Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Rood lampje batterij en olie blijft branden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Rood lampje batterij en olie blijft branden

Betekent dit automatisch dat ik een nieuwe batterij nodig heb? Ik doe dagelijks +/- 100km, dus zou me verbazen dat hij niet kan opladen. Het is natuurlijk wel koud en hij staat buiten.

Hetzelfde voor het lampje van de olie. Het is een bmd 520d, weet iemand welke olie hierop moet? Dan haal ik mij morgen in een tankstation een busje.

Oorspronkelijk geplaatst door Ewergreen Bekijk Berichten
    Betekent dit automatisch dat ik een nieuwe batterij nodig heb? Ik doe dagelijks +/- 100km, dus zou me verbazen dat hij niet kan opladen. Het is natuurlijk wel koud en hij staat buiten.

Hetzelfde voor het lampje van de olie. Het is een bmd 520d, weet iemand welke olie hierop moet? Dan haal ik mij morgen in een tankstation een busje.
    als u lampke van u olie brand dan zou ik daar niet te ver mee rijden het kan ook aan u oliedruk liggen.

Comment

Oliepeil toch maar eens controleren.

Comment

Ik heb tot mijn 25 gestudeerd, altijd goed gespaard en werk sinds een jaar. Ik ga per jaar een 30.000km doen en ik heb mij daarvoor een BMW 520D gekocht. Was niet te duur, is supercomfortabel, leek me fantastisch veilig en het verbruik valt reuze goed mee. Ik heb hem overigens volledig zelf betaald.

Dus, scheer niet iedereen over dezelfde kam. Moest ik ooit op de ring tussen twee vrachtwagens of dergelijke terechtkomen, ik ga mij gelukkig prijzen dat ik de investering gedaan heb. Bovendien, voor het geld dat ik betaald heb had ik bij Renault, peugeot, of Dacia niet véél meer gehad. Buiten problemen misschien?
        Oorspronkelijk geplaatst door Vtech™ Bekijk Berichten

Afwachten met een 2de hands BMW...
        Ken er genoeg die er veel problemen mee gehad hebben...
        .....
        Last edited by Vtech™; 24/11/2008, 23:22.
        2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
        2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
        2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
          Oliepeil toch maar eens controleren.
          Als't te laag staat bijvullen en terug starten. Als je lampje niet uit gaat motor terug afzetten en naar je garage laten doen (niet rijden)
          Als't lampje wel uit gaat met draaiende motor eens meten hoeveel spanning je hebt bij je batterij

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vtech™ Bekijk Berichten
            .....
            Het was een foutje van mezelf. Het lampje brandt, maar zogauw ik de motor opzet springen ze uit. Gisteren voor de zekerheid maar een beetje olie erbij gesmeten. Maar verder dus alles ok. Mijn eerste 1000km zit er al op in vijf (rij)dagen.

Comment

Huh? Kijk uw oliepeil toch maar eens na want als ge onnodig olie bijvult doet dat ook geen goed aan uw motor.

Comment

Als je 't over deze melding hebt op je dashboard. Dit is compleet normaal als je de sleutel omdraait maar nog niet start. Er scheelt dus niets met je batterij of oliepeil.

Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

Daar ben ik nu dus ook achter gekomen
                  Geen zorgen, er zit nu niet té veel olie in. Ik heb het nagekeken

Comment

Daar ben ik nu dus ook achter gekomen
                    Geen zorgen, er zit nu niet té veel olie in. Ik heb het nagekeken
                    Toch nagekeken bij koude motor ??

Comment

Yup! Ik moet het allemaal nog leren, maar ben wel geïnteresseerd, vandaar mijn aanwezigheid hier.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk Berichten
                        Als je 't over deze melding hebt op je dashboard. Dit is compleet normaal als je de sleutel omdraait maar nog niet start. Er scheelt dus niets met je batterij of oliepeil.

Zo ben je zeker dat er een lampje inzit

Comment

Working...
                        X