Mededeling

Collapse
No announcement yet.

additieven voor motor - brandstofsysteemreiniging

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• additieven voor motor - brandstofsysteemreiniging

Mensen met positieve/negatieve ervaringen met dergelijke producten? Als je eens rondkijkt in de supermarkt of de speciaalzaak dan heb je voor elk probleempje wel een toevoeging.

Volgens veel constructeurs mag je geen additieven toevoegen (staat zo in de handleiding van de wagen) maar als je het etiket van zo'n product leest dan lijken het wel wondermiddeltjes. Ik moet binnenkort onderhoud doen van mijn wagen en dacht eraan om eens iets te gebruiken om bij de motorolie te doen zodat de motor inwendig gereinigd wordt. Ik overweeg ook om iets te kopen om het brandstofsysteem te reinigen.

goeie ervaringen met marly en forté

Comment

Ook 1 goede ervaring met Marly. Ooit eens een potje bij het koelwater gedaan om het koelcircuit te smeren en onderhouden. Het piepen van de waterpomp wat plots opgelost.

Veel garages gebruiken zelf additieven, zo kunnen ze soms problemen goedkoop oplossen. De meest gekende is waarschijnlijk een additief om de roetuitstoot te verminderen om zo toch door de keuring te geraken. ook producten om lekkende radiatoren te fixen worden vaak gebruikt.
      2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Na toepassing van Marly Cti Diesel daalde mijn verbruik lichtjes, ik vermoed door de smerende werking en de reiniging van de injectoren. Hij had er deugd van, het is een tweedehands van 6 jaar oud.
        Last edited by ErikF; 20/11/2008, 21:34.

Comment

Al 15 jaar trouwe gebruiker van C2i van Marly, zowel in diesel, benzine en injectie.
          Ook nog STP gebruikt, maar niet zo content van.
          Slick50 vroeger nog gebruikt, maar geen (merkbaar) verschil opgemerkt.

Comment

Na het lezen van dit alles en in gedachte houdende dat ik niet veel kilometers doe en dat de weinige kilometers die ik doe nog steeds een koude motor opleveren was ik van oordeel om zo goed mogelijk voor het brandstofsysteem (vooral injectoren)te zorgen als mogelijk. Heb daarom de site van Marly bezocht en was tot het besluit gekomen om zo'n diesel Booster of Cti te nemen. Ik wist dat in de "Orga" bij ons verschillende Marly producten te koop zijn en vermits ik bijna moest tanken ben ik eerst daar eens gaan zien, ipv. on-line bij Marly direct te bestellen maar dan een bepaalde tijd te moeten wachten. Dus in de Orga, bij het bezien van die producten zag ik ook het product ZENOX diesel additief staan (fabrikant Marly) wat dus het allerlaatste en meest geavanceerde van dit soort producten zou moeten zijn, één flesje zou voor 60 l brandstof zijn en een goed resultaat geven gedurende 10.000 km. Ideaal voor mij dus, heb zo'n busje gekocht aan 18 €, heb ook die Cti gezien die zo'n 13,85 € kost en den Booster die iets van 'n 14,50 € kost. Een "reinigingskit" in een karton verpakking met volgens mij alleen twee flacons Cti erin kost evenwel méér dan twee aparte flacons Cti . Bij thuiskomst heb ik dan de site van Marly terug eens opgezocht om na te zien hoeveel ik "te veel" zou betaald hebben met in de Orga te kopen en niet on-line bij Marly zelf. Dus nu komt de oorzaak van deze post:

Zenox diesel additief, Orga : 18,00 €
            Zenox diesel additief, Marly : 24,32 €

