Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aankoop accu slagmoersleutel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
    Ik heb eens snel gegoogled op aanhaalmomenten voor wielmoeren en daar spreken ze al snel tussen de 95 en 125Nm ...

    maw, om vast te zetten is het net voldoende maar kom je met je auto terug van de bandenmarchand en die hebben met een zwaar ding u bouten vast gezet krijg je ze er al niet meer mee los.
    Als ze bij de bandencentrale je bouten zo vast zetten dat je ze zonder een gewone sleutel niet meer los krijgt, dan zijn ze slecht bezig.
    Sommige zetten ze zelfs op het einde vast met een momentsleutel, en nooit niet 'te', dat is voor niks goed. Mij hebben ze altijd geleerd: vast=vast.

    Maar ivm met die slagmoersleutel. Ik zou het ook niet doen, dat ding gaat idd niet genoeg kracht geven en ik denk dat je het heel weinig gaat gebruiken.

    Maar zoveel plaats pakt een compresseur toch niet ? Ok, het wel een pak duurder als je al die dingen moet gaan aankopen, maar je bent er volgens mij wel beter mee gesteld...

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door Skillz Bekijk Berichten
      Als ze bij de bandencentrale je bouten zo vast zetten dat je ze zonder een gewone sleutel niet meer los krijgt, dan zijn ze slecht bezig.
      Sommige zetten ze zelfs op het einde vast met een momentsleutel, en nooit niet 'te', dat is voor niks goed. Mij hebben ze altijd geleerd: vast=vast.

      Maar ivm met die slagmoersleutel. Ik zou het ook niet doen, dat ding gaat idd niet genoeg kracht geven en ik denk dat je het heel weinig gaat gebruiken.

      Maar zoveel plaats pakt een compresseur toch niet ? Ok, het wel een pak duurder als je al die dingen moet gaan aankopen, maar je bent er volgens mij wel beter mee gesteld...
      met een gewone sleutel zet je al snel 100Nm denk ik hoor.

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door Skillz Bekijk Berichten
        Als ze bij de bandencentrale je bouten zo vast zetten dat je ze zonder een gewone sleutel niet meer los krijgt, dan zijn ze slecht bezig.
        Sommige zetten ze zelfs op het einde vast met een momentsleutel, en nooit niet 'te', dat is voor niks goed. Mij hebben ze altijd geleerd: vast=vast.

        Maar ivm met die slagmoersleutel. Ik zou het ook niet doen, dat ding gaat idd niet genoeg kracht geven en ik denk dat je het heel weinig gaat gebruiken.

        Maar zoveel plaats pakt een compresseur toch niet ? Ok, het wel een pak duurder als je al die dingen moet gaan aankopen, maar je bent er volgens mij wel beter mee gesteld...
        Als je met een pneumatische slagmoersleutel 4 wielen binnen de 10min moet loskrijgen heb je al een relatief grote compressor nodig. Die dingen zuipen lucht dat het niet normaal is

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
          Als je met een pneumatische slagmoersleutel 4 wielen binnen de 10min moet loskrijgen heb je al een relatief grote compressor nodig. Die dingen zuipen lucht dat het niet normaal is
          Hoe werken zo'n pneumatische toestanden eigenlijk? Hoeveel bar heb je bijvoorbeeld nodig om een beetje deftig gebruik te kunnen maken van een slagmoersleutel? En hoe groot moet je drukvat daarvoor ongeveer zijn?

          Comment


          • #25
            nutteloze rommel.

            ==> kopen, Gio.

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door 53 Bekijk Berichten
              Hoe werken zo'n pneumatische toestanden eigenlijk? Hoeveel bar heb je bijvoorbeeld nodig om een beetje deftig gebruik te kunnen maken van een slagmoersleutel? En hoe groot moet je drukvat daarvoor ongeveer zijn?
              Pneumatische slagmoersleutel van Rodac bvb:

              10.000tpm
              koppel instelbaar van 70 tot 140 Nm
              Luchtverbruik: 350l/min

