Mededeling

Collapse
No announcement yet.

additieven voor motor - brandstofsysteemreiniging

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
    Ja, was dat niet de gewezen directeur van een bekend oliemerk in Nederland ??

Hehe, dat was idd die kerel die beweerde dat olie vervangen overbodig was... Hij verkocht natuurlijk zo'n soort metertje om op je oliepeilstok te bevestigen waarmee je zogezegd kon zien of je olie nog goed is. Ik zou zeggen dat hij voor zijn eigen winkel praatte. Het kan niet anders dat motorolie zijn eigenschappen verliest na een hoop km's.

Comment

olie verliest zijn smeerwaarde na gebruik. dit geld ook voor "moderne" olies.
      BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
        olie verliest zijn smeerwaarde na gebruik. dit geld ook voor "moderne" olies.
        bron?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
          bron?

Comment

*haha*

Nee, echt, uiteraard zal olie op den duur wel achteruit gaan qua kwaliteit maar voorlopig heb ik hier enkel nog maar wazige dingen van gehoord en gelezen.

Ik zou wel eens echt cijfers en voorbeelden hier van willen zien ipv straffe uitspraken van mensen die denken het te weten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
              *haha*

Nee, echt, uiteraard zal olie op den duur wel achteruit gaan qua kwaliteit maar voorlopig heb ik hier enkel nog maar wazige dingen van gehoord en gelezen.

Ik zou wel eens echt cijfers en voorbeelden hier van willen zien ipv straffe uitspraken van mensen die denken het te weten.

Dit zegt toch wel genoeg:

De kwaliteit van de motorolie vermindert tijdens het gebruik niet alleen door hoge temperaturen, drukken en oxydatie met de lucht, maar ook door de gevolgen van de verbranding zoals: roest, koolafzetting, kondens- en verbrandingswaters, metaalslijtage en stof. Hierdoor vermindert de smeerkwaliteit van de olie na een langere werktijd beduidend.
              Ongunstige werkomstandigheden (vocht en koude buitenlucht) en ongunstige bedrijfsomstandigheden (veelvuldig starten, werken met een koude motor) beïnvloeden de oliekwaliteit zeer ongunstig.
              Bron

Bij synthetische olie worden er veel additieven toegevoegd om de eigenschappen te verbeteren.

Comment

In verband met mijn toevoeging van Zenox aan de dieselbrandstof. Vandaag om 11.45 mijn uitnodiging voor de controle in onze brievenbus gekregen, na nazicht van de lichten heb ik een lampje voor het linkerachterlicht (en verlichting) moeten vervangen, (heeft me 1.57€ gekost), dan direct doorgereden naar de controle en om 13.15 was ik terug al op weg naar huis met een groene kaart geldig tot 9/1/2010 (Uitstoot was voorbeeldig....)

Comment

Working...
                X