En maar denken dat on-line, direct bij de fabrikant, voordeliger zou zijn ??? (Ik heb de lichte indruk dat direct bij Marly bestellen overeenkomt met )
            Last edited by ; 02/12/2008, 20:33.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
              Na het lezen van dit alles en in gedachte houdende dat ik niet veel kilometers doe en dat de weinige kilometers die ik doe nog steeds een koude motor opleveren was ik van oordeel om zo goed mogelijk voor het brandstofsysteem (vooral injectoren)te zorgen als mogelijk. Heb daarom de site van Marly bezocht en was tot het besluit gekomen om zo'n diesel Booster of Cti te nemen. Ik wist dat in de "Orga" bij ons verschillende Marly producten te koop zijn en vermits ik bijna moest tanken ben ik eerst daar eens gaan zien, ipv. on-line bij Marly direct te bestellen maar dan een bepaalde tijd te moeten wachten. Dus in de Orga, bij het bezien van die producten zag ik ook het product ZENOX diesel additief staan (fabrikant Marly) wat dus het allerlaatste en meest geavanceerde van dit soort producten zou moeten zijn, één flesje zou voor 60 l brandstof zijn en een goed resultaat geven gedurende 10.000 km. Ideaal voor mij dus, heb zo'n busje gekocht aan 18 €, heb ook die Cti gezien die zo'n 13,85 € kost en den Booster die iets van 'n 14,50 € kost. Een "reinigingskit" in een karton verpakking met volgens mij alleen twee flacons Cti erin kost evenwel méér dan twee aparte flacons Cti . Bij thuiskomst heb ik dan de site van Marly terug eens opgezocht om na te zien hoeveel ik "te veel" zou betaald hebben met in de Orga te kopen en niet on-line bij Marly zelf. Dus nu komt de oorzaak van deze post:

Zenox diesel additief, Orga : 18,00 €
              Zenox diesel additief, Marly : 24,32 €

En maar denken dat on-line, direct bij de fabrikant, voordeliger zou zijn ??? (Ik heb de lichte indruk dat direct bij Marly bestellen overeenkomt met )

Dat heb ik toch al heel veel gezien, dat producten op de site van de fabrikant veel duurder zijn dan op een andere site of in een winkel. Ik denk dat dat komt omdat de fabrikant een adviesprijs heeft die ze doorgeven aan retailers. Die retailers hoeven zich niet aan die adviesprijs te houden en kunnen een veel lagere prijs maken naargelang de concurrentie die er heerst.

Laat je weten hoe het werkte, die Zenox?

Comment

Volgens mij niet ok:

Als een motor nog in goede conditie volstaat het om je wagen eens goed warm te rijden en vervolgens een goed doortetrekken om hem "schoon te branden" Bij een goede motor zal het product nog baten,nog schaden.

Bij een meer vesleten motor zal het potje op korte termijn een positief verschil opleveren om achteraf de slijtage extra te bevorderen.

Gewoon deftig met je auto rijden en kwaliteitsbrandstof tanken.
                BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                  Volgens mij niet ok:

Als een motor nog in goede conditie volstaat het om je wagen eens goed warm te rijden en vervolgens een goed doortetrekken om hem "schoon te branden" Bij een goede motor zal het product nog baten,nog schaden.

Is het dan niet vooral de uitlaat en een klein beetje de cilinders die "schoongebrand" worden? Ik kan me niet inbeelden dat hiermee de injectoren aangepakt zouden worden. Die zouden in feiten nooit vervuild mogen of kunnen zijn want die zitten direct verstopt. Het argument "Reinigt injectoren" zoals ik op de site van Marly lees is volgens mij dan ook zuiver verkoopspraat.

Bij een meer vesleten motor zal het potje op korte termijn een positief verschil opleveren om achteraf de slijtage extra te bevorderen.

Leg uit?

Comment

2,5 jaar geleden heb ik ook 's zo'n busje gebruikt.

Stationair wou mijn auto toen wel 's stotteren dat 't niet meer mooi was. Eerst wou 'k zelf wat proberen eer mij op kosten te laten jagen door een garagist... dus voor € 15 ben ik zo'n busje gaan halen in de Auto5. Bij de volgende tankbeurt dat flesje erbij gekapt... en na 1500km was 't gestotter vollédig weg. En tot nu toe heb ik er ook nooit meer last van gehad.
                    Dus, 't is zeker iets goed, maar als er niks scheelt met je motor, zou ik 't er niet inkappen.
                    Life's too short. Not to. Live it.
                    1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                    2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                    2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                    2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                      Dat heb ik toch al heel veel gezien, dat producten op de site van de fabrikant veel duurder zijn dan op een andere site of in een winkel. Ik denk dat dat komt omdat de fabrikant een adviesprijs heeft die ze doorgeven aan retailers. Die retailers hoeven zich niet aan die adviesprijs te houden en kunnen een veel lagere prijs maken naargelang de concurrentie die er heerst.

Laat je weten hoe het werkte, die Zenox?
                      Heb je tijd van wachten ? Met de 5 à 7.000 km per jaar die ik doe ?????

