Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aankoop accu slagmoersleutel

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Aankoop accu slagmoersleutel

Ik loop al langer met het idee rond van een slagmoersleutel aan te kopen. Altijd handig als hobby sleutelaar
    Eigelijk heb ik niet genoeg plaats voor een compressor te zetten en vandaag kwam ik dit in het reclameblaadje van de Hubo tegen. Makkelijk te gebruiken, direct bij de hand, pakt geen plaats in...ideaal gereedschap?

Een compressor en pneumatische slagmoersleutel zou me uiteraard wel wat meer kosten en vanwege het plaatsgebrek heb ik dit plan laten varen.
    En dan kwam ik bovenstaande aanbieding tegen...

Iemand ervaring mee? Te belachelijk in aankoop?
    Uiteraard is een kruissleutel ook goed but hey...fancy tools zijn altijd fun

Dat ding kan 100Nm leveren. Is dat genoeg of eerder een belachelijk lage waarde?
    Bijgevoegde Bestanden

Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk Berichten

Dat ding kan 100Nm leveren. Is dat genoeg of eerder een belachelijk lage waarde?
    Is genoeg om een Smart eraf te trekken op den Boomsesteenweg!
    Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
    Bestelt
    1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
      Is genoeg om een Smart eraf te trekken op den Boomsesteenweg!
      Graag een serieus antwoord

Comment

En echt hoogtoerig is het ding ook niet.

Comment

100 Nm is alsof er een persoon van 50 kg op een sleutel van 20 cm gaat zitten om 'm aan te draaien. Ik weet niet of dat veel is.

Comment

Ergens denk ik dat dat ding niet veel voorstelt...
            Als ge wat verder op internet kijkt zie je dat zo'n goeie slagmoersleutel al snel 200 tot 500€ kan kosten. Koppel ligt dan ook wel een pak hoger.

Comment

Hubo troep...

Budgetair-doe-het-zelf-klungelen

Ik zou het laten voor wat het is... Mss leg je dat spel 2 tot 3 keer nogal bruut neer en is het naar de geslachtsdelen.

Comment

Powerplus...afblijven! Echt. Bucht.

Ik ken niet echt iets van slagmoersleutels, maar bijvoorbeeld Makita heeft er die tot 1000Nm gaan.

Kost waarschijnlijk wel "iets" meer dan powerplus toestanden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 53 Bekijk Berichten
                  Powerplus...afblijven! Echt. Bucht.

Ik ken niet echt iets van slagmoersleutels, maar bijvoorbeeld Makita heeft er die tot 1000Nm gaan.

Kost waarschijnlijk wel "iets" meer dan powerplus toestanden.
                  Ja vlot 500€.

Genoeg koppel om m'n pols te breken denk ik.

Comment

Ja vlot 500€.

Jij kan dat met die 100Nm ook al denk ik.

Nee serieus... Je weet... Koop deftig matriaal. Goedkoop is niet altijd goede koop.

Comment

Ja vlot 500€.

Met 1000Nm haal je wel Veyron-ish materiaal in huis hé Hoe cool is dat?!

Comment

Wel, als mede autohobbyist zou ik het je zeker aanraden. Al de voorbeelden die aangehaald worden met 1000N of meer zijn goed voor mensen die het nodig hebben voor hun broodwinning. Ik denk dat dit toestel wel zal voldoen. Gaat het eens stuk, dan heb je nog altijd 2 jaar garantie. Ook het feit dat je geen compressor nodig hebt is een groot pluspunt. Ik zou er ook aan denken om zo iets te kopen, maar mn bimma 2002 is net af.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door carterbeschermer Bekijk Berichten
                          mn bimma 2002
                          Waar staat dat topic?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door carterbeschermer Bekijk Berichten
                            Wel, als mede autohobbyist zou ik het je zeker aanraden. Al de voorbeelden die aangehaald worden met 1000N of meer zijn goed voor mensen die het nodig hebben voor hun broodwinning. Ik denk dat dit toestel wel zal voldoen. Gaat het eens stuk, dan heb je nog altijd 2 jaar garantie. Ook het feit dat je geen compressor nodig hebt is een groot pluspunt. Ik zou er ook aan denken om zo iets te kopen, maar mn bimma 2002 is net af.
                            Ik durf dat tegenspreken.

Wanneer zou je dit ding gebruiken buiten uit luiigheid, als je een bout slecht los krijgt en dan kom met je met 100Nm echt te kort denk ik.

Comment

Ik heb eens snel gegoogled op aanhaalmomenten voor wielmoeren en daar spreken ze al snel tussen de 95 en 125Nm ...

maw, om vast te zetten is het net voldoende maar kom je met je auto terug van de bandenmarchand en die hebben met een zwaar ding u bouten vast gezet krijg je ze er al niet meer mee los.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                                Ik heb eens snel gegoogled op aanhaalmomenten voor wielmoeren en daar spreken ze al snel tussen de 95 en 125Nm ...

maw, om vast te zetten is het net voldoende maar kom je met je auto terug van de bandenmarchand en die hebben met een zwaar ding u bouten vast gezet krijg je ze er al niet meer mee los.
                                't is vooral om ze los te krijgen dat het moet dienen en daarom twijfel ik of ik met 100Nm wel toekom.
                                Vastzetten doe je achteraf ook altijd ff met de kruissleutel dus dat maakt niet uit...

Comment

rond de 110Nm moeten wielen ja.

Ik zou daar af blijven.

Comment

't is vooral om ze los te krijgen dat het moet dienen en daarom twijfel ik of ik met 100Nm wel toekom.
                                    Vastzetten doe je achteraf ook altijd ff met de kruissleutel dus dat maakt niet uit...
                                    dan zou ik het er bij laten ...

Comment

't zal wel genoeg zijn om ze vast te zetten maar lossen zal niet mss niet gaan.