              Ter referentie: Een haakse slijper van hetzelfde merk verbruikt 115l/min

              Wat zoiets nodig heeft van druk weet ik eigenlijk niet, maar wij hebben thuis zo een typisch hobby-compressortje, en als ik daar 2 bouten mee vastzet begint dat ding van zijn oren te maken omdat het niet genoeg luchtdebiet kan aanleveren, waardoor er dus niet genoeg koppel geleverd kan worden.
              Als ik daarentegen met onze grote compressor zoiets doe, kan ik zonder problemen alle wielen demonteren of monteren zonder dat ik moet wachten

              Comment


              • #27
                plan b: geef uw 80€ aan mij en ik kom uw wielmoeren eens losdraaien en zelfs terug vast ook als ge wilt.

                met dat stuk speelgoed krijg je niks los en binnen de kortste keren is het verbrand vanbinnen omdat het te hard heeft liggen sleuren. dus laat maar liggen
                Ik heb compresseurken gemaakt van lpg tank uit vroegere wagen. kost nix en werkt goed

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door Bucky Laplasse Bekijk Berichten
                  nutteloze rommel.

                  ==> kopen, Gio.
                  Laat maar, heb vandaag de kruissleutel gebruikt, dat doet z'n job ook.

                  Comment


                  • #29
                    Je moet zo'n uitschuifbare sleutel kopen. Ingeschoven is die 30cm, uitgeschoven 50 ofzo. Daar kan je alles mee los krijgen.
                    Powered by Detroit Diesel.

                    Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door PT Cruiser Bekijk Berichten
                      Je moet zo'n uitschuifbare sleutel kopen. Ingeschoven is die 30cm, uitgeschoven 50 ofzo. Daar kan je alles mee los krijgen.
                      Heb ik.

                      Ik heb nergens gezegd dat ik m'n bouten niet los krijg hé
                      Desnoods zet ik er nog m'n buis van een meter op...stevig trekje daar aan en dan komt de boel ook los...

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door Skillz Bekijk Berichten
                        Als ze bij de bandencentrale je bouten zo vast zetten dat je ze zonder een gewone sleutel niet meer los krijgt, dan zijn ze slecht bezig.
                        Sommige zetten ze zelfs op het einde vast met een momentsleutel, en nooit niet 'te', dat is voor niks goed. Mij hebben ze altijd geleerd: vast=vast.

                        Maar ivm met die slagmoersleutel. Ik zou het ook niet doen, dat ding gaat idd niet genoeg kracht geven en ik denk dat je het heel weinig gaat gebruiken.

                        Maar zoveel plaats pakt een compresseur toch niet ? Ok, het wel een pak duurder als je al die dingen moet gaan aankopen, maar je bent er volgens mij wel beter mee gesteld...
                        Het is beter dat je de bouten vastzet met een momentsleutel, als je ze te hard vastzet kan het zijn dat je de schroefdraad stukmaakt en als die in een te slechte staat is kan het wiel eraf vliegen tijdens het rijden. Uiteraard zal dit slechts in het ergste geval gebeuren, maar voorkomen is sowieso beter dan genezen. Daarom ook dat je als je een motor monteert alle bouten met een momentsleutel moet vastzetten.
                        BMW = Freude Am Fahren

                        Comment


                        • #32
                          Bij mij in de garage hebben we ook zo 2 dingen, van het merk BERNER.
                          En ik moet zeggen, dat ding is niet meer te missen, geen gekut meer met kabels en draden enzo....
                          En sowieso als we wielbouten vastdraaien, dan is vast vast.
                          Natrekken gebeurd altijd met een momentsleutel!

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door geilenbarry Bekijk Berichten
                            Bij mij in de garage hebben we ook zo 2 dingen, van het merk BERNER.
                            En ik moet zeggen, dat ding is niet meer te missen, geen gekut meer met kabels en draden enzo....
                            En sowieso als we wielbouten vastdraaien, dan is vast vast.
                            Natrekken gebeurd altijd met een momentsleutel!
                            Idd natrekken dient altijd met momentsleutel te gebeuren
                            wij hebben 2 tanks samen goed voor 1000l lucht 4cilindermotor met vat voor 600l en 2 cilindermotor met vat voor 400l beiden geregeld op 9.5 bar

                            Comment

                            Working...
                            X