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                      Volgens mij niet ok:

Gewoon deftig met je auto rijden en kwaliteitsbrandstof tanken.
                      Ik tank altijd Mobil of Total Excellium, mijn motor heeft nu zo'n 64.000 km gedaan en is in zeer goede staat, of het product dus noch baat noch schade zal toebrengen aan de motor weet ik niet maar denk ik toch niet. Ik heb het vooral gedaan om de injectoren (een nieuwe injector zou naar het schijnt zo'n 600 € kosten ?) eens een reinigingsbeurt te geven vermits ze zeggen (Marly zegt...) dat 60% van de vuiligheid door de eerste ingebruikname reeds zou verwijderd worden, dus.... Re het "schoon branden", bij het heenrijden naar de schouwing houd ik mijn Steptronic manueel altijd juist onder het toerental waarop die automatisch (om schade de vermijden) op eigen houtje beslist om hoger te schakelen, dus ik bol de ganse afstand naar de controle aan relatief hoge toeren, ook bij het vertrekken zet ik hem manueel in "1" en blijf dan doorstampen (als hij warm is natuurlijk) tot hij zelf bij de hoogstmogelijke toeren naar "2" en dan naar "3" schakelt, daarna rij ik dus zoals ik al zei op zo'n 100 toeren minder alvorens hij naar "4" zou schakelen. Eens op de A12 laat ik hem aan 120 bollen in 4e, dat is de snelheid die hij haalt op een paar toeren onder het automatische opschakelen naar z'n "5". Heb daarmee toch al twee jaar een goed resultaat gehad op de schouwing.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                        Is het dan niet vooral de uitlaat en een klein beetje de cilinders die "schoongebrand" worden? Ik kan me niet inbeelden dat hiermee de injectoren aangepakt zouden worden. Die zouden in feiten nooit vervuild mogen of kunnen zijn want die zitten direct verstopt. Het argument "Reinigt injectoren" zoals ik op de site van Marly lees is volgens mij dan ook zuiver verkoopspraat.

Leg uit?
                        Voor de brandstofaditieven gaat dit natuurlijk minder (of niet zelfs) op,maar de olie aditieven lossen dikwijls vuil op maar ze verminderen achteraf ook de smeereigenschappen door de olie zelf te vervuilen.
                        BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Moest alle verkochte olie van superkwaliteit zijn zou er geen addetief nodig zijn

Comment

Zou er nu nog veel van die "gefilterde" olie in omloop zijn die voor nieuwe verkocht wordt ??

Comment

er heeft hier ooit een artikel gestaan dat olie eigenlijk niet slecht wordt en gefilterde olie even goed is als nieuwe ....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                                er heeft hier ooit een artikel gestaan dat olie eigenlijk niet slecht wordt en gefilterde olie even goed is als nieuwe ....
                                Ja, maar die gefilterde olie had al een leven achter de rug hoor. In vrac rondgehaald bij de garages werd die gefilterd en terug in vaten/bussen verkocht als obscuur merk, dat wel, maar vermits gebruikte olie verzuurt zou die gefilterde, als die wat in stock staat, al zuur kunnen zijn alvorens ze zelfs gebezigd is ??

Comment

gefilterd is 1,maar de viscositeit,temperatuursbestendiheid,......

Comment

Zouden deze addictieven kwaad kunnen bij een gechipte wagen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                                      Ja, maar die gefilterde olie had al een leven achter de rug hoor. In vrac rondgehaald bij de garages werd die gefilterd en terug in vaten/bussen verkocht als obscuur merk, dat wel, maar vermits gebruikte olie verzuurt zou die gefilterde, als die wat in stock staat, al zuur kunnen zijn alvorens ze zelfs gebezigd is ??
                                      niet over dit voorbeeld, maar hetgeen hier ooit gepost is was iemand die 1 keer om de 100.000 km zijn olie verving of zo.

Blijkbaar zou al dat gedoen van regelmatig te verversen overbodig zijn want hedendaagse olie is zo goed dat deze niet verminderd in waarde en z'n waardes behoudt ....

Comment

niet over dit voorbeeld, maar hetgeen hier ooit gepost is was iemand die 1 keer om de 100.000 km zijn olie verving of zo.

Blijkbaar zou al dat gedoen van regelmatig te verversen overbodig zijn want hedendaagse olie is zo goed dat deze niet verminderd in waarde en z'n waardes behoudt ....
                                        Ja, was dat niet de gewezen directeur van een bekend oliemerk in Nederland ??

Comment

Working...
                                        X