren meer lekken dan een bejaarde vrouw met incontinentie. De bosch alternatoren geven het op een K-series meer op dan de marelli's bij de andere merken en ga zo maar door. Maar ze maken nu éénmaal deel it van een bepaalde blok die kan je die motor ook als troep beschouwen. Zo beschouw ik iedere MB cdi motor met bosch injectoren en HD pompen als rommel. Maar diegene die met de delphi's zijn uitgerust (c 204 en e 211 FL,...) staan vrij hoog op mijn lijst qua betrouwbaarheid

                    de m47 vreet koppelingen. 75's maar evengoed 3 reeksen die er mee uitgerust zijn hebben vaak op 100.000km al drie koppelingen gehad. (maar dan spreek ik in het geval van de 75 en ZT vooral over de cdt. de CDTI die onder mg-r zelf werd geperfectioneerd heeft er minder last van, maar ik weet niet hoe het bij laro zit.)
                    ingedrukte koppelingen die niet meer omhoog komen is ook een probleem. maar dat is meestal te wijten aan lekkende koppelingspompjes of het slecht ontluchten want dat is vrij moeilijk.

                    carterventilatiefilter om de 30.000 is pure winst? na 120.000 is ie zelfs nog bruikbaar bij de meesten maar dan pas wordt hij bij ons vervangen. omdat hij bij anderen dan bijna aan zijn eind zit.
                    Bedankt frekkel,
                    Mijne gebuur heeft ne keer last gehad met zijn koppeling maar dat was het dubbele vliegwiel dat probleme gaf, ze hebben dat toen onder waarborg vervangen, de ganse koppeling, en sindsdien en bij mijn weten heeft hij geen problemen meer gehad. Heb zelf mijn carterventilatiefilter vervangen op zo'n 54.000 km en die zat toch wel goed vol hoor. Naar het schijnt zou er nu een nieuwe uitvoering van bestaan met een soort van twee plastic cones die met de kleine kant opeenstaan, ziet er bijna uit zoals nen "diabolo" vroeger, en dat zou naar het schijnt veel langer meegaan nu, dus het is schijnbaar niet uit puur winstbejag dat deze filters om de 30.000 of zo zouden moeten vervangen worden. (De mijne zag er zoals hieronder uit na 54.000 km)
                    Bijgevoegde Bestanden

                    Comment


                    • #50
                      Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                      Bedankt frekkel,
                      Mijne gebuur heeft ne keer last gehad met zijn koppeling maar dat was het dubbele vliegwiel dat probleme gaf, ze hebben dat toen onder waarborg vervangen, de ganse koppeling, en sindsdien en bij mijn weten heeft hij geen problemen meer gehad. Heb zelf mijn carterventilatiefilter vervangen op zo'n 54.000 km en die zat toch wel goed vol hoor. Naar het schijnt zou er nu een nieuwe uitvoering van bestaan met een soort van twee plastic cones die met de kleine kant opeenstaan, ziet er bijna uit zoals nen "diabolo" vroeger, en dat zou naar het schijnt veel langer meegaan nu, dus het is schijnbaar niet uit puur winstbejag dat deze filters om de 30.000 of zo zouden moeten vervangen worden. (De mijne zag er zoals hieronder uit na 54.000 km)
                      maar de uwe is nog lang niet versleten hoor. hij staat nog niet open of niet.
                      die filter doet niets qua performance of zo. tis gewoon een kwestie van filtert hij of filtert hij niet. en na 120.000 filtert hij nog. Maar daarna wordt het tricky, dus vervangen wij hem.

                      Dubbele vliegwielen geven voor zover ik weet geen miserie

                      Comment


                      • #51
                        Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten
                        maar de uwe is nog lang niet versleten hoor. hij staat nog niet open of niet.
                        die filter doet niets qua performance of zo. tis gewoon een kwestie van filtert hij of filtert hij niet. en na 120.000 filtert hij nog. Maar daarna wordt het tricky, dus vervangen wij hem.

                        Dubbele vliegwielen geven voor zover ik weet geen miserie
                        Allez, dan kan ik de actuele filter voor de rest van zijn dagen laten steken. Met de weinige kms die ik per jaar doe moet hij zeker nog 24 jaar meegaan om nog eens 120.000 km af te leggen. (Wat dan een totaal van zo'n 180.000 km zou zijn, in andere woorden peanuts voor ne "goeien" BMW dieselmotor....) (In bijlage een foto van ne FL waarvan die filter geblokkeerd zat en het resultaat ervan als ze de peilstok uittrokken bij draaiende motor..., het is trouwens na dit voorval dat redelijk wat ophef maakte in de UK dat ze begonnen zijn om het vervangen van dit kleppendekselfilter voor te schrijven op regelmatige basis, gedurende de eerste jaren was dit geen na te zien onderdeel.)
                        Bijgevoegde Bestanden

                        Comment


                        • #52
                          ik had graag die mechanieker gezien

                          Comment


                          • #53
                            Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten
                            ik had graag die mechanieker gezien

                            Comment


                            • #54
                              Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten
                              ik had graag die mechanieker gezien
                              Ja, dat moet verschieten geweest zijn, nog een geluk dat F. of B. nog ne foto van hem gevonden heeft. Hij had wel al "a proper hummeken" aangetrokken toen hoor.

                              Comment


                              • #55
                                Oorspronkelijk geplaatst door Bucky Laplasse Bekijk Berichten
                                Raar, heb die kerel twee weken geleden in de carrefoer zien staan naast een hoogbejaarde man in zijn slaapkleed
                                wist niet dat het een engelse mechanieker bij landrover was.

                                Comment


                                • #56
                                  Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten
                                  ik had graag die mechanieker gezien
                                  Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten
                                  Raar, heb die kerel twee weken geleden in de carrefoer zien staan naast een hoogbejaarde man in zijn slaapkleed
                                  wist niet dat het een engelse mechanieker bij landrover was.
                                  Het doet me plezier te zien dat die gast toch nog van 't straat geraakt is, nadat hij die foto gepubliceerd had werd hij ginder buitengewipt....

                                  Comment

                                  Working...
                                  X